Januarstatus.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Januarstatus.
Jeg tog 6 kg. på i nov. og dec. og det var dem jeg havde som mål at tabe mig i jan. Sådan er det ikke gået. Det var måske også lige vel optimistisk, men jeg tænkte at de ikke havde siddet på så længe så det gik nok hurtigt.

Jeg har tabt 3½ kg i jan. fra 69,5 til 66 kg og det er vel også OK især når min motivation har kunne ligge på et meget lille sted. Det har også bevirket at jeg ikke har deltaget så meget herinde i forummet, kun et enkelt lille pip i ny og næ, men jeg synes der er mange seje herinde.

Nu skal der andre boller på suppen, og jeg vil re-lancere 10 på stribe som Asta Elise engang fandt på og som jeg havde succes med.

10 på stribe går ud på at man skal have 10 sunde dage på stribe inden man må stige på vægten( og jeg er en af dem der vejer mig hver dag) Hvis man falder i, skal man begynde forfra.

Jeg er startet med dag 1 i dag og gemt min vægt ind i et skab. Jeg vil definere en god dag for mig som en dag hvor jeg får 1200-1500 kal.
Det er med vilje at jeg ikke skriver noget om motionen, for jeg mener selv at jeg får motioneret hvad jeg skal.
17 år31. januar 2007 kl. 11:54
re: Januarstatus.
Kirsten - det er da flot, at du har tabt 3,5 kilo i januar. Et resultat, du godt kan være stolt af. Især når du tager i betragtning, at din motivation ikke har været i top.

Vær opmærksom på, at hvis du sætter dig for høje mål, falder motivationen i takt med, at du erkender, at du aldrig når det. Så sæt forventningerne lidt ned til dig selv :-)

10 på stribe - lyder som en god idé - især når den virker for dig.

Og så bliv ved med at melde ind her, også når motivationen ikke er der. Vi er jo altid gode for lidt opmuntring, skulderklap, spark eller hvad du nu lige har brug for.

Go go.

Anna
17 år31. januar 2007 kl. 12:11
re: re: Januarstatus.
Hej Anna
Du har helt ret at for høje mål kan være motivationdræbende.

Jeg tror at for mit vedkommende ar det faktum, at jeg så hurtigt havde taget 6 kg på, der fik det hele til at se så håbløst ud. Det er en evig kamp og mon vi nogle siden vinder den?

Ja det vil jeg selv svarer på, SELVFØLGELIG gør vi det, ellers kan vi lige så godt lade være med at kæmpe.
Nu må jeg ikke være så negativ.
17 år31. januar 2007 kl. 13:31
hey folkens
Her siger status minus 4,9 kg og 1 år mere på bagen:-) Det er jeg ret godt tilfreds med. Nu er der kun 15,1 kg tilbage og fortsætter det som nu bliver det længe inden d. 31.12.07 at jeg kommer ned under de 70 kg!!
De 10 på stribe lyder som en spændede ting, og Kirsten, jeg er klar på sådan en, men jeg starter først i morgen. Har lige en masse lækker mad og kage der skal konsumeres i aften!!

Knus Eskimo
17 år31. januar 2007 kl. 13:41
re: re: re: Januarstatus.
Hejsa Kirsten

Ja, selvfølgelig er det dybt nedtrykkende at tage 6 kilo på på så kort tid.

Men du er nødt til at se fremad.

Og ja, du har fuldstændig ret. Du må ikke være så negativ, for så kommer du aldrig nogen vegne. Det kan jeg godt garantere dig.

Prøv at lægge mærke til i hverdagen, hvordan du taler til dig selv og hvordan du omtaler dig selv. Læg mærke til de negative toner og vend dem. Fang dig selv, hver gang du tænker negativt om dit projekt, om dig selv, om verden.

En positiv tilgang til vægttabet, en positiv holdning til dig selv og din egen formåen. Ja den når du altså rigtig rigtig langt med.

Når det går skidt engang imellem, ja så nytter det ikke at have ondt af sig selv eller dunke sig selv oveni hovedet med selvbebrejdelser. Okay, jeg faldt i - videre videre.

Eller okay - motivationen er måske ikke helt i top lige nu, men jeg gør hvad jeg kan. Og med den her sidste metode har du jo rent faktisk smidt hele 3,5 kilo i januar!!! Mange andre ville have taget på!!! Det skal du både havde skulderklap, ros og hip hip hurra for. Godt gået.

Knus

Anna
17 år31. januar 2007 kl. 13:58
Hejsa Eskimo

Flot flot flot. Fortsæt den flotte stil. Kan osse huske at du var en af de store tabere i det tidligere forum. Så jeg ved, at du kan. Og nu har du osse vist det. Næsten 5 kilo på en måned, det er super :-)

Knus Anna
17 år31. januar 2007 kl. 14:00
re: Januarstatus.
Hej allesammen

Ja så gik den måned og jeg har 4,8 kg mindre i sadeltaskerne ;O)

Jeg har været lidt utilfreds, fordi jeg er gået fra at tabe 1,6-1,8 kg om ugen, til at kun rykke mig 100-200g ad gangen.
Jeg har været nødt til at minde mig selv, om det samlede vægttab hele tiden, for ikke at miste motivationen.

Nu har jeg lige siddet og studeret min vægtkurve og der tegner sig et lysende klart billede.
Kurven begynder at flade ud, en uge ind i Januar og det var der jeg startede på kursus.
Jeg er gået fra at være næsten fuldstændig inaktiv, til at være afsted og igang hver dag.

Samtidig er jeg begyndt i fitness center og laver styrketræning 3 gange om ugen.
Et rimeligt hårdt program og en stor omvæltning i mit liv.
Jeg tror simpelthen det er derfor, min krop har besluttet sig for at holde ekstra godt på det den har ;O)

Men man bør jo ikke klage....4,8 kg mindre at slæbe rundt på, er da skønt!

Hold da op I gør det godt....hatten af for jer og stort tillykke med de eliminerede kilo ;O)

Og tillykke med fødselsdagen Eskimo....læste menuen i den anden tråd og her løber mundvandet!
Mmmmmm..........!!

Håber at I alle får en god februar og held og lykke med vægttabene ;O)

Knus PhatC
17 år31. januar 2007 kl. 16:05
Hej alle

Ja så siger min vægt - 4,7 kg.. Det er jeg i bund og grund ret tilfreds med. Det går da den rigtige vej..
Stort tillykke til alle jer andre. Hvor er det bare flot.. Vi er jo nogle seje tøser.. Held og lykke i februar...
Knus 3piger
17 år1. februar 2007 kl. 10:11
Hej
Du har heller ikke kæmpet forgæves, meget flot vægttab,
i er nogle skrappe "tøser"
Tillykke med jeres minus.
beta
17 år1. februar 2007 kl. 11:44
re: re: re: re: Januarstatus.
Hej

Min januarstatus siger -3,8 og jeg er nu i den heldige situation, at jeg
hastigt nærmer mig mit mål som, som siger 57,5 kg og en bmi på lige
godt 21 :)
Når jeg er i mål, er det min mening, at jeg vil blive ved med at bruge
programmet som en hjælp til at holde vægten.

Tillykke til alle jer andre som kæmper videre, jeg ved godt, at det jeg
skulle af med, slet ikke var så meget som mange andre (men det er
svært alligevel), og med støtte fra programmet her og alle de hjælpsomme
mennesker, som kommer herinde, så er jeg sikker på at det nok skal
lykkes jer :)

Mvh
Marianne
17 år1. februar 2007 kl. 12:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });