Onsdagsvejning

Du læser en tråd i debat > vægttab

Onsdagsvejning
Hej alle.

Så går det endelig den rigtige vej for mig. Vejer nu 77,1, så der er røget 200 gram siden sidste uge. Det er ikke meget, men jeg er superglad, for jeg har længe stået stille.
Held og lykke til jer andre.
Mvh Tina
17 år25. april 2007 kl. 12:52
re: Onsdagsvejning
Lidt har også ret.

Jeg har tabt det kg jeg havde taget på i sidste uge.

Jeg har ferie i denne uge og har brugt den indtil videre med at hanke op i mig selv, så nu synes jeg det går godt igen. Jeg har dog en weekend med festlig lag at se frem til. Det glæder jeg mig til men det er nok ikke gavnligt for vægten.
17 år25. april 2007 kl. 13:35
Hejsa.

Dejligt det går den rigtig vej for jer med vægten.

Til Kirsten, så er det da flot du bruger ferien på at komme på ret køl. Vejret er også så dejligt, at man får lyst til at være sund. Mht. at spise usundt en aften, så tror jeg ikke du kan se det på vægten efter 3 dage, hvis du fortsætter med at være sund igen dagen efter.
Sådan er det som regel med mig. Det svære er så bare at være sund i dagene efter;)

Min vægt i dag er 74, og det er jeg glad for. Jeg har et delmål på mandag, der siger 73, og er spændt på om det kan lade sig gøre.
Knus Anja
17 år25. april 2007 kl. 15:10
re: re: Onsdagsvejning
Tillykke til alle taberne :)
Her siger vægten 83.5 så 1 kg mindre dejligt

zenta
17 år25. april 2007 kl. 15:13
re: re: re: Onsdagsvejning
hej alle
tillykke til alle taberne og især dig zenta. hvor er det flot gået.
der står snart 80kg på din vægt. :-)
hvordan gør du? hvad lever du af?
jeg har nu i 4 dage vejet 87-87,4kg og var så glad og havde virkelig håbet på hakket nedad, men nej i morges var det igen 88,3kg. er det ikke mærkeligt? jeg har ingen problemer med at holde det til hverdag. men var til stævne i weekenden og skal afsted igen nu på lørdag, men jeg tager små potioner. og holdte mig fra alkoholen. netop for at undgå en stigning i vægten. ok den har sagt det samme i flere uger, nemlig de 88kg. og jeg mister snart tålmodigheden. er der nogen der har nogle gode råd?
flittiglise
17 år25. april 2007 kl. 17:43
re: re: re: re: Onsdagsvejning
Til Flittiglise.
Alså jeg synes jo ikke jeg gør andet end hvad i andre gør. Jeg spiser et sted mellem 1000 og 1200 kalorier om dagen og dyrker motion hverdag, mindst 1 time, og så prøver jeg på at være så aktiv som muligt i de dagligegøremål. Om Lørdagen holder jeg hvile dag og holder ikke nær så meget øje med hvad der komme i munden. jeg gør som sagt det samme som alle i andre.

En alm. madplan for en dag kan se sådan her ud.

Morgenmad: et stykke rågi knækbrød med ost og et glas skummetmælk.
Formiddag: et stykke frugt.
Frokost: Et stykke rugbrød med fisk og fedtreduseret leverposteg. 3 store gulerødder og lidt agurk.
Eftermiddag. Et stykke rågi knækbrød med ost eller måske noget melon.
Aftensmad: en stor potions blandet salat, med ca 120 g kød. og måske lidt kartoffel/pasta/ris til men kun ca. 2 gange i ugen.
Aftenskaffe. et stykke rågi knækbrød med ost måske eller andet pålæg.
I løbet af dagen drikker jeg en hel kande te og masser af vand.
Jeg føler mig normalt ikke sulten i løbet af dagen, men det kan da ske at der ryger et ekstra stykke knækbrød ned.

Zenta
17 år25. april 2007 kl. 21:38
re: re: re: re: re: Onsdagsvejning
Hej flittiglise.

Jeg føler med dig. Det er nøjagtig den samme situation jeg står i. Vadere rundt i de samme kilo uge efter uge. Jeg håber nu jeg har hanket godt op i mig selv i denne ferie som jeg virkelig trængte til.

Desværre har jeg ingen gode råd at give dig ( så kunne jeg jo bare selv følge dem) Jeg tror et eller andet sted det skal komme indefra os selv.
17 år26. april 2007 kl. 12:23
Onsdagsvejning
Hej Alle
Tilykke til alle taberne, og I der står stille, I kommer igen i næste uge!! Jeg venter som altid med at tilslutte mig et evt. vægttab til på søndag, men håber da at kunne meddele at jeg har klaret ugen lige så flot som i andre!
Dagen i dag har været mere hård end ellers. Men dog uden at jeg har "syndet". Føler bare at alt det usunde kigger på mig, råber efter mig og er overalt, bare jeg fx åbner en skuffe eller noget. Men jeg hverken kan eller vil ikke tage glæderne fra mand eller børn. Så jeg må forsøge at være standhaftig. Et eksempel kunne være en flødebolle - det kan man vel godt unde sig selv. Jeg har derfor fundet nogle mini-flødeboller i Lidl, som jeg af og til giver mig selv lov til. Det er 5 g pr stk og mener at det ca svarer til 100KJ, så det kan lige gå. Hvis vi får rundstykker på arbejdet, ville jeg gerne have at man kunne smage smørret, men jeg brænder altså for at tabe mig, tager derfor kun ½ rundstykke med yderst skrabet smør, og holder mig langt fra kagen. Ellers sørger jeg vel bare for at holde mig under det som jeg forbrænder, hvilket svarer til at middelniveau. Jeg har ikke et specielt fysisk krævende arbejde, men går dog en del i løbet af dagen. Jeg dyrker endnu ikke yderligere motion, men jeg dog stadig har planer om at begynde i fitness-center.
Min dag kunne se ud som følger:
Morgen: A38 let (1,5%), med frugt fx 1 banan og 1 kiwi, sammen med lidt havregryn og all-bran-flakes (ca 30 g i det hele - for at få lidt knas og fiber)
Formiddag: 1 stk frugt eller ½ rundstykke
Middag: Blandet salat (200g) eller
1 skive rugbrød (u. smør) med 2 slags pålæg (det ene fx tun eller makrel), gulerødder, tomat og måske en banan
Eftermiddag: Et stykke frugt eller 2 stykker knækbrød uden noget (eller evt en fiberskorpe eller to)
Aften: Som resten af familien (forholdsvis normal mad) men altid med en god skål salat som hovedvægten i mit måltid. Minimalt af det øvrige mad, hvilket vil sige 100-200g
Senaften: Det evige knækbrød eller evt. en milkshake (evt af lidt jordbæris, skummetmælk, nogle isterninger samt frosne jordbær)

Generelt tænker jeg meget over mængden af mad og over hvorfra i madpyramiden maden stammer, før jeg kyler ind. Noget af det jeg specielt har skåret ned på, er mængden af hvidt brød, som faktisk har været een af de store syndere hos mig.
Det var en længere smøre, ved ikke om nogle kan bruge det, men det har givet mig et tab fra 87-84 kg på blot 14 dage (første delmål 80 - slutmål 75). (Holder mig i øvrigt ikke fuldt ud hellig, synder selvfølgelig til tider som I andre). Pøj-pøj med det!

Cibbe
17 år26. april 2007 kl. 17:48
det var lige hvad jeg havede brug for at vide, har haft lidt svært ved at komme igang. tusind tak
17 år26. april 2007 kl. 23:17
Hej allesammen

Jeg er lidt sent på den ift onsdagsvejning, men jeg hopper nu på alligevel ;O)

Tillykke til taberne....godt gået!

Vægten siger nu 116,3 kg og det er - 1,2 siden sidste uge.

Jeg føler med dig flittiglise, det er en træls situation at stå i og det er lige før man giver op.
Jeg har osse fundet ud af at jeg taber mig en del i 1-1½ uge og så står jeg stille i op til 3 uger, hvor jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

Prøv at kigge på din kost og se om der er noget du kan ændre.
Hvis ikke, så prøv at overveje om du får for lidt, så din forbrændning går i stå.
Eller spiser du de der 5-6 måltider om dagen, der jo osse er med til at holde din forbrændning igang?

Det er det jeg lige kan komme i tanke om nu.
Håber at du kommer videre flittiglise....du gør det så godt og du fortjener at se nogle resultater!

Knus PhatC
17 år26. april 2007 kl. 23:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });