Hvad skal der til?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Du er ikke alene
Hvor er det dejligt - og livsbekræftende for mig - at høre at der er andre lidt i samme båd som jeg.

....det med at i årevis at slås med sin selvopfattelse, og også at slutte fred med trangen til at være nådesløst hård og ubarmhjertig ved sig selv, det er også en kæmpe del af min vægthistorie. Det mentale har fyldt extremt meget, og gør det stadigt.
Min nytårsfortsæt er at prøve at glemme ideen om at tabe mig - det har jeg aldrig gjort før - og bare fokusere på hver eneste lille gode sunde ting jeg gør for min krop, og prøve at samle på dem, hver dag og hver uge, og med håbet om at de gode vaner vil udvikle sig til at blive en fast sund livsstil, med et minimum af tilbagefald, og på sigt vil det måske givet en reduktion i min fedtprocent....

Godt Nytår.
5 år14. januar 2020 kl. 21:33
bare fokusere på hver eneste lille...
"bare fokusere på hver eneste lille gode sunde ting, jeg gør for min krop" ... ja, det er også min opskrift. Det giver mulighed for at fokusere på det positive, og det har jeg det allerbedst med. I disse dage siger jeg til mig selv, at gulerødder og en lækker grøn te også kan smage rigtig godt og kan gøre det ud for min aften-snack.
5 år13. februar 2020 kl. 12:26
Et lille kærligt spark til mig...
Et lille kærligt spark til mig. Jeg kan mærke mavedellen på en ny måde. Måske et vink om at noget skal ændres?
Der er gået inflation i hygge og hjemmeforkælelse. På den ene side ok i disse tider, hvor det gælder om at holde humøret højt, men jeg ved, jeg vil hade mig selv, hvis vægten bare får lov til at suse derudad.
Så frem med forkælelse i afmålte mængder, fokus på de gode vaner og den sunde snack og ellers ud i dette skønne forårsvejr.
God weekend til jer alle.
5 år20. marts 2020 kl. 11:56
Status 31.12.2024
Det er længe siden jeg har skrevet. Kan se sidste indlæg er for ca. 4 år siden og må bare tænke, hold da op, er der allerede gået så lang tid!!

Status på dagens vægt er 75,4 kg. Det er en lille stigning ift, hvad jeg noterede sidst, jeg skrev. Men alt i alt er det ok. Jeg prøver at følge samme tilgang som tidligere. Holde fast i de gode vaner og fylde min dag med noget, som gør mig glad. Gøre det enkelt, begrænse og nyde på samme tid :)

Tak til jer der skriver herinde. Det er altid dejligt med inspiration og stof til eftertanke. Tak for det.

Godt nytår til jer alle.
13 uger31. december 2024 kl. 13:06
Godt Nytår 🎇🎇
Hej goonanna - tak for opdateringen - og også godt nytår til alle herfra 🎇🎇
13 uger31. december 2024 kl. 17:41
Godt i gang
Det nye år er startet godt. Jeg spiser lidt mindre, har fokus på ikke at småspise mellem måltiderne og prøver at styrke mit mentale helbred ved at lytte til musik, jeg holder af, og tænke på alt det, jeg er taknemlig for. Så alt i alt føler jeg mig godt tilpas, og vægten i dag den 10. januar 2025 siger 74,5 kg. Dejligt :) Det virker så motiverende, når selv små tiltag giver bonus.
11 uger10. januar 2025 kl. 13:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...