Nogle der skal tabe 35-40kg?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
tut: Intet er håbløst.

De 16 kg jeg tabte, havde automatisk været mere, hvis der havde været mere at tabe af. Man kommer jo ind i vanen og spiser korrekt. Og derefter går det lidt mere af sig selv.

Se du et kilo i øjnene af gangen - og vupti - lige pludselig er du langt længere nede, end du havde forestillet dig!! Rigtig meget held og lykke!

mange hilsner
Pernille
17 år19. marts 2007 kl. 12:51
re: re: re: re: re: re: re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Hej AnnaP

Gode råd og opbakining modtages med kys hånd!!

Især gode råd!!

Gitte
17 år19. marts 2007 kl. 18:49
re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Hej Gitte

Jeg deler gerne ud :-) Hvad tænker du specifikt på? Hvor kan du synes, det kan være svært? Er der noget, du specielt trænger til råd om?

Anna
17 år19. marts 2007 kl. 20:00
re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Hej Anna

Åh der er så meget, men lige pt. er mit største problem at holde mig fra brødet når der er morgenmad på arbejder, og så at få lavet nogle spændende grøntsager til aftensmad, syntes altid det ender med den samme kedlige salat.

Ja også gruer jeg for resten af ugen på lørdag skal vi til 50 års fødselsdag, og de bliver utroligt svært. på søndag skal jeg i mødregruppe, hvor der også plejer at være en masse lækkert at spise.

Ja og ellers så bare en masse opbakning!!

Gitte
17 år20. marts 2007 kl. 10:45
re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Hej Gitte

Hvordan foregår den morgenmad på arbejdet? Hvad er det for noget brød? Er der evt. lidt pålæg til? Er det hver dag?

En enkelt skive med et stykke pålæg/ost og uden smør og så lade det være ved det, var det en mulighed?

Har du spist morgenmad, når du møder? Det er i hvert fald en god idé, at du er mæt i forvejen, så undgår du at falde i, fordi du er sulten.

Jeg plejer at spise en appelsin, når de andre spiser wienerbrød. Og ved du hvad. Efterhånden er jeg meget gladere for appelsinen.

Så, er et stykke frugt i stedet for en mulighed?

Mine kolleger har vænnet sig til, at jeg ikke spiser brød. I starten skulle jeg naturligvis svare på nogle spørgsmål om hvorfor jeg spiste appelsin i stedet for brød. De fik ærlige svar og var meget forstående.

Der er masser af muligheder i forhold til grøntsager til aften - både rå og tilberedte. Der er masser af opskrifter at finde på nettet. Har du f.eks. prøvet ovnbagte rodfrugter?

Nu går vi jo sommeren i møde, og så er en god salat altid godt. Prøv med frugt og bær i salaten. Pære og æble er altid godt, og solbær eller brombær sammen med f.eks. pære er bare mums. Husk at æble og pærer lige skal vendes i noget citronsaft, ellers bliver de brune. Og et skvæt citron i salaten er under alleomstændigheder rigtig godt. Så bevarer salaten friskheden og sprødheden. Og snart kommer der endnu flere typer af salat, prøv dig frem. Rå babyspinat f.eks. - sammen med en anden salattype nam nam.

Ellers er jeg sikker på, at der er masser her i forum, der er god for en dejlig opskrift på grønt.

Og opbakning. Den får du. Alene det, at du er her, er et stort og godt skridt på vejen. Jeg glæder mig til at følge dig.

Anna

Anna
17 år21. marts 2007 kl. 08:25
re: re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Hej anna (og andre!!)

Jamen normalt spiser jeg nogle gullerødder og et krus yoghurt, men, så sker det (ca. 1-2 gange om ugen) at der er nogle der har brød med. Hvis der er basser, er det ikke noget problem at holde sig fra dem, men elsker altså også brød med smør, jeg prøver at holde mig til an skive med skrabet smør, men nogle gange bliver det til tre, hvilket jo slet ikke er nødvendigt!!

Jeg er lidt tilbage holden med at fortælle mine kollegaer om min nye livsstil, syntes at min vægt er meget personlig, og vil måske også godt kunne præsentere et flot vægttab før jeg melder klart ud. Syntes så tit man høre den der "jeg er på kur", og er selv ved at brække mig, når der så sidder en lille tynd kvinde og nipper til et æble...

Tror jeg må igang med at finde opskrifter på nettet, jeg synte nogele ganege bare at det er et problem at finde noget som mine dejlige unger også gider at spise... Og det er min mand der laver mand.

Er glad for støtten man får herinde, det gør at man ikke "glemmer" sin nye livsstil!

Gitte
17 år22. marts 2007 kl. 07:18
re: re: re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Hej Gitte
.
Kan godt forstå, hvis du ikke har lyst til at melde ud til kollegerne.

Så er mit råd at sørge for at være mæt inden - og tillade dig selv 1 enkelt stykke brød med skrabet smør 1-2 gange om ugen. Og måske bruge lidt energi på at nøjes med det og ikke 3 stykker brød. 1 enkelt stykke brød 1-2 gange om ugen vælter jo ikke projektet :-)

Mht. aftensmaden er min erfaring, at ungerne også gider spise det sunde alternativ. Men ellers sørg for der er godt med kartofler eller pasta eller hvad det nu er, så de kan spise sig mæt i det, hvis de ikke har lyst til det grønne.

Tit og ofte bruger jeg det grønne som madpakke, hvis der er noget til overs. Min søn er meget lystbetonet hvad mad angår. Nogen gange spiser han løs af alt det sunde, andre gange gider han ikke (men så er der jo mere til min madpakke :-)

Når det nu er din søde mand, der laver mad, tror du så ikke, han også kunne have lyst til at prøve nogle nye opskrifter?

Anna

17 år22. marts 2007 kl. 08:08
re: re: re: re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Godmorgen Anna

Jo jeg er sikker på han gider at prøve noget nyt, der er bare det at han er slagter, så han går jo mere op i kødet, end det grønne tilbehør, men så kunne jeg jo gå med ham i køkkent og selv stå for den del...

God weekend!!

Gitte
17 år23. marts 2007 kl. 07:01
re: re: re: re: re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
God morgen Gitte :-)

Det var da en super idé. Så kan han stege og brase, og så kan du ordne tilbehøret. Det er i øvrigt også smadder hyggeligt at lave mad sammen.

Anna
17 år23. marts 2007 kl. 08:11
re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
jeg ved godt at jeg skal tabe mig men jeg orker ikke at tænke på det jeg veje 110 kg
17 år23. marts 2007 kl. 12:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });