Onsdagsvejning

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Onsdagsvejning
hej alle
I dag sagde vægten 87,5kg. håber det holder weekenden over. eller dog ikke mere end de 88kg.
jeg tager cheasy a-38 0,1 % til morgenmad. ca 250g. formiddag 1 stykke ristet franskbrød med rejer og det er der ikke mere end ca 200kcal i.
så tager jeg gerne et æble,en appelsin og nogen gange en lille banan ved 11,tiden. et stykke rugbrød uden smør med enten æg eller hamburgerryg. og eller salat og æg. om eftermiddagen frugt eller 2 kiks og aftensmad. grøntsager 150g kartofler ca 120g kød og lidt sovs (maizena jævnet) alt bliver skrevet op herinde incl opskrifter. :-) har dog holdt fri i nogle dage. jeg får mellem 1375-1600kcal om dagen og skulle forbrænde 2300kcal. :-) men de sidste 9.5kg sidder åbenbart godt fast.
jeg vil nu tage hårdt fat igen søndag middag når vi er hjemme igen. så må det for pokker da komme:-)
tak for orderne til alle samt rådene.
forsat god uge til alle og rigtig god weekend.
gó held på onsdag.
knus flittiglise
17 år27. april 2007 kl. 11:02
Onsdagsvejning - Søndagsvejning
ØV
Lige så højt mine arme har været løftet i ugens løb over mit hidtidige vægttab, lige så hurtigt skal jeg love for at de kom ned igen. Jeg har desværre taget 0,5 kg på i den forgangne uge, hvilket jeg så bestemt ikke kan forstå, for jeg har alle dage (lige undtagen lørdag) skrevet ned og skrevet ind, og ikke spist flere kalorier end jeg må, for at tabe mig det jeg gerne vil. Men jeg tænker, at jeg måske ikke har spist helt så varieret, ikke nok frugt og grønt og ikke drukket nok. Det må bestemt være det. Jeg er oppe på hesten endnu, og strammer lige tøjlerne lidt mere, det må være det der skal til....
Men tog målebåndet frem, som jeg ikke har haft fremme siden start, og kunne her også konstatere mine 2,5 tabte kg - 3 cm rundt om livet og lidt diverse andre steder... Så det hjælper, og jeg kører på! Overvejer lidt at skifte vejedag til onsdag, for ligesom at følge i andre (så kan jeg jo også snyde mig til en ekstra vejning.... hehe)

Cibbe
17 år29. april 2007 kl. 23:55
re: Onsdagsvejning - Søndagsvejning
Hej Cibbe

Ro på.

Hvor er du henne i din cyklus lige nu?

Det er altså ikke nødvendigvis noget, du har gjort forkert.

Fortsæt stilen og vent og se til næste uge, hvad vægten siger.

Anna
17 år30. april 2007 kl. 10:15
re: re: Onsdagsvejning - Søndagsvejning
Hej annap

Tak for moralsk opbakning. Hvor bør jeg være i min cyklus for at det spiller ind på vægten?
Jeg tager den med ro, men kunne pludselig se at mit vægttab ikke længere holdt sig under grafen for hvor langt jeg skulle være kommet ned i vægt. Men jeg giver skam ikke så let op.

Cibbe
17 år30. april 2007 kl. 22:22
re: re: re: Onsdagsvejning - Søndagsvejning
Ang. cyklus og vægt....det er ikke sikkert det er sådan for alle, men for mit vedkommende er ugen op til menstruation komplet UMULIG. Tager SÅ meget væske på - 1½ - 2 kilo!!!! Forsvinder først hen ad 2 eller 3 blødningsdag. Kan huske at andre her på siden har skrevet noget ligende. Hilsen Easy
17 år1. maj 2007 kl. 08:01
re: re: re: re: Onsdagsvejning - Søndagsvejning
Hej Cibbe

Jeg lægger altid et par kilo til min vægt. Så meget svinger den i løbet af en måned. Både omkring menstruation og ægløsning kan der være store udsving - altså helt op til 2-3 kilo.

Prøv at holde øje med, hvordan vægten er i forhold til din cyklus. Så er det altså meget nemmere at forholde sig til, at man har taget på. Fordi det jo ikke nødvendigvis er sådan.

Og så er der også alle de andre faktorer. Hvor meget man lige har spist dagen før - uanset det er sundt er der noget mad der vejer mere i tarmen end andet. Og hvor meget man har drukket og tisset og hvor varmt det er, så man holder på væsken osv. osv. osv.

Det vigtigste er, at vægtkurven er for nedadgående over en periode.

Jeg vejer mig hver dag og kan derfor følge med i, hvor store udsvingene er, men det er ikke alle, der synes, det er rart.

Anna
17 år1. maj 2007 kl. 08:28
re: re: re: re: re: Onsdagsvejning - Søndagsvejning
hej
jeg skulle i går morges have besked fra min læge ang en blodprøve om kolesterol tallet. hmm den var for høj lige som min bror og mor. altså ergó , lagde jeg cigaretterne. og tænkte hvad kan jeg gøre.
alle ods var i mod mig. overvægt,for høj blodtyk og for høj kolesterol samt rygning. det pejer at være tortur for mig at undvære det tobak. men denne gang gener det mig ikke så meget. ok trangen kan komme men så tager jeg bare noget tyggegummi eller noget tyggegummi med nikotin i. (vil ikke være afhængig af det næst efter). jeg er kun 43år og vil gerne have mange år til gode endnu. så nu skal rygningen være slut (efter 30år) og så skal vægten samtidig ned. og jeg skal til samtale ved lægen om en lille uge. ang. kost/for høj blodtryk/kolesterol samt rygning og faren derved. nu kommer jeg ham så i forkøbet for jeg holdte i går( :-) vidste jeg villle få det at vide. og så kunne jeg jo lige så godt nu.
men den med kolesterol tallet er for højt fatter vi ikke helt. fandt denne side 3 januar og har siden fået masser af grønt og frugt samt jævnligt fisk og mente dermed kosten var i orden??? men nu må jeg se hvad lægen vil jeg skal leve af. håber i hvertifald at kosten og kcal-tælling kan gøre at jeg ikke kommer til at tage på pga rygestoppet.
:-)knus flittiglise
17 år1. maj 2007 kl. 15:13
re: re: re: re: re: Onsdagsvejning - Søndagsvejning
Hej Anna

Rart at vide at det måske ikke er fordi at jeg nødvendigvis gør noget forkert. (I'll keep it in mind). Tak for kyndig vejledning!

Cibbe
17 år1. maj 2007 kl. 19:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });