#2 af loseandwin (slettet)
6 uger - 6 kg.
Du læser en tråd i debat > vægttabloseandwin (slettet)
re: 6 uger - 6 kg.
Planer for i dag:
6 km. gåtur (Fra min kæreste, og hjem til mig selv)
Styrketræning i loop
7 km. cykling
- og siden min "morgen opdatering" kommer så sent i dag, kan jeg afsløre at jeg allerede har gjort alle 3 ting, dog kun 1 runde i loop da jeg slet ikke var oplagt til det...
Nu skal jeg forkæles med et langs bad, ansigtsmaske, hårmaske og det nye Woman blad der har et stort tema om "din sunde krop" :)
6 km. gåtur (Fra min kæreste, og hjem til mig selv)
Styrketræning i loop
7 km. cykling
- og siden min "morgen opdatering" kommer så sent i dag, kan jeg afsløre at jeg allerede har gjort alle 3 ting, dog kun 1 runde i loop da jeg slet ikke var oplagt til det...
Nu skal jeg forkæles med et langs bad, ansigtsmaske, hårmaske og det nye Woman blad der har et stort tema om "din sunde krop" :)
11 år12. juni 2013 kl. 13:40
Girl next door
Spændende projekt du der har gang i og dejligt at du allerede er godt i gang.
Rigtig meget held og lykke fremover :-)
Rigtig meget held og lykke fremover :-)
11 år12. juni 2013 kl. 14:54
loseandwin (slettet)
puha, allerede her første dag er det gået galt... Har kun et kalorieunderskud på 560 kcal.
Blev inviteret på aftensmad hos min storebror, der netop i dag er flyttet ind i nærheden af hvor jeg bor. Selvom jeg takkede nej til sodavand og is, er kalorie indtaget kommet for højt op.
Har lyst til at motionere mere for at få rettet lidt op, men tænker at jeg skal passe på ikke at blive øm, for så forsvinder motivationen for mig :)
Blev inviteret på aftensmad hos min storebror, der netop i dag er flyttet ind i nærheden af hvor jeg bor. Selvom jeg takkede nej til sodavand og is, er kalorie indtaget kommet for højt op.
Har lyst til at motionere mere for at få rettet lidt op, men tænker at jeg skal passe på ikke at blive øm, for så forsvinder motivationen for mig :)
11 år12. juni 2013 kl. 20:41
loseandwin (slettet)
Mange tak GND! (:
11 år12. juni 2013 kl. 20:41
Girl next door
Jeg tænker lidt på, om dine chancer for succes er så svære at opnå, at du hurtigt kan ende i en "så er det også lige meget"-tanke? ved selvfølgelig ikke om du er skruet sådan sammen, men for mange hænger motivation sammen med at lykkes i projektet og når barren er sat meget højt, bliver det selvsagt også svært at komme over hver gang....
1000 kcal er RIGTIG meget - og så hver dag. Det kræver en ekstrem disciplin og viljestyrke og ikke mindst konstant motivation. Har du en plan for, hvordan du vil holde det kørende eller hvordan med det?
Jeg spørger ikke for at være lyseslukker, men fordi jeg ikke selv har viljestyrke i den retning, så synes det er meget imponerende, når andre kan :-)
1000 kcal er RIGTIG meget - og så hver dag. Det kræver en ekstrem disciplin og viljestyrke og ikke mindst konstant motivation. Har du en plan for, hvordan du vil holde det kørende eller hvordan med det?
Jeg spørger ikke for at være lyseslukker, men fordi jeg ikke selv har viljestyrke i den retning, så synes det er meget imponerende, når andre kan :-)
11 år12. juni 2013 kl. 20:54
loseandwin (slettet)
Jeg er skam kun glad for at du spørg, det "tvinger" mig til at tænke en ekstre gang over tingene :)
Det kan sagtens være at jeg har sat niveauet for højt, men det er også derfor jeg har sat det som et uge-for-uge mål. Så jeg netop ikke har risikoen for at komme håbløst bagud :)
Som motivation har jeg fortalt folk om det. Normalt har jeg skjult det, men nu har jeg fortalt folk hvad jeg har gang i. Min kæreste løber marthon og dyrker triatlon, så han er bare super glad for at aftensmaden kommer til at bestå af salat og kød. Det passer lige til ham, og det er en god motivation for mig :)
Ellers har jeg samlet en mappe på min computer med motivationsbilleder, og lagt "eye of the tiger" ind som min vækkeurs tone. Det gider et godt kick fra morgenen :)
Generalt musik skal jeg have fokus på, det førhøjer lige min energi med 1000% :)
Det kan sagtens være at jeg har sat niveauet for højt, men det er også derfor jeg har sat det som et uge-for-uge mål. Så jeg netop ikke har risikoen for at komme håbløst bagud :)
Som motivation har jeg fortalt folk om det. Normalt har jeg skjult det, men nu har jeg fortalt folk hvad jeg har gang i. Min kæreste løber marthon og dyrker triatlon, så han er bare super glad for at aftensmaden kommer til at bestå af salat og kød. Det passer lige til ham, og det er en god motivation for mig :)
Ellers har jeg samlet en mappe på min computer med motivationsbilleder, og lagt "eye of the tiger" ind som min vækkeurs tone. Det gider et godt kick fra morgenen :)
Generalt musik skal jeg have fokus på, det førhøjer lige min energi med 1000% :)
11 år13. juni 2013 kl. 11:01
loseandwin (slettet)
.re: 6 uger - 6 kg.
Vægt: 63,7 (-300 g.)
Uge 1: -300 g
Planer for i dag:
7 km. gåtur med kæresten
45 minutters cykling ved 18 km./timen.
Herudover har jeg tilføjet 1 times "shopping", men jeg ved ikke helt om jeg synes det skal tælle med. Synes mere det er en hverdagsting, og ikke egentlig motion... Nu får den lov til tælle med i dag, og så må jeg overveje det til i aften :)
I morges ringede mit arbejde om jeg vil med på indøvelse i morgen - ruten er en cykelrute!
Jeg er ikke meget for at skulle ud på cykel, og jeg skal kun læres op til ruten fordi der ikke er nogen af de fastansatte der vil køre den........
Det giver god motion, men med tanke på at jeg stopper om 1½ måned, synes jeg egentlig ikke jeg har lyst til at lære en ny rute. Og har ikke sommerjakke, regntøj eller noget som helst....
Vi var 2 afløsere der blev ansat samtidig, den anden er lært op til 1 rute - det her bliver min tredje...
Jeg har takket ja, jeg giver det en chance, hvis det så ikke er mig må jeg jo sige fra. Der er ikke andet at gøre :)
Uge 1: -300 g
Planer for i dag:
7 km. gåtur med kæresten
45 minutters cykling ved 18 km./timen.
Herudover har jeg tilføjet 1 times "shopping", men jeg ved ikke helt om jeg synes det skal tælle med. Synes mere det er en hverdagsting, og ikke egentlig motion... Nu får den lov til tælle med i dag, og så må jeg overveje det til i aften :)
I morges ringede mit arbejde om jeg vil med på indøvelse i morgen - ruten er en cykelrute!
Jeg er ikke meget for at skulle ud på cykel, og jeg skal kun læres op til ruten fordi der ikke er nogen af de fastansatte der vil køre den........
Det giver god motion, men med tanke på at jeg stopper om 1½ måned, synes jeg egentlig ikke jeg har lyst til at lære en ny rute. Og har ikke sommerjakke, regntøj eller noget som helst....
Vi var 2 afløsere der blev ansat samtidig, den anden er lært op til 1 rute - det her bliver min tredje...
Jeg har takket ja, jeg giver det en chance, hvis det så ikke er mig må jeg jo sige fra. Der er ikke andet at gøre :)
11 år13. juni 2013 kl. 11:27
Girl next door
re: .re: 6 uger - 6 kg.
Det lyder til at du har flere gode ting til at holde motivationen i live. Dejligt :-)
Det er nok meget godt at det er uge-mål du har for øje - så er det lettere at overskue på længere sigt, når målet er så ambitiøst, som det er. V er alle forskelligt skruet sammen og det gælder jo om at finde den måde, der passer os bedst muligt og som sikrer mest succesoplevelse ;-)
Det er nok meget godt at det er uge-mål du har for øje - så er det lettere at overskue på længere sigt, når målet er så ambitiøst, som det er. V er alle forskelligt skruet sammen og det gælder jo om at finde den måde, der passer os bedst muligt og som sikrer mest succesoplevelse ;-)
11 år13. juni 2013 kl. 11:38
loseandwin (slettet)
re: .re: 6 uger - 6 kg.
Ja, det håber jeg også. Jeg føler mig ihvertfal godt forberedt :)
11 år14. juni 2013 kl. 17:00
Kender i ikke godt de billeder af en selv som man gemmer væk? Fordi man er større på billederne, end man er i spejlet? Sådan nogle billeder vil jeg ikke have med hjem, så nu tager jeg fat og går i gang igen! Jeg har siden sidste jul smidt 14 kg. – meget i perioder – og vil nu gerne af med de sidste 6 kg.
For at nå mit mål skal jeg have et kalorieunderskud på 1000 kcal. Om dagen. Hvis jeg ingen motion dyrker, må jeg kun få omkring 850 kcal., men det kan jeg ikke leve på, så regner med at hæve indtaget til 1250 kcal, og så forbrænde de 400 kcal. via motion.
Jeg har næsten fået ferie fra mit studie, så jeg har masser af tid til motionen, og har derud over også 3 uger med fuldtidsarbejde hos postdk, hvor jeg kører landpost. Det betyder mange hop ind og ud af bilen, og generalt et aktivt arbejde.
Jeg er i morges startet ud med en vægt på præcis 64 kg., altså vil jeg komme ned på en vægt på 58 kg, hvilket hele tiden har været mit mål.
Jeg har tænkt mig at ”starte på en frisk” hver uge. Hvis jeg kun taber mig 400 g. i den ene uge, mindsker det altså ikke chancerne for at nå mit mål i den næste uge (:
Jeg regner med at opdatere 2x dagligt. Morgen med vægt og planer for dagen, aften med hvordan dagen er gået (:
Hvis der er nogen der har lyst til at følge mig, tilslutte sig målet, eller dele jeres erfaringer er i meget velkommende.