#2 af 123mulle (slettet)
Suppekur
Du læser en tråd i debat > vægttab123mulle (slettet)
re: Suppekur
Hejsa.. jeg har prøvet den for nogle år siden, og jeg synes, at man får kvalme af suppen omkring 3. dagen,,,og så tvinger men jo nærmest suppen i sig, jeg tabte dengang 2,9 kg på en uge... Men tog det på igen ret hurtigt...
Jeg synes ikke det er det værd... Spis hellere masser af frugt og grønt, og dyrk lidt motion i ugen løb, på den måde kan du sagtens tabe 600 gr - 1 kg pr. uge, og i løbet af 3-4 uger har du opnået det samme vægttab, som du gør med suppekuren...dette her vægttab kan du bare holde istedet for at tage det hele på igen....
Men hvis du begynder på suppekuren, vil jeg da gerne høre hvordan det går, og om du føler, at det er det værd bagefter :-)
Mvh. Bumle
Jeg synes ikke det er det værd... Spis hellere masser af frugt og grønt, og dyrk lidt motion i ugen løb, på den måde kan du sagtens tabe 600 gr - 1 kg pr. uge, og i løbet af 3-4 uger har du opnået det samme vægttab, som du gør med suppekuren...dette her vægttab kan du bare holde istedet for at tage det hele på igen....
Men hvis du begynder på suppekuren, vil jeg da gerne høre hvordan det går, og om du føler, at det er det værd bagefter :-)
Mvh. Bumle
13 år17. juni 2011 kl. 21:29
A lovely Q (slettet)
Jeg har i hvert fald prøvet en suppekur, en der skulle være en kopi af dem man bruger til patienter der skal tabe sig hurtigt inden operationer.
Jo, man bliver træt af suppen til sidst, men jeg synes ikke det var så slemt.
Jeg kan ikke helt huske hvor meget jeg tabte, tror det var omkring 7 kg. Jeg skulle tabe mig så jeg kunne være i en bestemt kjole til et guldbryllup.
Jeg vil tro at hvis man fortsætter med en sund livsstil med et underskud af kalorier efterfølgende så burde vægttabet holde, men det er ikke noget jeg ville sige man skal gøre for mange gange.
Måske en gang eller to, hvis man står i stampe og man trænger til lidt for at holde motivationen.
Jo, man bliver træt af suppen til sidst, men jeg synes ikke det var så slemt.
Jeg kan ikke helt huske hvor meget jeg tabte, tror det var omkring 7 kg. Jeg skulle tabe mig så jeg kunne være i en bestemt kjole til et guldbryllup.
Jeg vil tro at hvis man fortsætter med en sund livsstil med et underskud af kalorier efterfølgende så burde vægttabet holde, men det er ikke noget jeg ville sige man skal gøre for mange gange.
Måske en gang eller to, hvis man står i stampe og man trænger til lidt for at holde motivationen.
13 år17. juni 2011 kl. 23:11
LML (slettet)
Jeg prøvede den sidste år.. Og det er altså ikke det værd! Jeg ved godt at du sikkert rigtig gerne vil tabe dig, men det er simpelthen for ulækkert med den suppe.
Jeg tabte også omkring 3 kg på en uge, så du skal ikke stile for højt efter de 8 kg.
Prøv at søg efter 13-dages kuren på google. Den er hård, men den er effektiv! Det er dog på eget ansvar, for den er meget usund for kroppen.
Pt er jeg selv på min egen kur, hvor jeg på 11 dage KUN spiser flydende kost. Altså suppe, te, sodavand, kaffe, yoghurt og smoothies. Det skulle rense ud i tarmsystemet og være godt for mavebalancen
Jeg tabte også omkring 3 kg på en uge, så du skal ikke stile for højt efter de 8 kg.
Prøv at søg efter 13-dages kuren på google. Den er hård, men den er effektiv! Det er dog på eget ansvar, for den er meget usund for kroppen.
Pt er jeg selv på min egen kur, hvor jeg på 11 dage KUN spiser flydende kost. Altså suppe, te, sodavand, kaffe, yoghurt og smoothies. Det skulle rense ud i tarmsystemet og være godt for mavebalancen
13 år17. juni 2011 kl. 23:13
biologi c
jeg er på min egen suppekur.
spiser suppe til foret til alle måltider. men jeg spiser forskellige supper hver dag. har nu på 10dage tabt 3,2kg.
har læst at man indtager 20%færre kcal med suppe først.
held og lykke
spiser suppe til foret til alle måltider. men jeg spiser forskellige supper hver dag. har nu på 10dage tabt 3,2kg.
har læst at man indtager 20%færre kcal med suppe først.
held og lykke
13 år18. juni 2011 kl. 06:54
DianaJ (slettet)
Hejsa,
Ja, jeg har tænkt mig at prøve at følge slavisk, for at få motivation også. Jeg opdaterer her hvordan det går :)
Ja, jeg har tænkt mig at prøve at følge slavisk, for at få motivation også. Jeg opdaterer her hvordan det går :)
13 år18. juni 2011 kl. 15:39
Ponduspigen (slettet)
har også prøvet suppekuren. Tabte 1,7 kg på en uge. Tog det hele på igen efter ca. 1 måned, men hvis jeg havde taget mig sammen kunne jeg nok have holdt tabet.
13 år18. juni 2011 kl. 18:15
DianaJ (slettet)
I som har tabt, spiste i noget andet, end det der stod i reglerne for kuren?
Jeg tænker mere på, at vores krop har brug for en vis mængde sukker hver dag, og man får næsten intet sukker i kuren....Jeg har snakket med en veninde der var på suppekur sammen med sin mor, og i deres kur stod at de skulle spise en flødeskumsbolle hver aften.....
Jeg tænker mere på, at vores krop har brug for en vis mængde sukker hver dag, og man får næsten intet sukker i kuren....Jeg har snakket med en veninde der var på suppekur sammen med sin mor, og i deres kur stod at de skulle spise en flødeskumsbolle hver aften.....
13 år18. juni 2011 kl. 19:18
123mulle (slettet)
jeg har kun hørt at man skal følge den til punkt og prikke...Hvis man på nogen måde spiser andet, kan man lige så godt afbryde kuren, da den så ikke vil give den optimale effekt...
Men jeg tror ikke du skal regne med at tabe 7-8 kg på en uge, det ville en person der vejer 90-100 kg måske gøre.. Men er da spændt på at høre resultatet :-)
Men jeg tror ikke du skal regne med at tabe 7-8 kg på en uge, det ville en person der vejer 90-100 kg måske gøre.. Men er da spændt på at høre resultatet :-)
13 år18. juni 2011 kl. 21:21
calcit
For 4 år siden kom min søn på 18 hjem og ville på kuren. Jeg fik stukket en seddel i hånden og med store betænkeligheder fik jeg fat på alt. Men sej som han er gennemførte han og suppekuren blev en god start.For han var ikke vild med grøntsager ellers....til sidst var jeg dog så led bare ved lugten.....men det smager pragtfuldt.....så det virker for den der vil. Han begyndte at løbe og træne bøffer.....har ikke haft vægt problemer siden....tror hans samlet vægttab var 25 kg.
13 år18. juni 2011 kl. 21:32
Jeg har sat mig for at starte på suppekur i morgen....er der nogen der har prøvet den før?
Man taber op til 8kg på en uge, men der må lige siges, at der er en enorm risiko for at tage på igen....jeg tænkte bare på om nogen har prøvet den, og faktiskt fået vægttabet til at holde?