Seriøst?!
Du læser en tråd i debat > vægttabAblanu
re: Seriøst?!
Kan være der er noget fedtprocent/fordeling indblandet?
Ernæringstilstand kan vel også være noget omkring vitaminer/mineraler, måske? Du har i hvert fald ikke brug for at tabe dig..
Ernæringstilstand kan vel også være noget omkring vitaminer/mineraler, måske? Du har i hvert fald ikke brug for at tabe dig..
12 år12. december 2011 kl. 21:40
Benni (slettet)
Det lyder da fuldstændig korrekt, at du med de tal lå på middel ?
12 år12. december 2011 kl. 21:54
Girl next door
Ablanu:
Han nævnte ikke noget med vitaminer og mineraler, så tror ikke det var det.
Kan man måle fedtprocent alene ud fra viden om højde og vægt? Men fedtfordeling kan det selvfølgelig godt være...
Han nævnte ikke noget med vitaminer og mineraler, så tror ikke det var det.
Kan man måle fedtprocent alene ud fra viden om højde og vægt? Men fedtfordeling kan det selvfølgelig godt være...
12 år12. december 2011 kl. 22:32
Girl next door
Benni:
Tænker du på ud fra bmi eller hvordan?
Hvis du gør, så synes jeg da at 20,8 ligger et stykke fra "middel eller lidt over". Men det er måske bare fordi jeg ved hvor mange kilo - og fandens hårdt arbejde - der rent faktisk ligger til forskel fra et bmi på 25+ og min nuværende vægt :-D
Tænker du på ud fra bmi eller hvordan?
Hvis du gør, så synes jeg da at 20,8 ligger et stykke fra "middel eller lidt over". Men det er måske bare fordi jeg ved hvor mange kilo - og fandens hårdt arbejde - der rent faktisk ligger til forskel fra et bmi på 25+ og min nuværende vægt :-D
12 år12. december 2011 kl. 22:38
Benni (slettet)
Ja jeg brugte en BMI beregner, den siger at det er normal vægtig.
12 år12. december 2011 kl. 22:53
Girl next door
Ja, det er normalvægtig, men hvordan kommer sådan en læge så frem til at det er middel eller lidt over?
Jeg undrer mig over at han kan komme frem til at vægten på nogen måde er over middel.
Jeg undrer mig over at han kan komme frem til at vægten på nogen måde er over middel.
12 år13. december 2011 kl. 07:22
emmi
Han har lavet det ud fra en klinisk vurdering, den måde han skriver det på. Jeg kan sagtens forstå du blir stødt, også når du har kæmpet så hårdt for det. MEN, normalt er ernæringstilstanden jo sygeplejerskens job, lægen går ikke så meget op i det, hvis ikke det er fordi han skal ta stilling til etnen overvægt eller undervægt. Er helt sikker på, at det bare er en formulering:-)
12 år13. december 2011 kl. 08:31
calcit
Så lad det være en øjenåbner for dig. Mange ville få et chok hvis de læste hvad der skrives om dem. Jeg har oplevet at en læge skrev jeg var "noget overvægtig" og da vejede jeg 71 kg( 167 høj)....det stod der så ikke. Men hvis en uvildig læser det, mente jeg også der kunne komme forkerte billeder ind...80 kilo 90 kilo 100?
Hvis du er så utilfreds så få fat på lægen og spørg og få fremover kopi af hvad der skrives...om dig. Læger er ikke vant til patienten siger noget igen...desværre er der mange fejl i journalerne fordi de ikke bliver rettet. Og det er et stort svigt i systemet.
Hvis du er så utilfreds så få fat på lægen og spørg og få fremover kopi af hvad der skrives...om dig. Læger er ikke vant til patienten siger noget igen...desværre er der mange fejl i journalerne fordi de ikke bliver rettet. Og det er et stort svigt i systemet.
12 år13. december 2011 kl. 08:41
veile
Måske lægen bare har et afkrydsningskema, hvor han kan vælge imellem "undervægtig", "middel eller lidt over" og så overvægtig.
Hvis din undersøgelse ikke handlede om vægt eller ernæring, har der sikkert ikke været grund til at uddybe det mere end det.
Hold du nu bare fast i hvad du ser i spejlet :-)
Hvis din undersøgelse ikke handlede om vægt eller ernæring, har der sikkert ikke været grund til at uddybe det mere end det.
Hold du nu bare fast i hvad du ser i spejlet :-)
12 år13. december 2011 kl. 11:11
Det var forsikringsselskabet der havde bedt om undersøgelsen, men jeg bad efterfølgende om, at jeg også måtte få en kopi af speciallægeerklæringen. Det fik jeg så også.
Og jeg fik lidt af en overraskelse. Jeg har gennem de sidste par måneder tabt mig, så jeg langt om længe ligger i en vægtklasse, hvor jeg kan li' hvad jeg ser i spejlet.
På det tidspunkt, hvor lægen undersøgte mig vejede jeg 60,2 kg (jeg er 170cm) og alligevel står der i erklæringen under "ernæringstilstand" middel eller lidt over.
Er det ikke almindeligt at tænke i normalvægtig/overvægtig i den situation eller hvordan?
og
Med et bmi på 20,8 hvordan kan jeg så være "middel eller lidt over"?
(Lægen har i det mindste angivet min højde og vægt korrekt i erklæringen, men vurderer så at jeg ligger middel eller lidt over)