UPS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du læser en tråd i debat > vægttab

UPS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
UPS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Der faldt jeg i med et brag...
Gik helt amok i usunde ting i går. Jeg ved ikke helt hvad der triggede det, men fakta er at jeg ikke var særlig fornuftig...
Nu er kunsten så at jeg kommer tilbage på ret spor allerede i dag. Indtil videre går det godt.
Det har tidligere været mit store problem, når jeg først er faldet i én gang - jamen så kan det også bare være lige meget.
Men ikke denne gang!!!!!
Jeg har et superflot vægttab som jeg skal være stolt af - og allerede kan se :-) Denne ene dag som bliver den eneste, vil højest gøre at jeg sikkert ikke får noget vægttab i denne uge. Men det er jo faktisk billig sluppet når man tænker over det.
Men jeg kan nok godt bruge lidt moralsk opbakning i dag. Selvom det går godt nu, er der lang tid til dagen er omme.
17 år18. januar 2007 kl. 08:01
re: UPS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sjovt jeg gjorde nøjagtig det samme?!

Jeg har faktisk, ved at læse nogle gode bøger, fundet ud af at jeg spiser med mine følelser. Mine følelser behøver så ikke komme af en påvirkning udefra, men kan sagtens være noget jeg går og slås med i mit hovede.

Så jeg ved faktisk godt hvorfor det lige gik galt igår, det der er så surt, er at jeg ikke har kontrol over det!!

Tilbage på hesten, ja det er det sværre, ved disse små huller i vejen, at komme op igen !!

Kom så Lilled, så tager vi hinanden i hånden og slæber os op til kanten, for det er jo det her med sund livsstil vi rigtig gerne vil !!!
17 år18. januar 2007 kl. 08:20
Hej Kig_op

Ja - lad os sammen komme videre :-)
Det går stadig godt i dag.
Og du har nok ret - det der med at spise med følelserne. Det tror jeg faktisk også at jeg gør...
Tak for tippet.
17 år18. januar 2007 kl. 09:38
re: re: UPS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det tror jeg vi alle kender til, at gå helt amok. Men bare det at du/I er opmærksom på at det kun skal være den ene dag, går det nok. I klare det bare så flot.

Jeg kan overhovedet ikke komme igang. Jeg må simpelthen tage en dag af gangen og der er ikke mange dage der er succesdage.
17 år18. januar 2007 kl. 12:25
re: re: re: UPS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hej piger,

Tror I ikke også, at de første dages eufori er glemt, depterne tømt og de grimme uvaner vil overtage vores gode vilje?

Skal de have lov til det? En enkelt dag, måske, men så vil vi vel heller ikke tillade mere. Det er s'gi da os, der bestemmer.

Jeg har ikke mistet modet, selv om vægten ikke går den rigtige vej. Jeg spiser sundt. Laver god suppe til mig selv, drikker vand.....men jeg støvsugede også lige skabene forleden. Heldigvis var der kun lidt nødder, men dem spiste jeg så lige allesammen. Nu bestemmer jeg så over mig selv igen - og én enkelt dag, Lilled, det betyder altså ikke noget, vel? Nu har vi været SÅ dygtige indtil nu, så skal det da ikke være forgæves.

Kirsten, jeg tror snart din motivation dukker op....måske sammen med lyset og forårstøjet i butiksvinduerne.Pøj-pøj herfra.

Hilsen Maddie
17 år18. januar 2007 kl. 13:36
Kender det alt for godt, både det med at falde i og hvor svært det er at komme igang igen.
Når først man får smag for alt det usunde, så er det ligesom om det er umuligt at slukke for den trang igen.

Jeg spiser også med følelserne og har haft mine dårlige dage med ædeflip her i januar.
Det der var anderledes for mig denne gang var, at jeg ikke holdt op med at tælle kalorier og det begrænsede alligevel, hvor meget jeg fik puttet i munden.

Jeg har adskillige gange hørt/læst at man 1 gang om ugen kan spise hvad man vil uden at det gør noget.
Man kan efter sigende snyde kroppen på den måde.
Og hvis man fortsætter den sunde livsstil dagen efter, så synes jeg det er iorden at unde sig selv noget engang imellem.

Kirsten : jeg har haft det som dig, jeg prøvede på at lave om på mine vaner dag efter dag uden resultater.
Det var ligesom om motivationen ikke var der.
Så satte jeg mig ned og lavede en liste over hvad der kunne motivere mig til at tabe mig.
Hvad det var jeg ville opnå med et vægttab og hvordan mit liv ville blive hvis jeg tabte mig.
Så valgte jeg en ny og uprøvet vej, istedet for dem jeg havde prøvet så tit....jeg begyndte at tælle kalorier og så skete der endelig noget.

Held og lykke piger med motivation, gejst og vægttab!

Og som Maddie siger....lad ikke de gamle, dårlige vaner tage kontrollen, den vil vi sgu selv have! ;O)

Knus PhatC
17 år18. januar 2007 kl. 14:18
en ugentlig ædedag
Hej P-chick
Ja, man kan godt have en ugentlig spisedag, men stadig inden for rimelighedens grænser. Hvis man ligger på 500 kcal i underskud om dagen skal der ikke mere end 3000 ekstra kcal til en god lørdag før det er indhentet. Det er en pizza, en plade chokolade og godt med sodavand til!!
Det kan godt være at kroppen er trigget til ikke at forbrænde det, men det er lige så sandsynligt at det går den anden vej, for når man er i kcal-underskud passer kroppen også bedre på det den får!!
Så jeg vil sige, en kontrolleret spisedag om ugen, hvor man f.eks. spiser 1000 kcal mere end man plejer. Det kan godt give en god bøf med sauce til aften og et lille stykke kage sammen med et æble og nogle vindruer til kaffen. og læg den dagen efter vejedag, så bliver man ikke så nedslået når man står på vægten dagen efter:-)

Knus
Eskimo, som har hyggedagen på søndag når hun er færdig med uni-projekt:)
17 år18. januar 2007 kl. 14:38
re: en ugentlig ædedag
hej alle
Jeg gør det ,om fredagen, at jeg køber et eller andet guf, til tvét (disney). sidste fredag købte jeg carté dor 5% light og manden der ellers er kritisk mht til rigtig sukker sagde det smagte rigtig godt , jeg valgte den med chokolade og vejede 90g af til datteren og jeg. hun fik samtidig lidt vingummi. og ellers har vi frugt hele tiden og det hjælper mig meget mht den søde tand. når der skal lidt ekstra til snupper jeg en digistive-kiks. en fredag var det en fastelavnsbolle m creme. og jeg kan se det ikke betyder det helt store at tage en "syndedag" i ugen. for jeg har tabt 4.7kg nu siden 2 januar. men noget der for mig til at holde igen, er målet og så det at jeg vejer alt, også synderierne og som en er inde på , det begrænser jo en i det helt store ædegilde. hi hi når vi ønsker noget usundt kikker jeg nu ,altid på hvad er mindst usund. og der går faktisk sport i det synes jeg.
pøj pøj til jer alle og god hel med motiviationen og hold gejsten oppe piger, vi kan godt.
mvh flittiglise
17 år18. januar 2007 kl. 15:22
re: en ugentlig ædedag
Hej eskimo

Jeg er ganske enig i det du siger, rent "teknisk" og logisk giver det regnestykke jo sig selv.

Men jeg glemte at sige at det er fra både læger og diætister rådet kommer.
Jeg har især hørt det flere gange, i forbindelse med børn der får kostvejledning af en diætist.
Her har børnene så fået at vide at en gang om ugen måtte de spise det de ville.
Alt det de havde gået og drømt om og haft lyst til i løbet af ugen, det var tilladt den ene dag.
Men så var det også slut dagen efter.

Jeg har også hørt forklaringen på hvordan det skulle hænge sammen, men det kan jeg ikke længere huske og egentlig burde man holde sig fra at overhovedet komme ind på sådan noget, når man ikke kan komme med en mere nøjagtig forklaring, men det er jo for sent nu ;O)
Men det skulle altså være noget med at når man en enkelt gang om ugen spiser alt det man har lyst til, så skulle man snyde kroppen så det ikke sætter sig.

Men som alt andet indenfor "slankeverden" så kan dette råd jo også være forældet.

Jeg er egentlig ked af at jeg bragte det på bane, når jeg ikke kan redegøre for det lidt mere nøjagtigt....men det var ment som en trøst til lilled ;O)

Knus PhatC
17 år18. januar 2007 kl. 21:27
re: re: en ugentlig ædedag
Hej Phatchick,
Jeg er helt enig med dig, baseret på egne erfaringer. En enkelt dags udskejelser "når" ikke at sætte sig hvis man begrænser sig til et kort tidsrum, fx en stor middag eller et ædeflip hvor man tømmer en pose eller to :o). OG der går mindst 7-10 dage inden næste gang, det sker - for det gør det jo en gang imellem...Jeg har også observeret, at det mærkes allermindst på vægten, hvis man spiser meget af noget, man ikke plejer at spise. Det virker som om kroppen simpelthen ikke har et beredskab til at fordøje det (for den ene gang). Ingen videnskab - kun observationer :o)

hilsen
Elsebeth
17 år18. januar 2007 kl. 22:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });