Vores kropsopfattelse ?
Du læser en tråd i debat > vægttabcalcit
re: Vores kropsopfattelse ?
Men vi gør en indsats nu vi sparer sundhedsvæsenet og undgår måske sukkersyge m.m. derfor synes jeg ikke det er for meget at få det fjernet man aldrig kan komme af med. For det er ikke realistisk at man kan træne alt væk.
13 år2. juli 2011 kl. 20:15
Ulla Mikkelsen
Calcit - Præcis og nej "forklæderne" kan ingen træne væk, det er jo bare løs overskydende hud, så måske vi skulle banke det ind i knolden på de polittiker, de ved åbenbart ikke hvad de taler om :O((
13 år3. juli 2011 kl. 07:03
Hvass (slettet)
jeg er så enig med jer:)
Jeg har jo spurgt min tidligere træner, hun blev næsten helt ked af da hun skulle fortælle mig det ikke kunne trænes væk!
Men de politikkere ved jo ikke hvad de snakker om, ja måske vi selv skulle op til næste valg:) ha ha ha! Jeg kan godt forstå de skal sætte grænser for alle, men alternativert er jo at de får flere med både fysiske og psysiske gener, fordi de ikke kan leve med det og ikke har muligheder for selv at betale. og slap hud kan man altså bare ikke selv styre! i mit tilfælde er det genetisk, vi har ikke ret meget elastik i kroppen, så huden kan ikke trække sig sammen igen, når den har været helt derude. selv min moster som er åleslank har det, dog i et meget mindre omfang!
Jeg har jo spurgt min tidligere træner, hun blev næsten helt ked af da hun skulle fortælle mig det ikke kunne trænes væk!
Men de politikkere ved jo ikke hvad de snakker om, ja måske vi selv skulle op til næste valg:) ha ha ha! Jeg kan godt forstå de skal sætte grænser for alle, men alternativert er jo at de får flere med både fysiske og psysiske gener, fordi de ikke kan leve med det og ikke har muligheder for selv at betale. og slap hud kan man altså bare ikke selv styre! i mit tilfælde er det genetisk, vi har ikke ret meget elastik i kroppen, så huden kan ikke trække sig sammen igen, når den har været helt derude. selv min moster som er åleslank har det, dog i et meget mindre omfang!
13 år3. juli 2011 kl. 07:57
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år3. juli 2011 kl. 09:03
Hvass (slettet)
Flab
Jeg er ikke helt enig i det du siger, det er det samme som at sige at dem som er sygt overvægtige og ikke kan tabe sig, selv skal betale for deres fedme operation, hvilket i mange tilfælde er nogle som ikke har råd til det.
vi har alle selv ansvaret for vores vægt, det er der ingen tvivl om.
Men at der kan gøres så stor forskel på dem som taber sig selv i forhold til dem som bliver opereret er jo egentlig problemet. og når det er genetisk er der jo ikke andre muligheder end operation.
i de fleste tilfælde får folk som selv taber sig afslag på de operationer, hvilket ikke er fair, fordi de har sku kæmpet mere og laver deres livstil om, og de kan sagtens have lige så meget, hvis ikke mere forklæde som dem der blive opereret.
Det er jo forskelsbehandlingen der er et problem.
der er jo også en grund til at "Danmark" giver tilskud til disse operationer, det er jo pga de fysiske gener folk har af dem. Tror ikke rigtig man kan sætte sig ind i hvordan det er før man selv har et forklæde.
Men kan sagtens se hvad du mener, det er slet ikke det:)
Jeg er ikke helt enig i det du siger, det er det samme som at sige at dem som er sygt overvægtige og ikke kan tabe sig, selv skal betale for deres fedme operation, hvilket i mange tilfælde er nogle som ikke har råd til det.
vi har alle selv ansvaret for vores vægt, det er der ingen tvivl om.
Men at der kan gøres så stor forskel på dem som taber sig selv i forhold til dem som bliver opereret er jo egentlig problemet. og når det er genetisk er der jo ikke andre muligheder end operation.
i de fleste tilfælde får folk som selv taber sig afslag på de operationer, hvilket ikke er fair, fordi de har sku kæmpet mere og laver deres livstil om, og de kan sagtens have lige så meget, hvis ikke mere forklæde som dem der blive opereret.
Det er jo forskelsbehandlingen der er et problem.
der er jo også en grund til at "Danmark" giver tilskud til disse operationer, det er jo pga de fysiske gener folk har af dem. Tror ikke rigtig man kan sætte sig ind i hvordan det er før man selv har et forklæde.
Men kan sagtens se hvad du mener, det er slet ikke det:)
13 år3. juli 2011 kl. 09:51
Slettet indlæg
13 år3. juli 2011 kl. 10:06
Hvass (slettet)
Flab:)
Jeg er faktisk ret sikker på vi har den samme holdning, men udtrykker den forskelligt. jeg er tosset over sådan en som min egen onkel, der bare stadig er det største svin ved sin krop trods han har fået det hele, udover det har han sku også masser af penge, til selv at betale, men nej nej han fik det betalt! det er egentlig det jeg ikke begriber!
tror nu også flere af dem ville passe bedre på sig selv, hvis de selv skulle betale 2/3 dele af operationerne!
så i bund og grund har vi samme holdning, tror jeg:) men derfor vil jeg nu alligevel prøve at få det betalt, inden jeg selv tager kontakt til Aros:)
Jeg er faktisk ret sikker på vi har den samme holdning, men udtrykker den forskelligt. jeg er tosset over sådan en som min egen onkel, der bare stadig er det største svin ved sin krop trods han har fået det hele, udover det har han sku også masser af penge, til selv at betale, men nej nej han fik det betalt! det er egentlig det jeg ikke begriber!
tror nu også flere af dem ville passe bedre på sig selv, hvis de selv skulle betale 2/3 dele af operationerne!
så i bund og grund har vi samme holdning, tror jeg:) men derfor vil jeg nu alligevel prøve at få det betalt, inden jeg selv tager kontakt til Aros:)
13 år3. juli 2011 kl. 11:43
calcit
Min holdning er at man skal hjælpe menneske hvis de har behov...om de så drejer sig om vorter, hud eller pukkelryg. Nogen ville dø før de fylder 40...og de kommer faktisk i job og bidrager til samfundet. Meget er socialt betinget. Jeg kender også en kvinde som fejler alverden hun har de sidste 30 år vejet 150 kg. Selvfølgelig også med sukkersyge. Skulle man så nægte hende en ny hofte....fordi hun selv har valgt det.....jeg bryder mig ikke om den tankegang. Ej heller stigmatisering af folk fordi de ser anderledes ud og det gør man med en stor hudflab....
Pas på tonen her venner !
Pas på tonen her venner !
13 år3. juli 2011 kl. 12:56
Slettet indlæg
13 år3. juli 2011 kl. 13:08
Jeg er 100% enig med dig - det er bare ikke fair, at nogen kan få hjælp og andre kan ikke - Hvis de vil vores "fede liv" til livs, må de hjælpe ALLE.
Og så må de også gerne for fremtiden sørge for, at vi der nu har valgt det sunde og slanke liv, også får mulighed for, at leve det - man kan jo næsten ikke, gå ud af døren uden straks, at skulle tage på af det, fordi der ikke er sunde alternativer nok, når vi tager ud og skal finde noget at spise - Så ja tak til kalorieindhold på ALLE færdigretter, ligesom de nu har det på Sunset - at sådan en tingest indeholder over 500 kcal. er jo meget rart at vide, tænk jeg troede at de lavede sunde og fedtfattige retter sådan et sted, men nej det er jo ikke et dyt bedre end pølsevognen :O((((