Til jer der har tabt jer, hvornår begyndte folk at kunne se det?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: re: re: re: re: Til jer der har tabt jer, hvornår begyndte folk at kunne se det?
Gitte.....jeg kan sagtens følge dig, når du siger at du gerne vil have en reaktion, når folk ser dig til din fødselsdag.

Min søster tabte sig 25 kg på et tidspunkt og da hun dukkede op til noget familetamtam, så måtte folk (de der ikke havde set hende i et stykke tid) til at samle hagen op fra gulvet.
Det var en fed chok-effekt! ;O)

Jeg troede lidt at det samme ville ske for mig, for der er en del af familien, vi ikke ser så tit......men effekten udeblev som sagt.
Det har været en lidt tam fornemmelse.

Men måske er det som du siger anna, et tabu.
Det mener min kæreste ihvertfald.
Han mener de er bange for at snakke om det.....de er måske usikre på hvordan jeg reagerer.

Men jeg suger ros fra de nærmeste til mig som en svamp ;O)

Hvor er det bare surt med familiemedlemmer, der kun lægger mærke til at håret sidder forkert, at man har en fedtplet på blusen eller man er begyndt at bule ud på maven....men derimod aldrig lægger mærke til det modsatte!
Jeg gør osse det modsatte....folk skal nok selv være klar over det, når de ikke ligner en million.

PhatC
17 år20. marts 2007 kl. 21:26
re: re: re: re: re: re: Til jer der har tabt jer, hvornår begyndte folk at kunne se det?
Ja PhatC. En slags berøringsangst, om du vil. Især mennesker, man ikke ser så tit. For hvis de bemærker, du har tabt dig, siger de jo samtidig, at du har været for tyk, kan du se pointen?

Jeg tror dybest set min mor er så bange for at gøre det forkerte hele tiden, at hun gør det forkerte og siger det forkerte. I stedet for bare at være ærlig og være sig selv, det er alt anden lige meget nemmere.

Og hvis man kommer til at sige noget, man fortryder, ja så er det altså ikke så svært at sige undskyld :-)

Anna
17 år21. marts 2007 kl. 08:39
re: Til jer der har tabt jer, hvornår begyndte folk at kunne se det?
det kommer vel også temmelig meget an på hvor meget man vejer. hvis man er en forholdvis lille én på 60kg ses 10kg jo voldsomt meget, hvorimod de samme 10kg ikke ses så tydeligt, hvis du er en lidt større én på fx 120kg..
17 år21. marts 2007 kl. 22:55
re: re: Til jer der har tabt jer, hvornår begyndte folk at kunne se det?
Ja det kommer vel også meget an på hvordan kiloen er fordelt, men jeg tænkte på at med nyt frisyre og nyt tøj, så får jeg nok nogle positive kommentare (som min familie+mandens er gode til) og så kan jeg forhåbenligt leve på det gennem den kedlige vinter.

Gitte
17 år22. marts 2007 kl. 07:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });