Nogle der skal tabe 35-40kg?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Nogle der skal tabe 35-40kg?
og som lige er startet?

Har brug for nogle "vægttabsvenner" der er lig mig selv, og spm evt. kunne "danne en støttegruppe".

Jeg er mor til to, 29 år, er 164 og vejer 110kg.

Gitte
17 år15. marts 2007 kl. 10:41
re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Kan du bruge een, der skal tabe sig 15-20 kg?

Med venlig hilsen Pernille
17 år16. marts 2007 kl. 08:37
re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Ja ja da.

Mente måske bare at jeg ikke har de samme forudsætninger som en der skal tabe 5kg...

Er du lige startet eller?

Gitte
17 år16. marts 2007 kl. 09:03
re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
jeg ved ikke om du kan bruge mig jeg skal tabe 30 kg jeg syndes det ser håblyst ud
17 år16. marts 2007 kl. 09:21
re: re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Hej tut

Intet er håbløst!! Vi gør det, gu gør vi så!

Jeg skal tabe mere end dig, så du er allerede "foan mig"!!

Hvilke tiltag har du gjort, tænkt dig at gøre?

Gitte
17 år16. marts 2007 kl. 11:05
re: re: re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
til muddes mor
jeg ved slet ikke hvordan jeg skal få begyndt de 4 kg gik nemt men jeg har også været syg
hilsen tut
17 år16. marts 2007 kl. 11:36
re: re: re: re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Hej tut

Du kan se i min dagbog hvordan jeg er kommet igan, måske det kan give dig nogle ideer. Tror helt klart på at der ikke er en vej at gå, men at man skal tilpasse sig ens eget liv og behov.

Strat med at gøre dig klart hvad det er du gør forkert (og ikke mindst rigtigt!!) og så tag et punkt af gange og gør op med dig selv hvordan du forbedre lige præcist det punkt.

Fks. startet jeg med nul slik, smør og dressing, med gav mig selv lov til at spise for store portioner, næste step var jo så at sætte portionsstørrelsen ned.

En ande ting der hjalp mig i starten var at gå meget op i at spise 600g grønt, det er faktisk rigtigt meget, og det gjorde det nemmere ikke at spise alt muligt usundt!!

Men i bund og grund er det dig selv der skal tage beslutningen om at det skal være nu, og så skal du gå ind for det 100%

Held og lykke!!

Gitte
17 år16. marts 2007 kl. 12:15
re: re: re: re: re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
til muddes mor
du har allerede give mig blod på tanden har oprætte en dagbog så den vil jeg skrive i hverdag og jeg har skrivet min kost ind
hilsen tut
17 år16. marts 2007 kl. 13:39
re: re: re: re: re: re: re: re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
Næ, har tabt de 10, så jeg mangler kun 15, men jeg er god for gode råd og opbakning :-)

Først og fremmest, måske mest til tut. Tænk positivt. Intet ser håbløst ud. Hvis du tænker, det ser håbløst ud, ja så blir det håbløst.

Hvis I "falder I" - ikke noget med at ærgre sig over spildt mælk. Lær af situationen. Hvorfor faldt jeg i. Hvad var det lige der skete. Og gør det bedre næste gang.

Man kommer rigtig langt ved at tænke positivt på sit mål, tage målet lidt ad gangen. Sæt delmål og stræb efter dem i stedet for at tænke på alle de kilo, I skal tabe. Det er da totalt uoverskueligt. Mit næste mål er at komme under 90. Der skal jeg være den 9. april. Jeg har sat som mål at tabe 400 gram om ugen.

Og så fører jeg en lille kalender. Superkort, hvor jeg noterer planen for motion. Ligesom alle de andre aftaler med venner osv. bliver motionen noteret ind i kalenderen. Og så skal planen altså holdes. Jeg giver mig selv fri 2 dage om ugen. Hvis jeg så springer en dag over, fordi jeg er træt eller doven, jaaa, så må jeg tage den dags motion på min fridag i stedet. Giver det mening?

Og så gør du ret Gitte i at spise 600 gram grønt. Det fylder meget, mere end man lige tror. Og så er det sgu svært at få plads til så meget andet.

Og så tillad jer selv at "synde". Altså engang imellem spise noget, I virkelig har lyst til. Uanset, det er et stykke wienerbrød eller slik eller hvad.

Det var vist det, jeg havde på hjerte i denne omgang :-)

Held og lykke med projektet.

Anna
17 år16. marts 2007 kl. 19:44
re: Nogle der skal tabe 35-40kg?
I min egen termologi, så startede jeg, da jeg blev født :-) Men helt reelt: Jeg tabte mig 16 kilo for nogle år siden. De holdte rigtig godt og længe - lige indtil min datter blev syg og jeg var gravid med min søn. *PUFF* sagde det, da jeg lagde mine gode vaner ind i skabet, og skiftede størrelse 38 ud med en størrelse 44-46

Jeg har prøvet af flere gange i denne omgang. Jeg er af den opfattelse, at man aldrig "starter" eller "slutter". Vi skal jo spise resten af livet, og vi lærer hele tiden af de erfaringer vi gør os.

Jeg begyndte at tabe mig i januar - og da startede jeg også op igen med at taste her. (Har dog været her længere - siden 2005 tror jeg) Så blev jeg syg - ganske almindelig influenza. Jeg tabte mig 5 kg på 10 dage - eller noget .. og derefter gik vægttabet fuldkommen i smudder. Det er jo klart, Kroppen suger alle kalorier til sig, uanset hvordan man spiser efter sådan en omgang. Så jeg lod krop være krop - og arbejdede videre med den hensigt, at jeg skulle "på den igen". Men ellers jo.. jeg startede for alvor op igen d. 14. marts. Min januarkur har givet mig 2,5 kilos forspring i forhold til sidst - hvilket jo er dejligt. Så er der det mindre, at arbejde af.

Rigtig god fornøjelse her. For mig er siden genial. Lavede selv en database derhjemme den gang jeg tabte mig i første omgang baseret på de samme tal, så jeg ved det virker. Men dette er langt bedre, fordi der er noget socialt i det også - samt at der er en række funktioner, jeg ikke havde lavet i min simple access database. Der er lavet et rigtig godt benarbejde her.

Mange hilsner
Pernille
17 år19. marts 2007 kl. 12:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });