Jeg er bare så glad for den beslutning. Aldrig mere vil jeg være afhængig af de ossepinde. Jeg er overrasket over hvor nemt det går. Men det er bare dejligt. I fredags fik jeg min første belønning - fodpleje. Uha det var dejligt.
Igår var jeg sammen med mine arbejdskollegaer inde i Bodyshop til en hyggelig aften, hvor vi fik lagt make- up, gode råd om hudpleje og om hvilke farver der passede om det var til hverdag eller fest. En rigtig hyggelig aften, hvor alle bare så ud til at have det rart og hvor der ikke blev diskuteret arbejde. Jeg arbejder i plejeboliger som social og sundhedsassistent og der var rigtig meget brok da jeg startede for et år siden. Det var alt muligt der kunne blive diskuteret og i mit hovedet temmelig unødvendigt. Derudover var der ligesom en kamp mellem dagvagter og aftenvagter. Hvem der gør det mest korrekt. Tja hvad kan jeg sige andet end at det var en værre hønsegård. Det er heldigvis blevet bedre. Jeg tror at sådan en aften som igår engang imellem er givet godt ud, hvor man lærer sine kollegaer at kende på en anden måde.
Vi blev enige om at næste gang må det være massage der skal være på programmet.
Nå i forhold til kosten/ rygestop er jeg igang med at læse om stenalderkost. Jeg købte nogle bøger i Bilka på et tidspunkt om stenalderkost. Jeg ved ikke om det er det jeg skal prøve. Det er svært at finde ud af hvad der er rigtigt/ forkert i forhold til livstilsændring og omlægning af kost. Eksperter har hver deres mening om hvad der virker. Men det er vist bare et spørgsmål om hvad der er passer til en selv og hvad der motivere en til at holde ved. Kan jeg bare holde min vægt stabil i en periode så er jeg tilfreds. Motionen går der ud af. Jeg har mere luft når jeg er ude og løbe og det er da fantastisk- endnu en god grund til at holde sig væk fra cigaretterne.
#32 af 3110tina (slettet)
Jeg synes egentlig også bare at det kører på skinner, men der skal nok ikke lige ligge en pakke cigaretter foran mig. Så tror jeg at jeg ryger i fælden.