onsdagsvejning.

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: re: onsdagsvejning.
hej jennie
her er du hjertelig velkommen. og ja vi er mange der vejer os hver onsdag.
jeg vejer mig hver dag. kan ikke lade være. får også mig til at passe ekstra på hvis vægten svinger lidt i løbet af ugen. i stedet for bare at veje sig en gang. men hver onsdag skriver jeg det op herinde i denne tråd. for ligesom at have en hel uge at regne med for et reelt vægttab . efter en weekend i sidste uge med for megen mad og alkohol ( sker ca 3-4gange om året) har min vægt steget fra 87.00 til 88.5kg så jeg har bøvlet lidt med at komme af med det igen. væsken binder simpelthen og kan ses på benene og fødderne. så jeg prøver nu med brændenælde te for at komme af med det. men det skal gerne tages en uges tid dagligt før det virker ordentlig. det er bla derfor jeg sjældent drikker alkohol da jeg ikke gider denne bivirkning hved det. er der egentlig andre af jer brugere der kender til dette??
flittiglise
17 år1. april 2007 kl. 20:28
re: re: re: onsdagsvejning.
Hej Jennie. Du er velkommen til at være med i onsdagsvejningen. Hvor tit du vil veje dig bestemmer du selv. Jeg hører også til dem der vejer mig hver dag. Det er simpelt en del af min morgenritual.
17 år2. april 2007 kl. 11:33
re: re: re: onsdagsvejning.
jeg har også vejet mig hverdag en tid, men har bestemt kun at gøre det to gange nu. så må jeg se hvordan det er. er godt nok bange for at jeg tager på nu hvor jeg ikk vejer mig hverdag:( hvor længe har du været i gang med at tabe dig?

hilsen jennie
17 år2. april 2007 kl. 11:41
re: re: re: re: onsdagsvejning.
Hele mit liv. Sådan føles det ihvertfald.
Som teenager var jeg ligsom dig, tror jeg. Spiste ingenting i 3-4 dage for så at overspise simpelthen af sult.Så kom der nogle år hvor jeg fik børn og ikke havde den store overskud.
Efterhånden som børnene er blevet større har jeg flere gange forsøgt, det er den gamle historie med at tabe sig og tage næsten det hele på igen. Jeg tabte på et tidspunkt 18 kg,
Her på siden har jeg faktisk været over et år, og er gået i stå efter at havde tabt 8 kg. Jeg ødelægger det for mig selv hver gang jeg har arbejdsweek-end ( og det har jeg hveranden week-end) . Har lige haft arbejdsweek-end og spiste kage ,chips og pop-corn øv hvor kan man blive irriteret på sig selv.

Det går ellers meget godt til hverdag hvor jeg holder mig mellem 1200- 1500 kal. og så bruger jeg motionscenteret meget.
17 år2. april 2007 kl. 12:30
re: re: re: re: re: onsdagsvejning.
hej kirsten!
jeg kan se du er lige så høj som jeg;)hehe....er ikk så tit man møder nogen på vores højder vel!? jeg vil fandMe gerne jeg bare spiste som andre mennesker, for det med at overspise er bare så surt for en selv. og jeg har ikk lyst til at bruge hele mit liv på det her. genkender? spiser du efter en kostplan så? og er det ikk dyrt at gå på motions center?
hilsen jennie
17 år2. april 2007 kl. 18:05
re: re: re: re: re: re: onsdagsvejning.
genkender du det?
17 år2. april 2007 kl. 18:06
re: re: re: re: re: re: re: onsdagsvejning.
Jeg tror vi alle gerne vil spise som de andre mennesker. Men hvordan spiser de? Jeg tror vi der gerne vil tabe sig tror de slanke kan spise hvad de vil. Jeg har dog haft en tynd kollega og engang ville jeg ligge mærke til hvad hun spist, og det var ikke særlig sundt. Hun spiste et godt morgenmåltid og så kunne hun leve af æbler resten af dagen.

Jeg kan godt forstå du ikke vil leve på den måde resten af dit liv, men det gælder altså om at få nogle sunde spisevaner og indse at hvis man har tendenser til overvægt skal de holdes hele livet.

Jeg forsøger at leve efter de 8 kostråd der bliver anbefalet af fødevarestyrelsen læs om dem på altomkost.dk og så tæller jeg kalorier. Altså ingen speciel kostplan.

Om det er dyrt at gå i motionscenteret er relativt.Hvis man ved med sig selv at man kun kommer i starten så bliver det dyrt, Jeg er der gennemsnitlig 4 x ugentlig og når jeg er der, er jeg der på 2 hold
17 år2. april 2007 kl. 18:57
re: re: re: re: re: re: re: re: onsdagsvejning.
hej igen! ja, du har helt ret i at jeg skal finde mig nogle sunde spisevaner. er også det jeg selv helst vil:) har haft anoreksi fra jeg var 15. så har jeg haft bulimi et års tid, har bare ikke ville indse det. men nu er jeg så nået frem til at finde nogle gode spisevaner. gider ikke ødelægge min krop for livet.
så er super glad for at have fundet madital:)
hilsen jennie
17 år3. april 2007 kl. 15:38
re: re: re: re: re: re: re: re: re: onsdagsvejning.
så begynder jeg med ny energi på at komme ned vægt.
vægten er på 61,8kg.... øvøv så har jeg taget på siden jeg vejede mig sidst.

håber det går bedre med jer andre.

hilsen jennie
17 år4. april 2007 kl. 08:40
re: re: re: re: re: re: re: re: re: re: onsdagsvejning.
hej alle! hvordan er det lige man taster vægten imd?
17 år8. april 2007 kl. 08:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });