YOYO vægt på trods?

Du læser en tråd i debat > vægttab

YOYO vægt på trods?
Jeg er tæt på målet, men det går temmelig langsomt med vægttabet nu. Det er som om at jeg tager et skrid frem og to tilbage...så går der et par dage og vægtten rykker længere ned, bare for at dagen efter være tilbage på det samme vægt som dagen før... Oplever I det samme, at på trods at man spiser som man burde, så vægtten opfører sig som den rene yoyo?
Mvh.
Katia
13 år3. maj 2011 kl. 08:15
re: YOYO vægt på trods?
Hejsa :)

Jeg oplever præcis det samme. Jeg har bare valgt at kæmpe videre og i dag gav det endelig pote.
Jeg startede på 69,9 d. 1. apr. og på de første 14 dage tabte jeg 1,5 kg. Men siden d. 14. apr. har vægten enten steget eller svinget mellem 69,9 og 69,3 hvilket var ret frusterende da jeg jo havde været nede på ca 68,5. Men i dag gav vægtensig et ordentligt hak nedaf til 68,0 . Så nu går jeg ud fra at vægten den næste uge-14dage siger "to skridt frem og et tilbage" inden den igen tager et ordentligt hop nedaf igen.
Kæmp videre det skal nok komme :)
13 år3. maj 2011 kl. 08:47
Min vægt gør det samme. Jeg vejede ca. 69 kg for ca. 2 måneder siden, og er nu på 63. På de kilo der er røget har den haft kilo den er stoppet ved og gået op og op for så at gå ned. Forleden vejede jeg 62,4 og så steg den til 63,3 eller 63,6 dagen efter trods jeg spiste hva jeg burde. Spiser omkring 1200 kcal om dagen. Nu er den så på 63,1 så håber den går ned af igen i morgen. Målet er 60 kg. Der er vist ikke andet for at hænge i.
13 år3. maj 2011 kl. 10:38
Her er det det samme - Men det er altså meget normalt, at vægten svinger, alt efter hvad man har spist og stadig har i maven, noget er jo længere tid om, at blive fordøjet og forlade kroppen igen :O))

Jeg skiver den vægt ned jeg vejer en morgenen og skriver så ikke noget igen, før den morgen tallet er under det tal og så falder jeg ikke i svime over, at den går lidt op igen.

Hvis min vægt ikke falder i ca 4 dage, så øger jeg indtaget af Kcal. en dags tid og så kører det lidt igen, har i prøvet det ?? - det kan være en kage til kaffen eller andet hyggeligt - det virker i hvertilfælde for mig :O))
13 år3. maj 2011 kl. 11:08
Så er jeg ikke alene ; )
Og den der med en kage til aften kaffe eller noget hyggelig lyder temmelig godt ; ) Nogen dage, har jeg svært at komme op på de magiske 1200 kcal, så en dejlig rabarber tærte kunne hjælpe, ikke? Eller er der for mange kcal? Der er jo maget sukker i...
Mvh.
Katia

13 år3. maj 2011 kl. 12:22
Kærsner - Nej der er ikke for mange kalorier i, når jeg holder sådan en hyggeeftermiddag, siger jeg yes og spiser lige det jeg har lyst til, sidst (i søndags) spiste jeg et stykke et stykke Citronmåne, en af de der små firkantede Honningsnitter og et pænt stykke lagkage :O)) - jeg har så tabt 100 g om dagen de sidste 2 dage, så nu kører det lidt igen - Så nyd du bare din Rabarbertærte med god samvittighed, velbekomme ;O))
13 år3. maj 2011 kl. 12:43
Hovsa og nej jeg stammer ikke også når jeg taler, hi hi - har bare rettet i teksten og glemt at slette :O))
13 år3. maj 2011 kl. 12:45
Det er også en mulighed at veje sig hver uge eller hver 14. dag. Så udligner svingerne i væskebalancen osv sig nok...
13 år3. maj 2011 kl. 14:23
TAK TURBOMOSTER ; )
Mvh.
Katia
13 år3. maj 2011 kl. 16:44
Velbekomme Katia, håber rigtig meget, at det også virker for dig, lad os det vide ikke ??
13 år3. maj 2011 kl. 17:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });