#12 af Pernillejepp (slettet)
Oplevelsen af at have tabe sig
Du læser en tråd i debat > vægttabPernillejepp (slettet)
re: Pernille: 18 kilo
Iakob: Hi hi jeg er simpelthen overvåget, det er nu heller ikke dårligt.. :-) men selvom min motivation måske bliver lidt dårlig i en periode, så håber jeg dog på at jeg kan holde mig selv i ørene og komme videre for jeg ønsker brændende af komme ned i vægt.. :-)
Faktisk tænker jeg ox meget på min dreng når jeg gerne vil tabe mig.. jeg ved hvor pinligt jeg faktisk syntes at det var at mine forældre var overvægtige, selvom jeg da har en hel anden indstilling til det idag..-forstod i noget af det?? hi hi
jeg har ox en masse fedt undertøj som jeg fik af min kæreste for et par år siden, som jeg da gerne skulle kunne passe igen.. :-)
Faktisk tænker jeg ox meget på min dreng når jeg gerne vil tabe mig.. jeg ved hvor pinligt jeg faktisk syntes at det var at mine forældre var overvægtige, selvom jeg da har en hel anden indstilling til det idag..-forstod i noget af det?? hi hi
jeg har ox en masse fedt undertøj som jeg fik af min kæreste for et par år siden, som jeg da gerne skulle kunne passe igen.. :-)
17 år14. september 2007 kl. 10:12
annap (slettet)
re: re: Oplevelsen af at have tabe sig
iakob. Jeg siger ikke nødvendigvis, at ens syn på sig selv afhænger af andre. Men at det for de fleste har stor betydning, hvad andre mener. Det har naturligvis stor betydning, hvad man selv mener om sig selv. Men hvor kommer ens egne holdninger til sig selv fra? Jeg oplever, at jeg har haft og har nogle billeder af mig selv - altså mentalt. Hvordan jeg ser mig selv, hvordan jeg opfatter mig selv. Og hvilke normer ligger så til grund for, hvordan jeg opfatter mig selv? Mine egne? Nej, det er vist mere kompliceret, som det jo altid er. Og vi er jo også allesammen forskellige.
Jeg har oplevet, at det jeg gerne ville være, til forveksling har lignet det, mine omgivelser opfatter som smukt. Selvom jeg troede, at det var et inderligt ønske, der kom fra mig selv, om at se sådan eller sådan ud, viste det sig i virkeligheden, at det var et slags ideal, der kommer fra mine omgivelser og fra min opdragelse, ikke fra mig selv.
Selvfølgelig kan jeg ikke helt se bort fra andres anerkendelse og respekt for mig, men det vigtigste er anerkendelsen og respekten for mig selv :-)
Det er rigtigt, at der er en kobling mellem psyke og fysik. Alle undersøgelser viser jo også, at jo mere fysisk aktiv, du er, jo gladere er du. Så helt sikkert, en mere positiv tilgang til det hele, når du er fysisk aktiv. Og det betyder jo naturligvis også, at du ser mere positivt på dig selv.
Så et eller andet sted tror jeg, vi er enige. Netop fordi, det er så kompliceret, er der jo heller ikke entydige svar på det.
Tror bare, det er vigtigt at gøre op med sig selv, hvem det er, man gerne vil gøre tilfreds. Sig selv, eller andre :-)
Anna
Jeg har oplevet, at det jeg gerne ville være, til forveksling har lignet det, mine omgivelser opfatter som smukt. Selvom jeg troede, at det var et inderligt ønske, der kom fra mig selv, om at se sådan eller sådan ud, viste det sig i virkeligheden, at det var et slags ideal, der kommer fra mine omgivelser og fra min opdragelse, ikke fra mig selv.
Selvfølgelig kan jeg ikke helt se bort fra andres anerkendelse og respekt for mig, men det vigtigste er anerkendelsen og respekten for mig selv :-)
Det er rigtigt, at der er en kobling mellem psyke og fysik. Alle undersøgelser viser jo også, at jo mere fysisk aktiv, du er, jo gladere er du. Så helt sikkert, en mere positiv tilgang til det hele, når du er fysisk aktiv. Og det betyder jo naturligvis også, at du ser mere positivt på dig selv.
Så et eller andet sted tror jeg, vi er enige. Netop fordi, det er så kompliceret, er der jo heller ikke entydige svar på det.
Tror bare, det er vigtigt at gøre op med sig selv, hvem det er, man gerne vil gøre tilfreds. Sig selv, eller andre :-)
Anna
17 år14. september 2007 kl. 10:28
iakob
re: re: re: Oplevelsen af at have tabe sig
Anap: Ja - undskyld jeg var sådan en fluekn...
Jeg vil bare endnu engang glædes over at der dukker sider af min selvtillid op som jeg ikke vidste jeg manglede.
Pernille: Mine forældre var ikke overvægtige men jeg forstår godt det du siger. Jeg har selv samme motivation: mine børn skal ikke være flove over deres fede mor! Så ved jeg godt at Anap's pointe med andres mening kommer frem igen - men sådan ligger landet altså bare - bortset fra at jeg har valgt at vende det til noget positivt: de skal være glade for deres tynde mor - sammenlignet med de andres rumlige mødre :-D
Jeg vil bare endnu engang glædes over at der dukker sider af min selvtillid op som jeg ikke vidste jeg manglede.
Pernille: Mine forældre var ikke overvægtige men jeg forstår godt det du siger. Jeg har selv samme motivation: mine børn skal ikke være flove over deres fede mor! Så ved jeg godt at Anap's pointe med andres mening kommer frem igen - men sådan ligger landet altså bare - bortset fra at jeg har valgt at vende det til noget positivt: de skal være glade for deres tynde mor - sammenlignet med de andres rumlige mødre :-D
17 år14. september 2007 kl. 20:10
annap (slettet)
re: re: re: re: Oplevelsen af at have tabe sig
Iakob, jeg var da også en fluek.... det er jo netop det der gør diskussionerne spændende.
Og er glad på dine vegne - og flot at du har tabt 5 kilo :-)
Knus Anna
Og er glad på dine vegne - og flot at du har tabt 5 kilo :-)
Knus Anna
17 år15. september 2007 kl. 10:14
Det kan sagtens lade sig gøre. Hvis du laver en periode hvor du rykker 1 kilo om ugen så er du klar før bikinitiden starter.
Men husk - 9½ måned er lang tid. Vær opmærksom på at du vil opleve uger i træk hvor vægten ikke rykker sig. Du vil opleve perioder hvor din motivation er helt i bund. Sørg for at skrive her hvis du ryger ned i et hul, så vil alle de søde mennesker her hjælpe dig tilbage. Og hvis du bliver fristet over evnene, så sig du skal på toilettet, gå ind foran spejlet og fortæl dig selv hvorfor det nu lige var at du ville tabe dig. Og hvorfor det ikke er nødvendigt for dig at spise alt det lækre.
Desuden så skal du regne med at du skal holde øje med din vægt i et godt stykke tid efter du har nået dit mål. Jeg regner med at blive herinde i mindst et år efter jeg har nået mit for at få mine spisevaner under kontrol når jeg ikke er på kur og for at holde øje med min vægt.
Så jeg holder øje med dig på onsdags-trådene! ;-)