Onsdags vejning 12-09-2007
Du læser en tråd i debat > vægttabtynd74
re: Onsdags vejning 12-09-2007
hej zenta78
hænger du på endnu?? er så spændt på at høre fra dig.
håber det er gået dig godt og at vægten er med dig. ;O)
knus lise
hænger du på endnu?? er så spændt på at høre fra dig.
håber det er gået dig godt og at vægten er med dig. ;O)
knus lise
17 år12. september 2007 kl. 16:44
iakob
re: re: Onsdags vejning 12-09-2007
Flittiglise: Duh! Nå ja. Stævnet! Godt gået - det var flot!
Gitte (Muddes mor): Bruger din mand opskrifter? Hvis han gør så lån dem om aftenen. Husk der er svind eller tilvækst i ris og pasta fra rå til kogt form. 40 % for ris' vedkommende hvis jeg husker ret.
Eller du kan fortælle ham at du højst må få så og så mange kalorier til aftensmaden og så føre det fast ind. Så må du jo holde dig til hans fastsatte portionsstørrelse :-)
Ellers er et godt råd at tage grønt først. Det skal fylde halvdelen af tallerknen. Så tager du kød (et stykke, vi taler ikke gryderet her) og det skal helst være mellem 60 og 100 gram. Til sidst tager du ris, kartofler eller pasta (eller andre kulhydrater). Alt efter hvor mange kalorier du skal spise i løbet af en aftensmad. For mig passer det cirka med 100 gram rå pasta/ris/kartoffel + 80 gram kød + 100 gram grønt. Og så er der endda plads til lidt oliven, pickles eller sådan noget.
Gryderetter er svære fordi det er svært at vide får af grøntsager kød.
På arbejdet sjusser jeg mig frem med den erfaring jeg har fra målinger hjemmefra til frokost.
Gitte (Muddes mor): Bruger din mand opskrifter? Hvis han gør så lån dem om aftenen. Husk der er svind eller tilvækst i ris og pasta fra rå til kogt form. 40 % for ris' vedkommende hvis jeg husker ret.
Eller du kan fortælle ham at du højst må få så og så mange kalorier til aftensmaden og så føre det fast ind. Så må du jo holde dig til hans fastsatte portionsstørrelse :-)
Ellers er et godt råd at tage grønt først. Det skal fylde halvdelen af tallerknen. Så tager du kød (et stykke, vi taler ikke gryderet her) og det skal helst være mellem 60 og 100 gram. Til sidst tager du ris, kartofler eller pasta (eller andre kulhydrater). Alt efter hvor mange kalorier du skal spise i løbet af en aftensmad. For mig passer det cirka med 100 gram rå pasta/ris/kartoffel + 80 gram kød + 100 gram grønt. Og så er der endda plads til lidt oliven, pickles eller sådan noget.
Gryderetter er svære fordi det er svært at vide får af grøntsager kød.
På arbejdet sjusser jeg mig frem med den erfaring jeg har fra målinger hjemmefra til frokost.
17 år12. september 2007 kl. 19:31
RikkeLouise (slettet)
re: Onsdags vejning 12-09-2007
Jeg vil også gerne være med på onsdagsvejning. Jeg er 28 år og startede på 84 kilo for ca to måneder siden. I dag vejede jeg mig og vejede 80,9. Ikke 81 men 80,9 :D Målet er ikke helt klart endnu men ca 70.
Tillykke til jer andre der også har tabt jer.
Tillykke til jer andre der også har tabt jer.
17 år12. september 2007 kl. 22:33
Bit
re: re: Onsdags vejning 12-09-2007
Jeg har tabt mig sølle 200 gram. Jeg er imponeret af alle jer, der har været i gang et stykke tid og holder fast - uanset om det er med vægttab eller stilstand. Tillykke!
17 år13. september 2007 kl. 08:17
annap (slettet)
re: re: re: Onsdags vejning 12-09-2007
"sølle" - nej Bit. Det er flot. 200 gram af, er 200 gram mindre der skal af næste uge. Det er et vægttab :-)
Hvis du taber 200 gram om ugen, taber du over 10 kilo på et år. Det er vel okay?
Anna
Hvis du taber 200 gram om ugen, taber du over 10 kilo på et år. Det er vel okay?
Anna
17 år13. september 2007 kl. 13:26
Pernillejepp (slettet)
re: re: re: re: Onsdags vejning 12-09-2007
Jeg vil nu ox sige at 200 g ox er flot, tror bare at man skal tænke sådan at så længe der ikke er kommet 200 g på igen, så er alt godt.. :-)
17 år13. september 2007 kl. 15:27
iakob
"sølle" 200 gram
Jeg gik sammen med en pige i gymnasiet som græd hvis hun fik 10 i en eksamen. Vi andre ville have jublet. Det handler vel alt sammen om forventninger.
Jeg gik ind i min kur med den viden at det kunne - og ville højst sandsynligt - ske at jeg i en periode slet ikke taber mig hvad jeg regnede med. Indtil nu har jeg været heldig, men sådan er slankekure. Hvis man med sig selv ved at man har holdt sin kur, så er der ingen grund til at have det dårligt over 200 gram. Hvis man ikke har overholdt sin kur, så må man jo bare klø lidt på ugen efter.
Jeg vejer mig hver dag - og skriver det ned herinde. Min kurve har en pæn nedadgående tendens, men det er en værre zig zag kurve! Fra dag til dag kan de springe op eller ned med ½-1 kilo! Hvis du har målt dig på en uheldig dag, så er resultatet måske ikke så stor som den ville have været dagen før.
Jeg gik ind i min kur med den viden at det kunne - og ville højst sandsynligt - ske at jeg i en periode slet ikke taber mig hvad jeg regnede med. Indtil nu har jeg været heldig, men sådan er slankekure. Hvis man med sig selv ved at man har holdt sin kur, så er der ingen grund til at have det dårligt over 200 gram. Hvis man ikke har overholdt sin kur, så må man jo bare klø lidt på ugen efter.
Jeg vejer mig hver dag - og skriver det ned herinde. Min kurve har en pæn nedadgående tendens, men det er en værre zig zag kurve! Fra dag til dag kan de springe op eller ned med ½-1 kilo! Hvis du har målt dig på en uheldig dag, så er resultatet måske ikke så stor som den ville have været dagen før.
17 år13. september 2007 kl. 19:16
Bit
re: "sølle" 200 gram
Ej, altså, hvor er I søde og opmuntrende. Jeg blev helt glad, også selv om jeg her til morgen kunne konstatere, at jeg har taget de "sølle" 200 gram på igen! Jeg havde ellers en fin kostdag i går (men ingen motion), men det skyldes nok en forsinket reaktion på min kostmæssigt temmeligt overdådige weekend. Vi havde gæster, og jeg fik ALT for meget mad, og så fortsatte jeg lige med de ALT for mange rester et par dage efter. Jeg ved egentlig godt, at jeg skal smide rester ud ("fejlsikre miljøet"), for ellers bliver de spist (af mig), men det gjorde jeg altså ikke. Men pyt, det var sidste weekend, og i dag er jeg fuld af optimisme - bl.a. takket være jeres indlæg :-) Fortsat held og lykke til jer alle.
17 år14. september 2007 kl. 08:32
annap (slettet)
re: re: "sølle" 200 gram
Hej Bit
Har du overvejet en strategi for, hvad du gør næste gang, I har gæster? Så du ikke havner i alt for meget mad - også i dagene efter?
Jeg synes, det er toppen, at du bare kører videre. Mange ville "græde over spildt mælk" til ingen nytte. Men du er på den igen, med optimisme og motivation. Det synes jeg er rigtig flot :-)
Anna
Har du overvejet en strategi for, hvad du gør næste gang, I har gæster? Så du ikke havner i alt for meget mad - også i dagene efter?
Jeg synes, det er toppen, at du bare kører videre. Mange ville "græde over spildt mælk" til ingen nytte. Men du er på den igen, med optimisme og motivation. Det synes jeg er rigtig flot :-)
Anna
17 år14. september 2007 kl. 10:32
Hvis du har brug for det, kan du jo lave en tråd herinde og skrive ned, hvad du spiser? Så kan vi andre kommentere :-) Bare som en mulighed.
Hvis du I en periode har brug for, at dit vægttab rykker, kan du erstatte ris/pasta/kartofler/brød med grønt eller bare nedsætte mængderne. Det er sundt at spise disse, men de fylder godt i kalorieregnskabet. Jeg har i hvert fald oplevet fra mig selv, at brød har været en af mine store "syndere". Jeg elsker simpelthen bare brød.
Altså hovedreglen, alt med måde, undtagen grønt - spis hvad du overhovedet har lyst til af grønt. Især de grove ting,
Og så lige den med osten - desværre :-) Den er jeg også ked af at undvære til hverdag.
Anna