#2 af mia_duberg (slettet)
Man bliver tyndere og tyndere og føler sig tykkere og tykkere :-)
Du læser en tråd i debat > vægttabmia_duberg (slettet)
re: Man bliver tyndere og tyndere og føler sig tykkere og tykkere :-)
Jeg har det på fuldstændig samme måde.
Jeg har tabt mig ca 30kg, men jeg ser det ikke selv i spejlet. Først siden de sidste 5kg er jeg begyndt at se det nogle steder på kroppen. For eksempel indersiden af mine lår.
Men ellers ser jeg meget det samme som dengang. Om det er fordi jeg ikke kan se vægttabet nu eller fordi jeg ikke kunne se overvægten dengang ved jeg ikke.
Jeg har tabt mig ca 30kg, men jeg ser det ikke selv i spejlet. Først siden de sidste 5kg er jeg begyndt at se det nogle steder på kroppen. For eksempel indersiden af mine lår.
Men ellers ser jeg meget det samme som dengang. Om det er fordi jeg ikke kan se vægttabet nu eller fordi jeg ikke kunne se overvægten dengang ved jeg ikke.
11 år2. april 2013 kl. 21:30
bruger slettet
Nej men min oplevelse er også at mange har det sådan ;-) Det er et mærkeligt fænomen.
Håber da man bliver tilfreds og kan se sit vægttab når man er helt færdig med at tabe sig igen :-)
Håber da man bliver tilfreds og kan se sit vægttab når man er helt færdig med at tabe sig igen :-)
11 år2. april 2013 kl. 21:45
fedania
Helt enig - jeg har tabt 20 kg og det er først for nyligt jeg begynder at se mig selv som nogenlunde tynd. Mine forældre (som jeg ikke ser så tit, ca 6 gange om året) bliver ved med at sige, at jeg har tabt mig hver gang jeg ser dem, men det synes jeg ikke selv (og vægten holder med mig, hehe).
Det bliver faktisk helt vildt at starte på arbejde - der vil jeg ikke blive opfattet som "den halvtykke som har tabt sig helt vildt" men bare normal helt fra starten.
Det bliver faktisk helt vildt at starte på arbejde - der vil jeg ikke blive opfattet som "den halvtykke som har tabt sig helt vildt" men bare normal helt fra starten.
11 år3. april 2013 kl. 00:17
bruger slettet
Fedania :-)
Hvor lang tid gik der så før du kunne begynde og se selv at du havde tabt dig ?
Ja det er spændende med dit nye arbejde :-) Så du bare en super slank sommer sild på kontoret ,-)
Hvor lang tid gik der så før du kunne begynde og se selv at du havde tabt dig ?
Ja det er spændende med dit nye arbejde :-) Så du bare en super slank sommer sild på kontoret ,-)
11 år3. april 2013 kl. 13:01
fedania
Over et halvt år. Jeg startede for alvor på vægttabet i juli 2012 og det var først lige før jul at jeg første gang så mig i spejlet og tænkte "jeg er faktisk ret tynd" - eller faktisk nærmere "jeg ser nærmest helt tynd ud i den her", for på det tidspunkt var der stadig i mit hoved forskel på hvordan jeg så ud og hvordan jeg var.
Det tog yderligere et par måneder før jeg kunne koble det at jeg ser tynd ud sammen med, at jeg nok rent faktisk er tynd. Ikke at det bare er en optisk illusion med det rigtige snit og sådan i tøjet (selvom noget tøj sidder bedre end andet) :)
Det tog yderligere et par måneder før jeg kunne koble det at jeg ser tynd ud sammen med, at jeg nok rent faktisk er tynd. Ikke at det bare er en optisk illusion med det rigtige snit og sådan i tøjet (selvom noget tøj sidder bedre end andet) :)
11 år3. april 2013 kl. 14:03
bruger slettet
Jeg kan faktisk huske at jeg havde svært ved at klippe mine negle på tæerne da jeg vejede 96 kg :-) Og tage sko på , så skulle jeg helst sidde ned. Og kunne få rigtig ondt i fødder og ben af og stå og gå meget. Alt det der problematikker ved at være stor, har jegikke længere - føler mig ikke begrænset længere. Jeg kan også godt se det på billeder - der synes jeg jeg ligner en flodhest i forhold til nu, men altså de 16 kg jeg mangler er jo heller ikke så lidt, det må komme til og kunne ses rigtig meget.
Jeg kan også huske da jeg vejede 96 kg, at jeg så på mit tøj der var i str. m og s - at det lignede børne str. :-) Men nu hvor jeg kan passe m igen, synes jeg ikke det er en lille str. længere :-) Nogle kjoler kan jeg passe i str. 38 - men bukser er stadig store str. 42 eller 44 hvis de er små i str., da størstedelen af overvægten sidder på bagdel og lår.
Jeg kan også huske da jeg vejede 96 kg, at jeg så på mit tøj der var i str. m og s - at det lignede børne str. :-) Men nu hvor jeg kan passe m igen, synes jeg ikke det er en lille str. længere :-) Nogle kjoler kan jeg passe i str. 38 - men bukser er stadig store str. 42 eller 44 hvis de er små i str., da størstedelen af overvægten sidder på bagdel og lår.
11 år3. april 2013 kl. 15:34
cilia (slettet)
Jeg har det også sådan, at jeg ikke kan se der sker noget når jeg kigger mig i spejlet (eller i badet - synes maven er lige så stor som den altid har været) efter -37 kg.
Til gengæld kan jeg se det når jeg sammenligner billeder fra før og nu (og det gør jeg ofte)
Jeg tror faktisk du har ganske ret i at hovedet ikke har fulgt med - og tror også at jo længere man har levet med overvægt jo sværere er det at vænne sig til at sådan ser man altså ikke ud længere.
Håber og tror da på det kommer med tiden...
Til gengæld kan jeg se det når jeg sammenligner billeder fra før og nu (og det gør jeg ofte)
Jeg tror faktisk du har ganske ret i at hovedet ikke har fulgt med - og tror også at jo længere man har levet med overvægt jo sværere er det at vænne sig til at sådan ser man altså ikke ud længere.
Håber og tror da på det kommer med tiden...
11 år4. april 2013 kl. 12:35
bruger slettet
Det er helt vildt 37 kg :-) Tillykke med det flotte vægttab - det er vildt du heller ikke kan se det selv i spejlet ??
Ja, jeg er sikker på det kommer :-) Det håber jeg da også, i hvert fald. Jeg døjer ikke med selvværdet - så mener ikke det er det :-) Og dyrker jo en del motion, og kan mærke at jeg bliver strammet op - men så bliver jeg opmærksom på - endnu mere opmærksom på de steder der er meget bløde, som baglåret :-) Synes bare det er pudsigt ;-) Vi burde have det lige omvendt.
Ja, jeg er sikker på det kommer :-) Det håber jeg da også, i hvert fald. Jeg døjer ikke med selvværdet - så mener ikke det er det :-) Og dyrker jo en del motion, og kan mærke at jeg bliver strammet op - men så bliver jeg opmærksom på - endnu mere opmærksom på de steder der er meget bløde, som baglåret :-) Synes bare det er pudsigt ;-) Vi burde have det lige omvendt.
11 år4. april 2013 kl. 13:58
cilia (slettet)
Tak :-) er nu også både glad og stolt over det (må man nemlig gerne ;-) )
Der var også rigtig mange kg at tage af og mangler stadig 25 kg så er langt fra slank endnu :-)
Og åhh ja man lægger mærke til de bløde steder - ud over maven er mine inderlår et kæmpe dilemma...
Og også tillykke med dit vægttab - 22 kg er altså også en bedrift :-)
Der var også rigtig mange kg at tage af og mangler stadig 25 kg så er langt fra slank endnu :-)
Og åhh ja man lægger mærke til de bløde steder - ud over maven er mine inderlår et kæmpe dilemma...
Og også tillykke med dit vægttab - 22 kg er altså også en bedrift :-)
11 år4. april 2013 kl. 14:39
Oplever I andre at selvom man har vejet MEGET mere, føler man sig alligevel lige stor eller større ?
For mit eget vedkommet har jeg næsten tabt 22 kg og manger ca. 16 kg, men på trods af vægttabet, synes jeg jeg føler mig lige så stor som før ? Det er lidt pudsigt - måske det handler om, at sindet ikke er fulgt med endnu.
Måske at vi bare har tendenser til, at kun kigge på det vi ikke bryder os om ved os selv, fremfor og se det vi faktisk er blevet tilfredse med ?
På trods af jeg får mange komplimenter og folk kan ikke forstå jeg vil tabe 16 kg mere, og folk bliver overrasket over når jeg siger jeg vejer 74 kg, fordi de tror jeg vejer mindre - men det er ikke det jeg selv ser i spejlet.
Hvordan oplever I andre jeres vægttab ?
Mange hilsner