Der er kulhydrater i frugt og grønt.. Og hvad er der nu i vejen med mange kulhydrater?
Protein: 10-20 E% (mål: 15 E%)
Kulhydrat: 50-60 E% (mål: 55 E%)
Fedt: 25-35 E% (mål: 30 E%)
:)
Har seriøst brug for hjælp!
Du læser en tråd i debat > vægttabAblanu
re: Har seriøst brug for hjælp!
13 år4. november 2011 kl. 14:42
Wolfgirl (slettet)
Du spiser godt nok ikke meget. Spis noget mere...
Og noget mere magert kød, frugt og rugbrød fx ville pynte gevaldigt!!
Og som Ablanu siger, så er der intet galt med kulhydrater. Bare du vælger de grove.
Men du skal også have protein og sundt fedt og det ser jeg ikke meget af på det du har smækket op her.. :)
Og noget mere magert kød, frugt og rugbrød fx ville pynte gevaldigt!!
Og som Ablanu siger, så er der intet galt med kulhydrater. Bare du vælger de grove.
Men du skal også have protein og sundt fedt og det ser jeg ikke meget af på det du har smækket op her.. :)
13 år4. november 2011 kl. 15:57
Tanjaknoth (slettet)
prøv at blande noget tun, rejer eller skinke tern/strimler i dit salat... det mættere bedre når der kommer noget protein i.. derudover bruger kroppen meget energi på at omsætte protein, derfor forbrænder du nærmest mere end du optager.. få nogle sunde fedtstoffer fra bla. avocado, mandler, nødder, fed fisk, oliven... der skal fedt til for at forbrænde fedtet... hvis din salat er helt fedtfri uden hverken oliven eller nødder ell. så lav en olie eddike dressin med 1 tsk god olie og lidt eddike eller citron... du må ikke gå og føle at du er i energi underskud... du skal føle dig kvik og tilpas under et vægttab... erstat dit pasta, ris og kartofler med grove typer og spis mindre af det max en dl kogt til et måltid, til gengæld kan du spise løst af grove grøntsager - gulerødder, al slags kål, grønne bønner, rødbeder (kogt bagt eller revet rå) hold dig til de grove brødtyper.. jeg er blevet rigtig glad for den grove og tynde knækbrød fra fakta til ca 8 kr for en pakke... jeg spiser det med hjemmelavet tun salat rørt med skyr en smule mayonaise karry fintsnittet løg, pebberfrugt eller fedtfattig hytteost med purløg pebber og radisser, ell... som tilbehør gullerodsstave eller lignende.. jeg har tabt tæt på 30 kg i løbet af det sidste års tid og jeg har aldrig haft det bedre... jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget motion du dyker men husk at bevæge dig så meget som muligt, det sætter også forbrændingen igang, det er jo musklerne der forbrænder fedtet, så kom ud og gå/løbe/cykle eller sving støvsugeren eller gulvskrubben til noget musik, tag trapperne der hvor det er muligt og sæt tempo på dine bevægelser... eller meld dig til en form for motion der passer dig... zumba, styrketræning, spinning, svømning ell.
de bedste ønsker om at du når dit mål..
varme hilsner Tanja
de bedste ønsker om at du når dit mål..
varme hilsner Tanja
13 år5. november 2011 kl. 14:30
Tanjaknoth (slettet)
lige en tilføjelse - til din tomat suppe kunne du evt have tilberedt et kyllingebryst på en pande med en smule (en tsk)god olie, så kunne du spise det halve som tilbehør til suppen og have et stykke til pålæg på en skive rugbrød eller til kyllinge tern til en salat dagen efter... vh Tanja
13 år5. november 2011 kl. 14:35
calcit
Tanja hvad hedder det knækbrød?
13 år6. november 2011 kl. 11:38
Tanjaknoth (slettet)
calcit - jeg hat det ikke hjemme lige nu... men det hedder noget lignende "Bürger" der er to varianter en i en blå pakke og en i en brunlig pakke... den blå er jeg mest vild med... det er noget de altid har og det står sammen med brødet... ´
knus Tanja
knus Tanja
13 år6. november 2011 kl. 13:15
calcit
ok jeg kigger efter.....
13 år6. november 2011 kl. 15:59
pigen22 (slettet)
Hej Tusind tak for hjælpen det gav godt indblik :D
13 år7. november 2011 kl. 13:36
pigen22 (slettet)
Bare lige for at svare på dit spørgsmål angående sport danser jeg 1,5 timer om dagen. :D
13 år7. november 2011 kl. 13:37
Her er det jeg har spist idag:
Morgenmad: 50 gr. havrefras, 1 stykke franskbrød (25 gr.) 1 skive ost, 20 gram marmelade.
Frokost: 40 gr. salat. 40 gram. rødbeder, 40 gram råkost, 40 gram agurk og tomat, 40 gram rødbedesalat (blandet med lidt creme fraise)
Aftensmad: Tomatsuppe 500 gram med porrer i (karolines suppe)