#2 af frinu (slettet)
skide 5 kg!
Du læser en tråd i debat > vægttabfrinu (slettet)
re: skide 5 kg!
Bare fordi det er "forfængelighedskiloene" som du selv beskriver dem, er det skidevigtigt du ikke giver op!
Forfængelighedskiloene er næsten de vigtigtste kilo at komme til livs (med et nogenlunde realistisk billede af sig selv, selvfølgelig). De kilo er nemlig et symbol på din "ønskekrop", og et symbol på hvordan din kamp har været. Det nytter ikke at give op, og sige til sige selv at man også kan "nøjes" med det. Det ER altså "kun" 5 SKIDE kilo ;o)
Forfængelighedskiloene er næsten de vigtigtste kilo at komme til livs (med et nogenlunde realistisk billede af sig selv, selvfølgelig). De kilo er nemlig et symbol på din "ønskekrop", og et symbol på hvordan din kamp har været. Det nytter ikke at give op, og sige til sige selv at man også kan "nøjes" med det. Det ER altså "kun" 5 SKIDE kilo ;o)
12 år20. juli 2012 kl. 09:47
bigloser (slettet)
bare rolig. jeg giver aldrig op :) og jeg tager i hvert fald ALDRIG på igen!! jeg er slet ik den person mere som da jeg var stor. og jeg skal nok komme af med de sidste fem kilo. men det jeg mener er, at det er sværere end at tabe alle de mange kilo fordi jeg jo netop ik kæmper mod livsstilsygdomme osv. man tager det bare ik helt så alvorligt når det "bare" handler om forfængelighed. jeg har jo nået min idealvægt. min bmi ligger på 23. så det er mest for at se om jeg kan knibe den et par kilo mere for syns skyld så jeg kan flekse mavemusklerne i spejlet :D
12 år20. juli 2012 kl. 10:20
frinu (slettet)
Bare det var mig der var dernede igen ;o)
Jeg misunder dig det ikke, for du har fortjent det, men jeg ville ønske det var mig ;)
Jeg misunder dig det ikke, for du har fortjent det, men jeg ville ønske det var mig ;)
12 år20. juli 2012 kl. 10:37
bigloser (slettet)
tak skal du have! :)
ja det kender jeg alt til!!! kan sagtens huske hvordan det føltes at ønske mig derhen hvor jeg er nu! og at målet er så langt væk. så derfor never ever fat again!!!! ;)
ja det kender jeg alt til!!! kan sagtens huske hvordan det føltes at ønske mig derhen hvor jeg er nu! og at målet er så langt væk. så derfor never ever fat again!!!! ;)
12 år20. juli 2012 kl. 11:09
bigloser (slettet)
håber der står 69.9 på vægten imorgen tidlig!!! den VIL bare ik under 70 for tiden! men nu sagde den 70,0 imorges! weehee :D og jeg har været god idag! så håbe håbe og hep hep!! jeg ville ha taget en løbetur her til aften hvis manden ik var på arb og jeg ik var alene med ungerne. den må stå på styrketræning på gulvet i stedet for :)
god vind og sommervejr derude!
god vind og sommervejr derude!
12 år26. juli 2012 kl. 18:38
bigloser (slettet)
ØV! 70,1!
ja det er jo ik noget at pive over i forhold til hvad jeg kommer fra. men iiih at den bare ik VIL under! den stædig satan af en vægt! :D
ja det er jo ik noget at pive over i forhold til hvad jeg kommer fra. men iiih at den bare ik VIL under! den stædig satan af en vægt! :D
12 år27. juli 2012 kl. 09:03
frinu (slettet)
Op med humøret, Ditte.
Jeg er sikker på at du nok skal nå derned. Du har jo ikke så meget fedt som du har haft, til at kroppen kan tære på det. Så det er klart at det lader vente på sig. Ro på, og lad være med at fokusere så meget på det.
Tror det er lidt ligesom hvis man VIRKELIG gerne vil være gravid, og hvis man tænker over det hele tiden, så sker det bare ikke ;)
Ro på :)
Jeg er sikker på at du nok skal nå derned. Du har jo ikke så meget fedt som du har haft, til at kroppen kan tære på det. Så det er klart at det lader vente på sig. Ro på, og lad være med at fokusere så meget på det.
Tror det er lidt ligesom hvis man VIRKELIG gerne vil være gravid, og hvis man tænker over det hele tiden, så sker det bare ikke ;)
Ro på :)
12 år27. juli 2012 kl. 09:10
bigloser (slettet)
hehe ja! præcis! det har jeg så også prøvet ;)
men takker! jeg har godt mod. selvom jeg har en udfordring i min datters fødselsdag i vente idag. jeg har allerede styret udenom pandekage med nutella til morgenmad :) så er stilen lagt for resten af dagen. håber at ku nå at løbe en tur i løbet af dagen eller i aften når gæsterne er gået :)
men takker! jeg har godt mod. selvom jeg har en udfordring i min datters fødselsdag i vente idag. jeg har allerede styret udenom pandekage med nutella til morgenmad :) så er stilen lagt for resten af dagen. håber at ku nå at løbe en tur i løbet af dagen eller i aften når gæsterne er gået :)
12 år27. juli 2012 kl. 09:51
bigloser (slettet)
nå fik ik løbet igår. men holdt stilen rigtig flot hele dagen. og overåd ikke. havde kun lavet sund mad og sunde snacks. kun desserten var en bombe. brownie med is. men jeg spiste kun en lille firkant og en lille skefuld is. men havde alligevel taget 400 gram på imorges. og i aften skal vi til housewarming som grillfest. så jeg SKAL ud og løbe idag inden da!!
ellers tager jeg bare på og på og på! :/ men det er da ikke noget i forhold til når jeg har overædt. så har jeg som regel taget et helt kilo eller halvandet på dagen efter!! så det er da lidt positivt :D
ellers tager jeg bare på og på og på! :/ men det er da ikke noget i forhold til når jeg har overædt. så har jeg som regel taget et helt kilo eller halvandet på dagen efter!! så det er da lidt positivt :D
12 år28. juli 2012 kl. 09:14
og nu er det jo bare de sidste forfængelighedskilo jeg er ude efter at komme af med. der sidder jo stadig en lille delle og lidt blæver hist og her. det er jo også nærmest uundgåeligt efter et stort vægttab og tre graviditeter :)
men jeg er fokuseret! vil rigtig gerne ned på 65. og det er nærmest sværere at tabe de skide 5 kg end det var med de sidste 20! men det er jo også fordi jeg ikke er SÅ utilfreds mere som jeg var da jeg vejede næsten 100 kg! og nu kæmper jeg jo ikke mod overvægt og usund livssti mere.
så på med løbeskoene tre gange om ugen og op på cyklen til arbejde igen som i "gamle" dage. var ellers blevet en hardcore løber, der løb tre gange om ugen ca 25 km. sammenlagt altså. og cyklede hver dag til og fra arb 20 km i alt. og løb også et halvmarathon :) pissefedt!
men så havde manden og jeg lige en "mindre" krise her det sidste halve år. vi kom helskindet igennem, men faldt så på smøgvognen igen i stedet og kom total ud af løbestilen! ik lige noget der fremmer kondien, når der samtidig går måneder imellem løbeturene! og cyklen blev på mystisk vis stående i carporten..!
kan godt stadig ta en 10'er engang imellem, men ellers bliver det "kun" til 4-5 km når jeg endelig kommer ud og løbe hehe.
og må bare have lidt mere fokus på kosten! til det er madital min bedste ven :) den hjalp mig også rigtig meget før i mit store vægtab, så jeg hopper bare tilbage på vognen. i er velkomne til at følge med i min kostdagbog og kommentere. det er også god motivation. hvis jeg lige pludselig ik får skrevet, er det nok fordi jeg ik har haft tid. det er sgu meget tidskrævende..! og jeg har 3 børn, mand, hus, fuldtidsarb og vigtigst af alt MIG SELV at tage mig af! ;)