Onsdagsvejning. 5 sep.

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: re: re: Onsdagsvejning. 5 sep.
God idé med denne "debat" :)

Siden den 29. august og indtil i dag, der har jeg tabt mig 1,4 kg - Så nu vejer jeg 70,5 kg.. og mit mål er så at komme ned på 65 kg :)
17 år5. september 2007 kl. 19:32
re: re: re: re: re: re: Onsdagsvejning. 5 sep.
PernilleJepp: Lyder hyggeligt sådan at gå i motionscenter sammen. Min den ældste (nu 5 år) var også indlagt den første tid og ville ikke spise og slet ikke hos mig. Det var ret hårdt og jeg fik aldrig amningen igang. Pumper du ud? Jeg opgav efter de første tre måneder og den sidste måned var hård. Men jeg *ville* give ham modermælk i tre måneder.

Jeg ved ikke med dig, men min barselsorlov var fyldt med fristelser. Det gjorde det noget svært :-)

Men husk at du heller ikke får en hel nats søvn (med mindre du hører tli de få, ulidelig heldige) og uden søvn kan det være megasvært at motivere sig til noget som helst. Du skal prioritere din søvn og evt tage en lur midt på dagen hvis du har brug for det.
17 år5. september 2007 kl. 19:50
re: re: re: re: re: re: re: Onsdagsvejning. 5 sep.
Iakob: Det med søvnen er jeg meget heldig med, han sover fra her kl 20 til ca kl 6 og igen til ca kl 9, så det er bare lækkert.. :-) Min mælk kunne slet heller ikke mætte ham ordentlig, så vi blev meget hurtigt enige med sundhedplejesken om at give ham flaske, så han er næsten 100 % flaskebarn, selvom jeg jo havde håbet på at kunne amme ham fuldt ud. han er ox en meget stor dreng, idag er han 71 cm og vejer 7 kg.. så længden er med ham, han er så gået over til at få grød nu og selvfølgelig flaske, men han er nødt til at have noget der kan give ham lidt mere sul på kroppen, for han ligger lige i underkanten til at være for tynd. (ja gid at jeg havde lidt af det:-)) jeg er virkelig så opsat på at komme til at tabe mig nu at jeg næsten ikke tænker på andet end hvor langt jeg kan få mine kcal ned, uden at være sulten selvfølgelig.. er der ikke nogen der har en liste over ting der er meget fedtfattige, som man f.eks kunne hænge på køleskabet??
17 år5. september 2007 kl. 20:57
re: Onsdagsvejning. 5 sep.
600g på 3 uger... Det var det nedslående resultat af lægebesøget i dag...
Ej hvor er det trælst i øjeblikke. Var kommet under 100, men tog så på igen, og nu VIL vægten bare ikke under 100 igen...

Gitte )-:
17 år6. september 2007 kl. 06:57
re: re: Onsdagsvejning. 5 sep.
Gitte. Ved du nu hvad. Selvfølgelig er det surt, at du har taget på. Men du skal klappe dig selv på skuldrene af dit resultat og ikke rynke på næsen af det. 600 gram - TABT på 3 uger. Det er da flot. Du har vendt en negativ kurve til noget positivt, ikke :-) Fokuser på det positive. På, hvor sund du er, når du nu har ændret din livsstil. Hvad din nye stil gør for din krop og mentalt. 200 gram om ugen er også et resultat. Selvom det ikke lige nu går så hurtigt, som du gerne vil.

Har du travlt med at nå resultaterne? Min erfaring er, at hvis du fokuserer for meget, så kan det godt ramme dig den anden vej. Fokuser på lige nu og her. Hvad kan du gøre - evt. gøre anderledes?

Et bedre humør og en positiv indstilling til dig selv og dine resultater vil helt sikkert hjælpe dig bedre på vej.

Og jeg er SIKKER på, at du kommer under de 100.

Go go. Tag det et skridt ad gangen :-) Det skal nok lykkes for dig.

Knus

Anna
17 år6. september 2007 kl. 08:09
re: re: re: Onsdagsvejning. 5 sep.
PernilleJepp: Det er jo det gode ved flaskebørn - de sover længere. Min dreng var også til den lille side så vi skulle give ham om natten. Men een gang ugentligt - i weekenden - så sov jeg hele natten igennem for så gav min mand ham flaske. Angående maden så ved du jo godt hvad der er usundt, nemlig animalsk fedt og sukker.
Kik efter energiindholdet hvis du køber light produkter og sammenlign det med ikke-light produkterne, fordi mindre sukker eller mindre fedt betyder ikke nødvendigvis signifikant mindre energi i maden.
Mit bedste råd er at sætte mål på ½ - 1 kilo i ugen og indtaste din mad hver dag og så stile efter glade smileys over en periode på 14 dage. Lad være med at blive helt nøjagtig - dette er ikke en eksakt videnskab - du kan ikke finde ud af hvad du har spist med 3 betydende cifre. Du kan veje det meste, anslå resten og tage det som rettesnor.

Muddes Mor (Gitte): Jeg var inde i din dagbog. Taster du ikke maden ind? Nå, men... det jeg vil sige er at 100 kilo er en psykologisk grænse som har lige så stor betydning i virkeligheden som 101,3 kilo. Sig til dig selv at det er "no big deal", slap af og følg din diet. Så skal det nok komme. Alle kure har perioder hvor vægten stagnerer og det vigtigste er ikke at give op men bare at fortsætte sin kur. Man behøver ikke engang gøre kuren hårdere eller noget. Du *har* tabt dig og det er rigtigt godt - og du skal nok smide resten også!
17 år6. september 2007 kl. 08:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });