Kcal behov?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Kcal behov?
Hej alle med "tabere".

Jeg har tænkt lidt.. Hvad gør i?
Man kan jo sætte sig et mål herinde og derved kan man i oversigten når man har tastet mad, se teksten under ideal: Din krop behøver et indtag på 1427 kcal pr. dag. (Altså for mit vedkommende)
Jeg tænker bare følger i det eller har i sat jer for at i kun må spise x-antal kcal pr. dag?

Jeg har i lang tid bare holdt mig til omkring 1200 kcal, men synes ikke der er resultat af det, vægten hopper op og ned.

Håber i kan hjælpe. :)
13 år22. september 2011 kl. 08:55
re: Kcal behov?
Vil nemlig gerne af med de sidste kilo nu.. :)
13 år22. september 2011 kl. 08:56
Hejsa!

Jeg plejer minimum at spise de 1457 som min krop har behov for - især fordi jeg dyrker meget sport og så vil jeg give det kroppen har brug for!

Fungerer alt i din krop ellers normalt har jeg den holdning, at jeg hellere vil give kroppen 100 kcal mere end for lidt! Får du for lidt nedbryder du jo kroppen, og den risiko vil jeg ikke have!

Jeg kan så enkelte dage tage en periode på måske 1200 kcal for at sætte fut i vægttabet, hvis jeg har haft en periode med stilstand.

Det synes jeg virker for mig.
13 år22. september 2011 kl. 10:12
Tak for svar 52go.

Når du spiser det din krop har brug for falder vægten så?

Jeg vil mene min krop fungere som den skal. Kunne være jeg skulle prøve at give min krop det madital mener den har behov for. For at se om det virker.

Håber flere vil give tilkende hvad i gør?
13 år22. september 2011 kl. 14:27
Jeg forbrænder ca. 2152 kcal om dagen og skal have et underskud på 568 for at nå mit mål. Dvs. jeg kan spise op til 1584 kcal og ligge inden for min målkurve. Jeg behøver et indtag på minimum 1345.

Jeg spiser ca. 1500 kcal om dagen, nogle gange mere, andre gange mindre, men gennemsnittet ligger på 1500. Det er over mit behov, indenfor mit mål, og en mængde jeg har det godt med. Og vægten går stille og roligt ned ad over tid.
13 år22. september 2011 kl. 15:54
Hej Millery

Altså, jeg ved godt der er forskellige holdninger til, hvor mange kalorier man minimum må indtage. Men jeg kommer lige med min holdning her - og det er at man skal spise det som ens krop har brug for - om det så er det maximum, som du holder dig til, det er for mig ligegyldigt.

Det der sker, når du skærer for meget i antallet i kalorier er jo simpelthen, at kroppen går lidt i survival-mode og begynder at omdanne muskler til fedt. Så måske taber du dig, men du får altså samtidigt en højere fedtprocent. Jeg ved godt, at det ikke er usundt at gå under det anbefalede engang imellem, men kroppen er jo nu engang bygget sådan, at vi har brug for mad. Så personligt prøver jeg at holde mig inden for det anbefalede (mellem 1400 og 1600 kalorier for mig), og så kombinere det med motion for at tabe mig og sænke min fedtprocent.
13 år22. september 2011 kl. 17:21
ikke for at kritisere Madital ....men man kan ikke regne med at tabe det som der står. Jeg har været omhyggelig med indtastningerne alligevel har vi perioder hvor vores vægt står stille......men det tages der ikke højde for....bare så man ikke bliver skuffet....
13 år23. september 2011 kl. 20:59
Måske er jeg bare heldig, men det passer for mig. Selvfølgelig ikke fra dag til dag, der er alt for mange naturlige udsvingninger, men set over perioden med aktivt mål (3 mdr.) passer det faktisk ret præcist. Ifølge madital skulle jeg have tabt 7,8 kg, i realiteten har jeg tabt 7,6 kg, så meget bedre bliver det ikke.
13 år23. september 2011 kl. 21:16
Calcit > Måske er det din stofskiftesygdom der spiller ind? På den måde at din forbrænding svinger mere end normalt og at du, over tid, i gennemsnit forbrænder mindre end du har anslået?

Det er jo nok ikke til at sige med sikkerhed, men det bliver da ihvertfald ikke nemmere at lave beregninger, når der er stofskiftesygdom med i billedet.
13 år23. september 2011 kl. 21:33
Du skal sikre dig at få nok af det sunde fedt for ellers kan det gå ud over hormonerne og det vil så igen medføre at man ikke taber sig. Vi skal have mere fedt end vi går og tror. Og det koster på kcal tabellen men så må vi skrue op for det grove grønt så er der balance igen ;)
13 år23. september 2011 kl. 22:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...