#22 af annap (slettet)
Onsdags vejning 12-09-2007
Du læser en tråd i debat > vægttabannap (slettet)
re: re: re: re: "sølle" 200 gram
Hej Bit.
Synes da det lyder som en rigtig god strategi. Sikker på, at det nok skal lykkes for dig :-)
Anna
Synes da det lyder som en rigtig god strategi. Sikker på, at det nok skal lykkes for dig :-)
Anna
17 år14. september 2007 kl. 13:38
zenta78 (slettet)
re: re: Onsdags vejning 12-09-2007
Hej Flittiglise tak fordi du bekymre dig om mig.
Jeg er her stadig, har bare ikke haft det store overskud her på det sidste.
Vægten i denne uge er stadig 80. og utrolig nok er jeg godt tilfreds. Jeg havde nemlig en rigtig god oplevelse forleden på mit arbejde.
Som nogen herinde nok ved ja så er jeg lige startet i nyt arbejde, men alså en af mine ny kollegaer og jeg talte om vægttab, jeg fortalte så at jeg havde tabt mig 41 kg. på et år. hun blev næsten mundlam og sagde så, det kunne hun næsten ikke forstå, hun kunne slet ikke forstille mig så stor, hun synes jeg havde en normal vægt. Der gik det op for mig at jeg ikke er tyk mere og at andre heller ikke betragter mig som sådan. det er kun i mit eget hoved at jeg ikke har kunne se det. så det var rigtig dejligt, så jeg er nu rigtig stolt af mit 80. Men vil da selvfølgelig gerne ned på ca 68kg.
Men lige nu er jeg bare glad for det jeg har opnået, og kan endelig selv se det også.
Zenta.
ps. vender tilbage næste onsdag.
Jeg er her stadig, har bare ikke haft det store overskud her på det sidste.
Vægten i denne uge er stadig 80. og utrolig nok er jeg godt tilfreds. Jeg havde nemlig en rigtig god oplevelse forleden på mit arbejde.
Som nogen herinde nok ved ja så er jeg lige startet i nyt arbejde, men alså en af mine ny kollegaer og jeg talte om vægttab, jeg fortalte så at jeg havde tabt mig 41 kg. på et år. hun blev næsten mundlam og sagde så, det kunne hun næsten ikke forstå, hun kunne slet ikke forstille mig så stor, hun synes jeg havde en normal vægt. Der gik det op for mig at jeg ikke er tyk mere og at andre heller ikke betragter mig som sådan. det er kun i mit eget hoved at jeg ikke har kunne se det. så det var rigtig dejligt, så jeg er nu rigtig stolt af mit 80. Men vil da selvfølgelig gerne ned på ca 68kg.
Men lige nu er jeg bare glad for det jeg har opnået, og kan endelig selv se det også.
Zenta.
ps. vender tilbage næste onsdag.
17 år15. september 2007 kl. 16:38
tynd74
re: re: re: Onsdags vejning 12-09-2007
hej zenta
skønt!!!!!!!!! pragfuldt. skønt for dig at få disse kommentarer på dit nye job. hvor er det god til dig og hvor er det dig velundt. det er så sej gået. og ja 41kg er da meget. og skønt du ser på dig selv nu med anderledes øjne. det er guld værd.
sødt af din kollega.
knus lise
skønt!!!!!!!!! pragfuldt. skønt for dig at få disse kommentarer på dit nye job. hvor er det god til dig og hvor er det dig velundt. det er så sej gået. og ja 41kg er da meget. og skønt du ser på dig selv nu med anderledes øjne. det er guld værd.
sødt af din kollega.
knus lise
17 år15. september 2007 kl. 17:15
annap (slettet)
re: re: re: re: Onsdags vejning 12-09-2007
Sikke da en skøn oplevelse Zenta. Hvor er det dejligt - og du skal da være stolt af de 41 kilo. Det er da noget af en præstation :-)
Anna
Anna
17 år15. september 2007 kl. 18:43
iakob
re: re: re: re: re: Onsdags vejning 12-09-2007
Knap otte hundrede gram om ugen
blev det til ved at vogte lugen
til jul, påske, fødselsdage,
ved grillmad og fredagskage.
Det var hårdt men du stod distancen
Det var hårdt men du holdt kadancen
Kun tolv sølle kilo sidder tilbage
og frygter vildt for deres endte dage
:-)
blev det til ved at vogte lugen
til jul, påske, fødselsdage,
ved grillmad og fredagskage.
Det var hårdt men du stod distancen
Det var hårdt men du holdt kadancen
Kun tolv sølle kilo sidder tilbage
og frygter vildt for deres endte dage
:-)
17 år17. september 2007 kl. 12:48
bruger slettet
re: Onsdags vejning 12-09-2007
Hej muddes mor : )
Har selv et "Fetaproblem" og har længe ledt efter en erstatning. Fandt aldrig en, men fandt på noget der hjælper mig. Jeg købte feta i blokke i stadet for i tern. Det kan man nemlig selv skære ud. Gjorde så det, at jeg skar et stykke af, som så var den mængde jeg "måtte" spise. Skar herefter dette i MEGET små tern. På den måde følte jeg, at jeg spiste mere feta uden egentlig at gøre det. Ved ikke om det hjælper dig, men håber det : )
Camilla
Har selv et "Fetaproblem" og har længe ledt efter en erstatning. Fandt aldrig en, men fandt på noget der hjælper mig. Jeg købte feta i blokke i stadet for i tern. Det kan man nemlig selv skære ud. Gjorde så det, at jeg skar et stykke af, som så var den mængde jeg "måtte" spise. Skar herefter dette i MEGET små tern. På den måde følte jeg, at jeg spiste mere feta uden egentlig at gøre det. Ved ikke om det hjælper dig, men håber det : )
Camilla
17 år18. september 2007 kl. 11:13
muddes mor (slettet)
re: re: Onsdags vejning 12-09-2007
Ang. min mad....
Tak for jeres forslag, nu ser det heldigvis ud som om vægten er på vej nedaf igen, og optimsmen er tilbage, men det er da klart at jeg vender tilbage til jeres forslag hvis jeg ikke føler der sker mere (eller vel rettere når).
Ang. feta, så køber jeg allered den hvor man skære det ud selv, den er vist en lille smule "bedre" en de andre, men hvor meget tillader du dig selv at spise af den pr. uge?
Gitte (der nu er med i under 100 klubben!!)
Tak for jeres forslag, nu ser det heldigvis ud som om vægten er på vej nedaf igen, og optimsmen er tilbage, men det er da klart at jeg vender tilbage til jeres forslag hvis jeg ikke føler der sker mere (eller vel rettere når).
Ang. feta, så køber jeg allered den hvor man skære det ud selv, den er vist en lille smule "bedre" en de andre, men hvor meget tillader du dig selv at spise af den pr. uge?
Gitte (der nu er med i under 100 klubben!!)
17 år19. september 2007 kl. 06:45
annap (slettet)
re: re: re: Onsdags vejning 12-09-2007
Hmmm.. jeg spiser ikke feta hver uge. Hver anden velsagtens, og så er vi tre om at dele en blok fra de små bøtter af Kirks gedefeta :-) Mere blir det ikke til, men den smager dejligt. Vi spiser den i en god salat.
Anna
Anna
17 år20. september 2007 kl. 07:28
Jeg skal simpelthen smide usunde rester ud med det samme - og ikke putte dem i køleskabet, eller hvor de nu hører til. Jeg har tit sagt til mig selv, at jeg da nok må kunne have noget usundt i huset uden absolut at spise det, men nej, det er jeg altså bare ikke god til. Så for ikke at gøre det sværere for mig selv, er jeg også helt holdt op med at købe slik og chokolade på tilbud - øh hov, jeg må vist hellere rette det "helt" til "næsten holdt op" :-). Og den der hyppigt læste anbefaling om bare at tage "et lille stykke god, mørk kvalitetschokolade" - desværre, den duer ikke på mig, sådan et stykke smager alt for godt, og jo bedre det smager, des mere vil jeg have (faktisk til der ikke er mere). Det lyder måske ikke særligt fornuftigt, men jeg tror bare, at det er nemmere at tage konsekvensen af det, end at lave det om. Så det er det jeg vil gøre, det er min strategi - og tak fordi du spurgte, det gik jeg en god overvejelse ud af.