Ondagsvejning!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Ondagsvejning!
Hvor er det bare flot, Cibbe og alle i andre :-)
Her går det lidt op og ned. Jeg vejer mig hver dag, og synes godt nok at der er nogle udsving...! Tror, at jeg snart må have anskaffet mig en ny vægt, da der kan være variationer på flere kilo fra dag til dag. Eller også må jeg bekæmpe min nysgerrighed, og kun veje mig en gang hv. uge. Synes bare det er så rart, at følge udviklingen tæt :-)
17 år17. maj 2007 kl. 18:57
re: Ondagsvejning!
Hej allesammen ;O)
Cibbe, zenta, dodger, fifmikkel, flittiglise (med datter) ;O)........
Hvor er det da bare godt gået af alle jer "tabere"!
Dejligt at se at det skrider fremad og at de fleste får indfriet deres forventninger til vægten.

Kirsten....jeg har prøvet det samme.
Jeg kiggede jævnligt tilbage, både på de sidste 14 dage og den sidste måned og ifølge programmet skulle jeg have tabt x antal kilo, men i virkligheden havde jeg næsten ikke flyttet mig overhovedet.

Det er dybt frustrerende, især når man ikke rigtigt kan sætte fingeren på hvad det er man gør forkert.

Prøv at checke på motion-online.dk om din energiomsætning svarer til det du forventer at den er, eller om der er noget der du kan regulere.
Man kan jo i ren desperation over udeblivende vægttab, komme for langt ned i energi-indtag og dermed sætte sin forbrændning i stå.
Krydser fingrer for at du snart ser resultater!

Hvor er det dejligt flittiglise at du forblev under de 86 og virkelig kan se at det rykker nu.
Du arbejder hårdt for det og så er det dejligt at kunne se resultater.
Også stort tillykke med/til din datter, hvor er det flot at hun har smidt 3 kilo.
Så er der ikke så langt til computeren ;O)

Easy....jeg har det som dig i øjeblikket.
Jeg har haft brug for en pause.....holdt op med at veje mig (vejede mig hver dag) i forbindelse med mensen sidste gang.
Havde brug for at bevare motivationen og orkede ikke at se vægten svinge op og ned med 2 kilo.

Alligevel har jeg holdt de gode vaner, vejet min mad og de fleste dage skrevet den ned.
Jeg har dog bøvlet lidt med at få styr på noget trøstespisning, men tror jeg er ved at have den under kontrol.

Jeg har haft godt af et pusterum og er ved at være klar til en ny tørn.....så jeg regner med at være med på næste onsdagsvejning ;O)

Mortilfreja.....håber du får styr på din uregerlige vægt. Det er dybt frustrerende at se den svinge op og ned hele tiden, især hvis man har en mistanke om at der bor nisser i vægten ;O)

God (lang) weekend til jer alle og held og lykke med vægten til næste onsdag!

Knus PhatC
17 år18. maj 2007 kl. 16:17
re: re: Ondagsvejning!
hej phatC
mange tak for de rosende ord, dejligt. :-)

rart at høre du er tilbage efter en velfortjent pause.
og er klar igen.

jeg var inde at kikke på motion-online.dk for at jeg ville tjekke min og min datters tal. jeg fandt også siden med beregneren, men men. da jeg ville finde et sted at trykke for at den skulle regne tallet ud, ja så forsvandt alle de indtastede tal. hvad gør jeg forkert?? kan du hjælpe??

rigtig god weekend til dig også og god uge. og held til alle med vægten på onsdag.

knus flittiglise
17 år18. maj 2007 kl. 19:54
re: re: re: Ondagsvejning!
Hej Flittiglise

Jeg var lige inde for at tjekke linket med energiberegneren, og der er ikke et sted hvor man skal trykke for beregning, men den opdaterer når du justerer tallene. Energiberegningen er øverst på siden. Medsender lige linket, så vi taler om det samme...

(et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)

/Cibbe
17 år18. maj 2007 kl. 20:13
re: re: re: re: Ondagsvejning!
hej cibbe
har lige prøvet igen. resultat det samme.
der står bare nan kcal og der kommer altså ingen tal for mig. har udfyldt skemaet med timer på forskellige ting: søvn, gang osv. i n t e t.
jeg har altså læst det og flyttet pilene men der står altså intet resultat ???
mvh flittiglise
17 år18. maj 2007 kl. 21:22
re: re: re: re: re: Ondagsvejning!
Flittiglise....kan det være fordi du indtaster din vægt med decimaler?
Mener kun den tager hele tal.

Det er osse rigtigt nok som Cibbe siger, men der er 2 forskellige "beregnere".
Den ene taster man køn, alder og aktivitetsniveau ind og den anden taster man al aktivitet, i løbet af en dag ind.

Jeg kigger lige og vender tilbage ;O)
17 år19. maj 2007 kl. 00:05
re: re: re: re: re: re: Ondagsvejning!
Jo den er god nok.

Hvis man søger på basalstofskifte, så får man 2 forskellige muligheder for at beregne.

Den der hedder stofskifteberegner tager kun hele tal for vægten, ellers skriver den NaN.
Den er rimelig simpel at bruge, hvorimod den anden der udregner basalstofskifte og total energiomsætning, er lidt mere kompliceret.
Der taster man ind hvor mange timer+ minutter man sover, sidder stille, træner let/moderat osv.
Her skal timetallet passe med 24.....man kan se foroven at den tæller ned efterhånden som man taster ind.

Håber du kan få det til at passe nu.....
Held og lykke med udregningerne ;O)

Knus PhatC
17 år19. maj 2007 kl. 00:29
re: re: re: re: re: re: re: Ondagsvejning!
hej igen
jeg prøver lige igen senere, jo jeg brugte dicimaler.
tænkte ikke lige over det skal være hele tal.
så nu lykkedes det forhåbentlig ;0)
flittiglise
17 år19. maj 2007 kl. 07:47
re: re: re: re: re: re: re: re: Ondagsvejning!
hej phatC
Nu fik jeg et resultat der hedder basalstofskifte 6600kj 1579kcal og total energiforbrug 13.488kj 3227kcal og energiforbrug over middel.
jeg forstår det således at jeg på et døgn forbrænder 3227kcal og når jeg så får 15ookcal ca at spise/drikke hver dag burde jeg også tabe mig.

datterens tal; basal 7268kj 1739kcal
total energiforbrug 12457kj 2980kcal
energiforbrug middel.

datteren får også de 1500kcal ca om dagen.

hved ikke lige om jeg tolker tallene rigtig. eller er jeg bare dum ;0)

knus flittiglise
17 år19. maj 2007 kl. 08:06
re: re: re: re: re: re: re: re: re: Ondagsvejning!
Hej flittiglise

Godt at du fik det til at virke ;O)

Jo det er ganske rigtigt som du tolker det.
Basalstofskiftet er det kroppen skal bruge for at fungere og total energiomsætning er det man forbrænder ialt.

Jeg synes det er ganske fornuftigt at I ligger på de 1500 kcal begge to ;O)

Knus PhatC
17 år19. maj 2007 kl. 13:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });