#1 af dbrh (slettet)
God diæt for én, der ikke kan motionere
Du læser en tråd i debat > vægttabdbrh (slettet)
God diæt for én, der ikke kan motionere
Er der nogen, der har nogle gode kostråd til mig, der gerne vil tabe mig, men ikke kan motionere (venter på operation). Tager stille og roligt på af et kcal-indtag på ca 1500 om dagen... Har brug for at tabe ca. 8 kg. Er kvinde, 168 cm høj og snart oppe på 70 kg - og snart ude af hele min garderobe...
12 år15. februar 2012 kl. 17:20
Bimsepigen (slettet)
re: God diæt for én, der ikke kan motionere
Hej, som jeg selv skrev under "hjælp hvad gør jeg" har jeg været på Dukankuren i ca. 4 uger og derefter prøvet suppekuren - i alt fra 2.01.12 til d.d. har jeg tabt godt 8 kg......måske du skulle bruge nogle forskellige kure i træk for at få lidt afveksling.....
Har selv tænkt på i en periode at spise protein i 6 dage og derefter en dag med almindelig mad i fornuftige mængder - tror det bliver lidt sjovere - måske det var nogle forslag, du kan bruge - held og lykke kh
Har selv tænkt på i en periode at spise protein i 6 dage og derefter en dag med almindelig mad i fornuftige mængder - tror det bliver lidt sjovere - måske det var nogle forslag, du kan bruge - held og lykke kh
12 år15. februar 2012 kl. 19:26
calcit
Jeg ville vælge et lidt lavere indtag på 1200-1400 kcal.max
12 år15. februar 2012 kl. 19:38
dbrh (slettet)
Tak for svar:) Må ind og kigge i dine indlæg - har aldrig hørt om Dukankuren før. Tror, Calcit har ret i, jeg må drosle mit kaloriebehov ned også. Man kan altså tage overraskende kvikt på, når man ikke rører sig! Glad for at have fundet dette forum:)
12 år15. februar 2012 kl. 19:42
miloutheut
Selv om du ikke kan motionere, kan du godt øge din kalorieforbrænding. Nu ved jeg jo ikke hvad din situation er - hvor meget du kan eller må bevæge dig, men du kan udnytte det du kan.
Med et energiindtag på kun 1500 kcal per dag, må du have meget begrænset fysisk aktivitet, hvis du stadig tager på, for det er næsten ikke mere end hvad dit hvilestofskifte kræver for at holde dig i live. Du kan beregne det på:
iform.dk
Hvis jeg taster de data du fortæller om ind, kvinde, 70 kg og vælger at du er 30 år, viser siden mig at hvilestofskiftet er 1532 kcal.
Det betyder at lige meget hvor lidt ekstra bevægelse du kan lave, så vil det være en stor hjælp. Hvis du kun kan sidde, kan du lave siddende gymnastik og hvis det er for meget,kan du koncentrere dig om at spænde i udvalgte muskelgrupper på skift.
Held og lykke
Med et energiindtag på kun 1500 kcal per dag, må du have meget begrænset fysisk aktivitet, hvis du stadig tager på, for det er næsten ikke mere end hvad dit hvilestofskifte kræver for at holde dig i live. Du kan beregne det på:
iform.dk
Hvis jeg taster de data du fortæller om ind, kvinde, 70 kg og vælger at du er 30 år, viser siden mig at hvilestofskiftet er 1532 kcal.
Det betyder at lige meget hvor lidt ekstra bevægelse du kan lave, så vil det være en stor hjælp. Hvis du kun kan sidde, kan du lave siddende gymnastik og hvis det er for meget,kan du koncentrere dig om at spænde i udvalgte muskelgrupper på skift.
Held og lykke
12 år15. februar 2012 kl. 22:48
calcit
Jeg har kendt en kvinde som tabte sig 50 kilo som sad i kørestol...hun kunne ikke gå....kaloriebehovet kan variere og være mindre end normalt. I mit tilfælde ville jeg ikke tabe mig uden motion på 1500 kcal.
12 år15. februar 2012 kl. 23:00
Girl next door
Jeg har selv det problem at jeg ikke direkte kan motionere (har kroniske smerter i stort set hele kroppen), men til gengæld sørger jeg for at gå det jeg kan, lave lettere rengøring, måske støvsuge lidt, lave mad, ordne lidt huslige ting derhjemme.
Al aktivitet tæller og det er nok noget med at se motion som noget andet end den almene definition.
Der er jo forskel på om man overhovedet ikke må røre sig eller om man ikke må dyrke motion, hvor aktivitetsniveauet er noget højere.
Jeg laver aldrig aktiviteter over niveau 3,5 (som er at støvsuge, vaske gulv m.m.), men det er det der svarer til motion for mig og er den hårdeste aktivtet jeg pt. kan tillade mig. Så det er noget med at finde ud af, hvad du reelt kan tillade dig at lave af aktiviteter og når du har fundet de aktiviteter, som svarer til dit højeste aktivitetsniveau, så er det bare med at lave dem mest muligt.
Og husk at hvile. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvorfor du skal opereres, men en syg krop er ofte en meget stresset krop og netop hvile og søvn og ordentlig og nok mad spiller en stor rolle i forhold til vægttab - det er i hvert fald min erfaring :-)
Al aktivitet tæller og det er nok noget med at se motion som noget andet end den almene definition.
Der er jo forskel på om man overhovedet ikke må røre sig eller om man ikke må dyrke motion, hvor aktivitetsniveauet er noget højere.
Jeg laver aldrig aktiviteter over niveau 3,5 (som er at støvsuge, vaske gulv m.m.), men det er det der svarer til motion for mig og er den hårdeste aktivtet jeg pt. kan tillade mig. Så det er noget med at finde ud af, hvad du reelt kan tillade dig at lave af aktiviteter og når du har fundet de aktiviteter, som svarer til dit højeste aktivitetsniveau, så er det bare med at lave dem mest muligt.
Og husk at hvile. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvorfor du skal opereres, men en syg krop er ofte en meget stresset krop og netop hvile og søvn og ordentlig og nok mad spiller en stor rolle i forhold til vægttab - det er i hvert fald min erfaring :-)
12 år16. februar 2012 kl. 15:15
calcit
Jeg kan heller ikke klare mere end det - men det er godt nok til et vægttab!
12 år16. februar 2012 kl. 16:35
dbrh (slettet)
Igen - tak for svar tll jer alle:) Tror, løsenet må være at sørge for proteiner og grove kulhydrater (der mætter) og forsøge at holde kcal. forbruget under 1200. Har før tabt mig 28 kg på en diæt på omkring 2000 kcal, men da kunne jeg både cykle og gå og følge holdidræt, så det har taget fusen på mig, at jeg stille og roligt tager på, selvom jeg ikke flipper ud med junkfood og overspisning i det daglige. Venter på hofteoperation og har også diverse andre skavanker, så ligger/sidder ned en del. Men støvsuge gør jeg dig stadig:)
12 år16. februar 2012 kl. 21:59
calcit
det lyder ret fornuftigt......
12 år17. februar 2012 kl. 08:49