Har brug for hjælp !!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Har brug for hjælp !!
Ja okay jeg har været væk, jeg har været nede i et hul - ET KÆMPE ET!!!

Jeg aner ikke hvad jeg vejer, det har varet en uge, jeg har spist alt hvad jeg kunne komme i nærheden af og det er meget.

Og først idag, kan jeg mærke at lysten (overskuddet) igen er tilbage. Så nu har jeg vejet min morgenmad, det er da fremskridt, så mangler jeg bare resten af dagen.

Noget af det jeg virkelig kan se bliver svært, er at weekenden lurer lige om hjørnet og det er bare SÅ svært!!

Nogle gode råd??
17 år26. januar 2007 kl. 08:45
re: Har brug for hjælp !!
Ja et enkelt godt råd.

Lad være med at fokusere på hvor svært det er. Op på hesten og fremad fremad. Fokuser på, hvor sund du bliver, hvor slank du bliver, hvor godt det vil føles.

Og så skal du måske bruge lidt tid på at tænke over, hvad det er der sker, når du falder i hullet i en uge. Hvorfor? Kan du forhindre det næste gang? Eller kan du forhindre at hullet bliver en hel uge? Måske bare en dag - eller en time?

Godt, du er kommet på igen :-)

Knus

Anna
17 år26. januar 2007 kl. 09:02
re: re: Har brug for hjælp !!
Hej, Kig op,

Tror du , at det kan hjælpe dig at bestemme på forhånd, hvad du skal spise hele denne weekend?

Fx. Du skal have en dejlig grøntsagssuppe i aften - så bestemmer du, at resten skal du have til frokost i morgen (måske med et stykke brød til). Senere skal du måske have en god bøf og et enkelt glas vin med masser af salat på sidetallerkenen. Går bølgerne højt; en god bagt kartoffel med en lille smule smør. Søndag springer du over rundstykkerne og spiser noget fromage frais med yoghurt og lidt klid o.s.v.

Kan det hjælpe at have PLANLAGT det, tror du? Så er hjernen koblet til, og det er ikke den dumme, slappe rygrad, der bestemmer.

Kør igennem på dit overskud - og ha' en rigtig god weekend!

Hilsen Maddie
17 år26. januar 2007 kl. 14:44
Har du plads til lidt mandler i kalorieregnskabet? De kan godt give ro og mæthed i kroppen. Måske er det bare den tid på måneden...

Hilsen Asta Elise
17 år26. januar 2007 kl. 16:35
Ja ja dagen igår startede godt og så var der formiddagskaffe hos en veninde, hvor eneste alternativ, var købe boller og havarti ost, hmmm !!

undlod smøret, men stadig var det jo ikke efter bogen og selvom jeg forsøgte resten af dagen, så røg der både slik og chips ind efter ungerne var puttet.

Jeg starter igen idag, har spist masser af gulerødder til morgen og skal heldigvis med min datter til håndboldstævne, så med lidt planlægning går det meste af dagen uden at være i nærheden af mit køleskab :o)
17 år27. januar 2007 kl. 08:09
re: re: re: Har brug for hjælp !!
Hvor kom chipsene fra Kig op?

Det jeg mener, er. Måske du skulle lave dig et "fejlsikret" køkken. Altså, ingen chips, kager, slik, chokolade, fed mad osv osv.

Dvs. hvis du så vil ha det. Ja, så må du afsted efter det. Kan godt lægge en dæmper på det. Var det en idé?

En enkelt bolle hos en veninde er ikke det, der ødelægger regnskabet for dig - heller ikke selvom der var smør på. Det er snarere slik og chips. Måske du skulle holde dig til lidt slik i weekenden. Ville det være OK? Chips er noget af det værste, og for mig går der i hvert fald automatarm i den. 1 pose chips svare til ca. 5.500 KJ. Altså for mig er det godt nok meget, når jeg lever af ca. 6.000 KJ på en hel dag :-( Der skal godt nok noget motion til at komme af med sådan en pose.

Men lyder da i øvrigt som om, du er på vej op ad hullet. Du tænker da over tingene nu, ikke :-)

Anna
17 år27. januar 2007 kl. 12:00
re: re: re: Har brug for hjælp !!
Hej Kig op

Jeg kender det godt....har været igennem møllen masser af gange.

Prøv at spørge dig selv, hvorfor du gerne vil tabe dig.
Hvad vil det gøre for dig?
Hvad er det du vil opnå med et vægttab?
Hvad vil det ændre i dit liv?
Hvordan vil du have det (fysisk og psykisk)?

Hvilken forskel vil det gøre om du taber dig nu eller om 5-10 år?

Når du har fundet ind til nogle af de ting, så prøv at holde ved dem og visualiser dine drømme.
Se dig selv xx antal kg lettere, i nogle af de situationer du drømmer om.
Grib fat i "drømmen" og hold ved den, for den kan gå i opfyldelse.....og hvorfor vente 10 år, hvis du kan gøre det nu?

Selvfølgelig er det svært at håndtere de sociale situationer, især hvis der ikke bliver taget hensyn til, at man prøver på at smide nogle kilo.
Derfor er det letteste osse at indvie mennesker omkring én, i projektet.
For det første lægger det lidt pres på én, at der er andre der ved hvad man er igang med.
For det andet tager de forhåbentlig hensyn til én, når man er inviteret til kaffeslabberas.

Ellers skal man huske på at der er ikke noget der er forbudt....man skal bare "nøjes" med lidt og så have nogle klementiner eller et æble i tasken, til at fylde op med, når man har fået sin bolle med skrabet smør, eller det lille stykke kage som man nu undede sig selv ;O)

Det har været min strategi og det fik mig igennem december, med et vægttab på næsten 7 kg.
Og jeg fik da et stykke chokolade hist og pist og risengrød med smør og kanelsukker.....bare ikke så meget som jeg normalt ville have spist ;O)

Gør op med dig selv, om det er det du vil og om det skal være nu.
Og tillad så dig selv lidt indimellem, eller en enkelt dag hvor du slår dig løs og så fortsætter med dit projekt dagen efter.
Og husk at give dig selv belønninger efterhånden som du runder "et hjørne" eller når et delmål ;O)

Held og lykke med det!

Knus PhatC ;O)
17 år27. januar 2007 kl. 12:36
re: re: re: re: Har brug for hjælp !!
Og så tilslutter jeg mig lige det annap siger....hvis man ved at man ikke kan holde sig fra det, så er det en god idé, ikke at have det i huset.

Jeg tror det handler om at erkende, at der er noget der er svært og så prøve på at undgå det, eller de situationer indtil man har lært at tackle det/dem.

PhatC
17 år27. januar 2007 kl. 12:55
Jeg kan helt tilslutte mig Patchik og annap. Held og lykke med det videre forløb.
17 år27. januar 2007 kl. 18:12
Det der med chips ik ?! Min mand arbejder på Kim´s :o) Ja det er sgu ikke nemt vel... Nå men huset er "gå-amok-i-usundt"-sikret, der er bare det...at de der poser med chips, min mand få rmed hjem, dem læsser ham klogeligt af ude i skuret og så er de der hvis nu...

Dårlig undskyldning, men de er gratis og min familie skal jo have lov indimellem, så derfor er de svære bare at smide ud. Måske de skulle flytte over til farmor i en periode?! De plejer ikke at være et problem, det er jo kun nu hvor alt mulig andet usundt er skåret væk at det er SÅ SVÆRT!!

Nå men det kører ret godt, jeg spiser nok lidt for meget, men det er de sunde rugbrøds madder med salat og agurk der ryger og så er det ikke så usund for min krop, som hvis det var slik og kage...

Men tak for jeres opbakning, det luner og giver én troen på at projektet skal lykkes, tilbage!!
17 år28. januar 2007 kl. 15:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });