Hvornår falder vægten??
Du læser en tråd i debat > vægttabcalcit
re: Hvornår falder vægten??
vægtab 300, 700 g er da fint ...husk alt det din krop knokler med. Hvis ikke man synes at bare 100 gram er ok ja, så har man et problem. Tålmodighed er nødvendig. Du bør vende de tanker så du holder gejsten. Lidt er bedre end intet. Der er længe til 31 maj. Ro på.
13 år21. marts 2011 kl. 08:49
Louise Troldhede (slettet)
Bare rolig, på et tidspunkt begynder det at gå stærkt med vægttabet. Ja muskler vejer mere end fedt og det er klart at vægttabet ligenu er lidt langsom mens du omdanner, men husk på at muskler forbrænder hurtigere, så på et tidspunkt bør det udligne sig og så begynder du at tabe dig hurtigere.
Jeg kan desuden anbefale dig at måle dine cm. Jeg startede forrige søndag med at måle mig for første gang og selvom mit vægttab den sidste uge har været meget lille, for ikke at sige ikke-eksisterende, så havde jeg alligevel tabt i alt 13 cm. Det var sgu da en fed følelse.
Jeg kan desuden anbefale dig at måle dine cm. Jeg startede forrige søndag med at måle mig for første gang og selvom mit vægttab den sidste uge har været meget lille, for ikke at sige ikke-eksisterende, så havde jeg alligevel tabt i alt 13 cm. Det var sgu da en fed følelse.
13 år21. marts 2011 kl. 09:01
2012 (slettet)
Hej...tak for svaret. Jeg vil lige tilføje, at vægttabet ikke er pr dag, men pr uge. De 700 gram er toppen af vægttab pr uge, de fleste uger taber jeg mig 100-300 gram - det bliver jo max. godt 1 kg pr måned, OG det er altså frustrerende. Jeg har før tabt mig 40 kg, og kender til langsomt vægttab i perioder, MEN ikke så langsomt.
13 år21. marts 2011 kl. 09:01
2012 (slettet)
Hej Louise... tak for tippet, jeg finder straks målebåndet frem. Jeg kan allerede se at min krop ændrer form, MEN pyhh hvor er jeg slave af de lysende digitale tal på de vægt... ved godt at utålmodighed ikke hjælper på vægttabet, så jeg arbejder på at overvinde den.
13 år21. marts 2011 kl. 09:05
Maribel (slettet)
Klø på, klø på.
ja man bliver hurtigt slave af de dumme tal på vægten, men prøv at kig dig i spejlet og se alle de positive ændringer.
du må bare holde i, holde gejsten! you can do it!
ja man bliver hurtigt slave af de dumme tal på vægten, men prøv at kig dig i spejlet og se alle de positive ændringer.
du må bare holde i, holde gejsten! you can do it!
13 år21. marts 2011 kl. 13:39
MGP09 (slettet)
Ja, det gælder i dén grad om tålmodighed, når man skal tabe sig og lidt har også ret i perioder - kommer som regel efter et større vægttab.
Når det så er sagt, så lyder det heller ikke af meget, hvis du ligger omkring 300-700 gram på en uge - Mit bud ville nærmere være 500-1000 gram med 1200 kcal og 8 km daglig... Har du regnet dit gennemsnit ud og sørger du for at få nok fedt???
Når det så er sagt, så lyder det heller ikke af meget, hvis du ligger omkring 300-700 gram på en uge - Mit bud ville nærmere være 500-1000 gram med 1200 kcal og 8 km daglig... Har du regnet dit gennemsnit ud og sørger du for at få nok fedt???
13 år21. marts 2011 kl. 20:40
2012 (slettet)
Har netop tænkt over det med fedtet... maven gør jo vrøvl, hvis "tarmene ikke bliver smurt". Tror at jeg må se at få spist noget fedt!!! Det er bare så ambivalent for mig, nu da det hele går ud på at tabe sig.
Nå, men det er jo logisk nok, at kroppen kræver lidt af det hele. Tak for mange opmuntrende ord & inspiration... jeg klør på med motion, sund kost... og fedt. Jeg vil veje mig i morgentidlig og regne lidt på resultaterne.
Nå, men det er jo logisk nok, at kroppen kræver lidt af det hele. Tak for mange opmuntrende ord & inspiration... jeg klør på med motion, sund kost... og fedt. Jeg vil veje mig i morgentidlig og regne lidt på resultaterne.
13 år21. marts 2011 kl. 20:58
bruger slettet
omver 10kg på så kort tid.. hmmm.. virker urealistisk medmindre du er tændt på at gå drastisk til værks!
Hvis du er det skal du på en speciel diæt :
2-2½g protein pr KG kropsvægt
1½g fedt pr KG kropsvægt
og ABOSLUT nul kulhydrater !!!!! (får du noget der ligner 5-10g på en dag gør det dog ikke noget men hold dig under 15g om dagen)
Din krop vil nu gå i ketosis.. det betyder du kun lever af dig selv hvis man kan sige det sådan.. din krop "æder" groft sagt fedtet op på din krop.. det er hårt og trivielt da du SKAL spise det samme mad HVER dag, og du ikke må spise for mange proteiner af gangen så ryger du ud af ketosis..
Oveni det skal du bare dyrke en masse motion, som selvfølgelig er så hårdt som muligt, så er chancerne for ketosis "her og nu" meget større nemlig
Det en kur der virker ;) tro mig :D
Hvis du er det skal du på en speciel diæt :
2-2½g protein pr KG kropsvægt
1½g fedt pr KG kropsvægt
og ABOSLUT nul kulhydrater !!!!! (får du noget der ligner 5-10g på en dag gør det dog ikke noget men hold dig under 15g om dagen)
Din krop vil nu gå i ketosis.. det betyder du kun lever af dig selv hvis man kan sige det sådan.. din krop "æder" groft sagt fedtet op på din krop.. det er hårt og trivielt da du SKAL spise det samme mad HVER dag, og du ikke må spise for mange proteiner af gangen så ryger du ud af ketosis..
Oveni det skal du bare dyrke en masse motion, som selvfølgelig er så hårdt som muligt, så er chancerne for ketosis "her og nu" meget større nemlig
Det en kur der virker ;) tro mig :D
13 år22. marts 2011 kl. 03:35
2012 (slettet)
Hej høegh1... det lyder godt nok som en hård diæt, du der er/har været på. Jeg tror nok at det er lidt for hårdt for mig, så må jeg hellere arbejde med tålmodigheden.
Gik dog på den pokkers vægt i morges, og havde tabt 1,1 kg på 14 dage, det er ikke vægttab med lynets hast, MEN den havde rykket sig. Jeg må nok rykke mit mål til den 1. juli. Du lyder som om du ved noget om emnet, hvordan får jeg en fedt procent på 22? I morges var den stadig 39 %. Jeg kan ikke træne særlig hårdt, da jeg har en skulder operation ventende lige om hjørnet, men går som sagt 8-10 km dagligt, i meget raskt tempo.
Mange hilsener
2012
Gik dog på den pokkers vægt i morges, og havde tabt 1,1 kg på 14 dage, det er ikke vægttab med lynets hast, MEN den havde rykket sig. Jeg må nok rykke mit mål til den 1. juli. Du lyder som om du ved noget om emnet, hvordan får jeg en fedt procent på 22? I morges var den stadig 39 %. Jeg kan ikke træne særlig hårdt, da jeg har en skulder operation ventende lige om hjørnet, men går som sagt 8-10 km dagligt, i meget raskt tempo.
Mange hilsener
2012
13 år22. marts 2011 kl. 14:46
For 14 dage siden vejede jeg 83,4 og jeg ville gerne tabe mig, såledees at jeg vejer 72 kg 31. maj, men kan godt se at det bliver mere og mere umuligt.
Jeg kan læse i dette forum, at mange lander på en yderst fornuftig fedtprocent, mit eget mål er 22 %, sidst jeg målte den var den 39 %, så der er godt nok et stykke vej, er der nogen, der kan sige om det lyder realistisk?
Det hele lyder måske lidt opgivende, men det er jeg bestemt ikke, jeg ved jo godt, at der ikke er andre veje end at spise fornuftigt og motionere hvis man skal vinde kampen over de dumme, grimme og usunde kilo. Så jeg kæmper videre, og håber altså på gode resultater, når jeg igen tør stå op på den forbandede vægt.
Solskins hilsener
Den utålmodige taber