er friske? ;-)

Du læser en tråd i debat > vægttab

er friske? ;-)
ja, overskriften siger sig selv ! - er i FRISKE?
- jeg står og mangler lidt moralsk opbakning, og ku sku egenligt godt bruge et par stykker som kan skubbe til mig og omvendt, nogen der er evt er friske på at sætte sig et mål, (gerne individuelt) så hjælpes vi ad, og følger hinanden? :-) vi gjorde det tit på en kalorieberegner jeg tidligere brugte, det fungerede bare så godt, og faldt man i eller hang med mulen så var der altid én til at hive dig op igen :-)
håber i er friske :-)
vh tanja ..
13 år19. april 2011 kl. 00:51
re: er friske? ;-)
i værste fald hvis nogen ønsker at være med på ideen, så vil jeg da starte med at fortælle lidt om mig selv og hvad mit 1. delmål skal være :)

- jeg hedder tanja, jeg er 20 år og kommer fra midtjylland.
for nogle år siden begyndte jeg at få det rigtigt dåræigt psykisk og fik medicin for det, hvilket hjalp rigtig godt men men men... TAADAAA.... vupti så sad der lige 15 kilo ekstra på min krop som ingen havde kommenteret, så tænkte sku ikke rigtig selv det vilde over det. ( jaja, det lyder nok naivt at sige jeg ikke selv bemærkede det, det GJORDE jeg skam, meeeen manglede nok en der kunne få mig til at vågne op og se det i øjene) nå men min svigerfamilie og min egen begyndte dog at hentyde meget til problemet, da jeg til sidst lignede en spærballon :-) så jg prævede diverese ting, spiste mindre og sundt trænede , yes det var kanon i EN UGE.. så gad jeg sku ikk det pjat mere, og der skete ikke en skid, så skulle jeg på ferie med mine forældre om min kæreste til sunny beach, hvilket var en kanon tur, men da vi kom hjem og jeg lige fik set alle billederne igennem var jeg grædefærdig, jeg så bare en fed, ja direkte FED pige på alle billederne, ikke egang mine venner måtte se dem, jeg måtte sidde på knæ og be til min kærste om ikk ligge dem på facebook. jeg vejede på daværende tidspunkt 80 og jeg er 1,58høj, den er sku ikk go /: . så en dag fortalte en veninde mig om en kalorieberegner, hvilket jeg prøvede men synes hurtigt det var dødsygt at tælle kalorier, så det kom jeg hurtig fra igen.. lige indtil vi bestilte den næste ferie til sunny beach, så prøvede jeg sku igen og sørme om jeg ikke tabte mig 10 kilo inden vi skulle afsted, jeg levede af 1200 kcal om dagen om motionerede omkring 8-10 timer om ugen... hold kæft nogle lækre legmuskler jeg fik mig, alle mine veninder var/er misundelige på de muskuløse ben jeg får i højhælede :) smiler....
men efter ferien tog jeg altså 5 kg på igen og har ikke kunne tage mig sammen siden, på daværende tidspunkt vejede jeg 75kg ca kom ned påm 65 og vejer nu 70-71 kilo, så vil gerne ned på 60 kilo . :-) der tror jeg at jeg er glad. vejede førhen kun 50 kilo , men herregud var ikk mere end 14 dengang og kommer sku nok aldrig derned igen alligevel, holder ved at vi piger os godt må ha lidt på sidebenene :-)

håber der er flere derude som er trætte af at være overvægtige og vil hjælpe mig, og som jeg kan hjælpe.

da jeg er helt ny herinde, ved jeg ikke lige helt om man kan oprette private grupper, så det måtte lige blive offentligt, håber ikke der er nogle som er blevet 'stødt' af mit åbne indlæg omkring mig selv :-) /:
13 år19. april 2011 kl. 01:12
^^ Man kan ikke oprette private grupper.. men bare rolig alle mulige har skrevet om dem selv ;)

Jeg vil rigtig gerne være med... Men håber ikke det er sådan noget 5kg. på fem uger, fordi så meget kan jeg altså ikke tabe... jeg taber omkring 1-200 GRAM!! om ugen, fordi jeg har besluttet at nu skal det gå stille og roligt, da jeg kun har 5kg. tilbage ;}
13 år19. april 2011 kl. 09:15
hej Tanjamusen

Jeg vil gerne tabe mig sammen med dig, jeg bor også i midtjylland
13 år19. april 2011 kl. 09:25
Uh jeg vil gerne være med! (:
Ved ikke heeelt hvad jeg vejer på stående fod, jeg vejer mig om torsdagen (-:
Men mit mål har siden 21.02 hvor jeg vejede 72kg at komme ned på 63 inden sommerferien.. det gik rigtig godt i starten, men jeg nærmer mig kurven, og det må bare ikke ske.. :) vil tro jeg vejer cirka 67kg nu.. men jeg har været ret usund her i ferien, så jeg ved sgu ikke.. plus jeg er begyndt at arbejde på McD og når jeg har lange vagter, kan jeg ikke undgå at spise.. jeg har ikke ret mange penge for tiden, så valget er lidt mellem noget gratis mad derfra eller en ulækker madpakke der har ligget i et vaaarmt skab.. Men passer rigtig meget på hvad jeg spiser inden vagten, så jeg ikke kommer over 15-1700 kcal den dag (-:
13 år19. april 2011 kl. 11:03
hvor det i er på :)

selvfølgelig er ideen med det her ikke at vi skal tabe os 5 kg på 5 uger, jeg gider ikke urealistiske mål man ikke kan overskue alligevel, det må meget gerne være indiviuelle mål, jeg har har bare et overordnet mål 10 bobs inden uge 32, men tager det stille og roligt, f.eks 2-3kilo inden juni ovs :) målet er bare at vi støtter op om hinanden, er der en der vælger at nu vil han/hun prøve en nupo kur, så er ideen at vi andre tager hatten af og respektere valget og støtter op omkring det, så personen har mulighed for opbakning :) det skal nok blive godt :-)

til bbsbb : åh ja, det kan jeg godt se er et problem når du arbejder på macD, men er der ikke andre alternativer end lige deres mad? hvad med frisk frugt i en frugtpose, et stykke kylling m. grønt du lige kan nappe, også noget vand fra hanen? :-) .. det er så øv, man skal bugge under for budgettet når der er så mange billige alternativer i stedet ? :-)

vi skal bare huske på at det er individuelt hvad og hvordan man taber sig, så om LSJM taber sig 100-200 gram om ugen eller mazarinkage taber sig 1 kgom ugen, så det lige fedt. bare vi taber os :-)
13 år19. april 2011 kl. 11:47
til bbsbb :

- kom lige til at tænke på noget, hvad med at se om du kan finde en madkasse/bøtte med fryse element i? så kan maden da lige holde sog kølig nogle timer, du vil sikkert mærke en forskel hvis du fik en sund kost gennem hele dagen, og give dig mere overskud på arbejdet, ja nu ved jeg ikke hvordan det er at arbejde på macD men kunne forstille mig det er en stor stress faktor i sig selv :) smiler.. ej.. min point er bare at du sagtnes kan leve sundt selvom der ikk er mange penge at gøre med, du kan købe en masse billige grøntsagsposer også noget kylling skåret i stykker, bland det sammen på panden med lidt krydderi også i en bøtte, ja så godt nok er kyllingen kold, men det er nu da vel heller ikke altid så ringe? :-) bare et forslag .. størstedelen af dine kolleager propper sig sikkert osse med macD mad i løbet af sådan en dag, du vil misunde dig for den mad du har med :-):-)
13 år19. april 2011 kl. 12:23
Ja det var faktisk en god idé med fryseindlæg! :)
Alle de andre på arbejdet er helt vilde med maden, og fx i går snakkede alle om de helt fantastiske nye magnum McFlurry. Da de så lavede nogle smagsprøver til kunderne, og der var noget tilbage tog jeg en bid og smed resten ud. De havde ret, det er helt sikkert den bedste McFlurry de nogensinde har haft :(
Jeg er også glad for at de har frugtposer, gulerodsposer, vand, juice osv.
Det er også bare sjovt at se deres ansigter, når jeg efter en vagt går op og tager en kop kaffe og en pose æbler xD
13 år19. april 2011 kl. 13:14
hehe ja, det kunne jeg forstille mig :)
men hold da op, det må sku osse være svært at holde sig fra fristelserne når man arbejder sådan et sted 7:
13 år19. april 2011 kl. 13:15
Meget! (-:
Men man kan vist roligt sige, at man har fået dagens motion efter sådan 8 timer. Det hele går meget stærkt, og der er altid noget at lave, hvis der ikke er ret mange kunder, så noget godt kommer der da ud af det d:
13 år19. april 2011 kl. 13:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });