Hjælp til "hurtigt" vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hjælp til "hurtigt" vægttab
Hej allesammen. Jeg har været væk fra Madital i et halvt års tid eller noget og har fået samlet 1,5 mere sammen på kroppen :/

Jeg ved godt at hurtige vægttab ikke er nogen holdbar mulighed i længden, men ville alligevel høre om der er nogle af jer, der har erfaring med en måde at tabe bare et par kilo på forholdsvis hurtigt? - bare til at motivere og komme lidt i gang :)

Jeg dyrker ikke rigtig motion for tiden, da jeg ikke kan overskue det (dårlig undskyldning, I know) ved siden af arbejde og eksaminer!

Håber i har nogle gode råd.

Ps. mit mål er (forhåbentlig) at være nået fra 68,8 til 62 kg pr 30 juni, så jeg kan være smækkerlækker på dette års Roskilde Festival :D
12 år18. maj 2012 kl. 09:26
re: Hjælp til "hurtigt" vægttab
1,5 kg på et halvt år? Det er da ingenting, især hvis du er vænnet tilbage til ikke-slanke-kost er dit system jo sandsynligvis 'bare' blevet lidt mere fyldt..
Og når du nu snakker arbejde og eksamener, så tag at vent med en reel slankekur og hold fokus på eksamener i stedet :)
Hvis du skal noget, skal det ikke være 'hurtigt vægttab', for det betyder, at du er i underskud. spis noget sund, god mad, drop slikket i eksamensperioden og slap så lidt af en gang imellem :)
12 år18. maj 2012 kl. 10:09
Bland ikke eksamener med en skrap kur. Tænk over hvad du putter i munden og vent til du er færdig. Sørg for at få god søvn med frisk luft.
12 år18. maj 2012 kl. 10:12
Tak for svaret :)
Mit problem er egentlig, at jeg, som så mange andre, har den der lille indre dæmon der "tvinger" mig til at spise ting jeg ikke burde.
Jeg kan simpelthen ikke holde mig væk fra hvidt brød, slik osv ..
Jeg ville, som jeg skrev, også blot bruge det hurtige vægttab som en kickstarter, for at få motivation og så herefter stille og roligt gå efter en livsstilsændring :)
12 år18. maj 2012 kl. 10:14
Calcit - jeg er færdig med eksamen om halvanden uge, så det er derfor jeg prøver at forberede mig lidt allerede nu :) men tak for tipsne!
12 år18. maj 2012 kl. 10:22
hvidt brød har medført jeg på under 14 dage steg alarmerende i vægt.....når du er færdig kan du give den gas.
12 år18. maj 2012 kl. 10:25
sandt nok - problemet er, at jeg ikke ved HVORDAN jeg skal give den gas :)
12 år18. maj 2012 kl. 10:37
Er helt enog med de andrei, at du lige skal vente den uge eller to til du er færdig.

Når det så er sagt, så er planlægning en god vej ud af de der cravings - det oplever jeg selv i tide og utide og planlægning af kosten hjælper. Så skal jeg ikke spekulere i, om jeg har lyst til noget nu eller ej, for jeg ved at kroppen har fået det den skulle og dermed basta! ;-)

Når jeg har brug for en motivation til at komme tilbage på sporet, bruger jeg suppekuren. Den er rost, elsket, hadet og berygtet, så det er selvfølgelig noget du selv lige skal tage stilling til. Personligt så elsker jeg den.

Jeg har ikke vildt mange kg at give af og alligevel kan jeg smide 2,5 kg på en uge med suppekuren. Der er hørt om folk der taber meget mere. MEN... der er jo altid et men ;-) Den skal følges slavisk og hvis du efterfølgende spiser som du gjorde inde kuren, så ryger kg lynhurtigt på igen.

Link til kuren: (et forældet link er blevet fjernet)

Kur eller ej, så håber jeg du finder en måde at komme ned på den vægt, hvor du har det bedst med dig selv :-)
12 år18. maj 2012 kl. 10:57
Jeg har været på crash-diet gange nu. jeg har tabt mig ca. 30 kg på 6 mdr. massere af motion og få kcal. For mig virkede det faktisk med at holde det. Det var kun fordi jeg løb ind i nogle problemer med en tosset nabo jeg mistede fokus. jeg har siden min første kur gået fra 97 til 62 kg... (jeg mangler kun 2 :) ) første gang tabte jeg mig 30 kg. tog 15 på igen efter problemerne, og nu har jeh tabt 25 siden midt i december... det kan lade sig gøre, jeg har gjort det 2 gange
12 år18. maj 2012 kl. 12:02
Hvad går crash-diet ud på?
12 år18. maj 2012 kl. 14:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });