Weekend-vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab

Weekend-vægttab
Godmorgen alle

Så blev det igen fredag og weekenden står for døren! Weekenden giver altid mig store udfordringer i forhold til min ellers sunde livsstil. I sidste weekend lykkedes det mig endelig at vende kurven, så jeg havde for første gang en weekend hvor vægten var status quo mandag morgen!

I denne weekend vil jeg tabe mig - selv det mindste vægttab fra fredag til mandag er en kæmpe succes!

Vægten idag er 65.9. På mandag skal den være lavere!

Er der andre, som er med på denne lille udfordring de næste par dage?
13 år11. marts 2011 kl. 06:17
re: Weekend-vægttab
Godmorgen til dig.
Fortæl lige lidt mere om dig selv - hvad vejede du da du startede.
Hvad er det der er sværre i weekenden end i hverdagen.

Hvis du virkelig har sat dig for, at vil tabe dig, så gælder det jo også i week-enden - tænk på, at det er jo kun dig selv du snyder.
Og man kan godt have en god weekend uden en masse overflødigt fedt.
Held og lykke
13 år11. marts 2011 kl. 08:51
Jeg er med :D Jeg har kun været i gang i en uge, så jeg ved ikke hvad der venter mig derude endnu ;)

Men jeg vejer 72,6 kg, så regner med at veje mellem 0,5-1,0 kg mindre mandag morgen:)
13 år11. marts 2011 kl. 08:56
Det er fuldstændig, som jeg har det - jeg tager også på hver eneste weekend - kun en weekend i mit vægttabsforløb (sidste weekend) er det lykkes mig at holde status quo. Ellers kan det svinge op til 2 kg, som man så kæmper med hele ugen.....jeg startede i starten af januar og til i dag har jeg så tabt 7,5 kg ca. og jeg har været mest motiveret i 1-1,5 måned med masser motion og har kun spist sundt til måltiderne, men i de weekender, hvor der har været nogle arrangementer, er der alligevel røget nogle gram/kg på. Nu kommer så denne weekenden, der er full booked med hygge med naboer, hvor der ikke mangler noget, min egen fødselsdag lørdag samt søndag + 3 udfordrende dage hos mine forældre, hvor der bliver serveret noget hele tiden.....det bliver svært, for det er ligesom ikke tilladt at sige nej tak. Måske man bare skal lade som ingenting overfor de andre - ikke nævne at man forsøger at smide nogle kg, spytte i vinen, drikke mere vand/light sodavand/kaffe og sige, at man faktisk ikke kan spise mere....de lægger vel ikke mærke til, hvor meget man spiser ,og hvad man vælger/fravælger, hehe - så det er min strategi i resten af min vægttabsperiode ;oD håber det virker, for jeg har lige nået et delmål og har selvfølgelig gang i et nyt, som gerne skal nås også. Skal tabe mindst 10 kg mere, så er jeg tilfreds.....
13 år11. marts 2011 kl. 09:20
Linedancepigen: Jeg har har siden august 2010 tabt mig fra 74 til 63.5, som var vægten for nøjagtigt 14 dage siden! Så er der gået lidt for meget hygge i den de sidste par uger, så nu står den som sagt på 65.9. Mit mål er at ligge fast omkring de 60 kg +/-.

Jeg ved godt, at det udelukkende er op til mig selv at holde den sunde livsstil i weekenderne. Og den eneste som snydes ved mine usunde weekender er mig selv... Desværre er jeg meget glad for alt muligt lækker mad, og indimellem føler jeg bare at jeg har gjort mig "fortjent" til lidt ekstra... Lidt bliver så desværre ofte til meget, når jeg får startet :-(

Flomst: Velkommen! Nu må vi lige holde hinanden i ørerne! Et vægttab på 0,5 kg ville være en dejlig start mandag morgen!

Bimsepigen: Sikke er udfordrende weekend du går i møde! Kan du komme igennem den med bare et lille vægttab eller status qua har du gjort et fantastisk arbejde! Så tror jeg du kan klare hvad som helst :-) Min vægt svinger også let med 2 kg. henover en virkelig slem weekend - det er præcis derfor min vægt står stille! Jeg bruger den efterfølgende uge på at tabe weekend-kiloerne - men det skal altså være slut nu!!!

Held og lykke til alle.
13 år11. marts 2011 kl. 10:18
Årh.. hvor har jeg lyst til det lækre morgenbrød der står liiiige i bag mig på bordet på arbej-de! Øv det dufter bedre hvert minut der går.. MEN! Jeg skal skal SKAL bare holde fingrerne fra det. Jeg har hentet mig en banan og et æble. Æblets syrlighed dulmer trangen lidt, men hold op hvor skriger mit hoved efter wienerbrødet. Jeg kan ikke ødelægge weekendens mål allerede nu! Jeg anstrenger mig virkelig for at blive siddende på min stol, men jeg kommer jo til at gå forbi det lort mange gange i løbet af i dag. Håber bare at folk får spist det i løbet af nogle timer. Jeg har ikke råd til bare et lille stykke. Den står nemlig på pandekager til dessert i aften. Har tænkt at røre lidt skyr op med vanilleessense i stedet for at købe is til. Der skal også være agurk samt gulerodsstave og noget avocadocreme.. Håber at jeg kan sty-re mig. Jeg skal styre mig! Ellers byder weekenden på flytning (yes - styrketræning!) og 2 timers dans i fitness lørdag og 1 times stram op og 1 times dans søndag. Men da jeg får be-søg af mor og far i weekenden bliver jeg stillet overfor nogle heftige fristelser. Nå, nu har jeg spist mit æble og vil drikke lidt grøn te og tage et tyggegummi.. Det burde kunne holde mig fra bagerbrødet i hvert fald indtil frokost. Jeg har på fornemmelsen at det bliver en virkelig hård fredag, men hvis jeg kan klare i dag uden for store udskejelser, så er jeg sikker på at jeg er top motiveret resten af weekenden. Så.. wish me luck og kryds alt hvad krydses kan for jeg får virkelig brug for det. Opdaterer igen senere om jeg er faldet i fælden..
13 år11. marts 2011 kl. 10:24
Kom så Meol... Det wienerbrød kan du sagtens undvære!! Se frem til frokosten og glæd dig over, at du skal hygge med pandekager i aften!!

Der er intet som de dage, hvor man har gjort plads til at nyde lidt usundt! Jeg elsker de dage, hvor planlægningen er i top så man både kan nyde lidt usundt og gå i seng med god samvittighed!!

Jeg har også selv en udfordring i aften da den står på hygge med en veninde. Normalt plejer vi at kaste os over en masse usundt - det skal vi også i aften, men for mit vedkommende bliver det ikke mere end at jeg maks indtager 2.000 kcal i dag. Og så er det min weekend-bonus...
13 år11. marts 2011 kl. 10:46
Jeg vil gerne være med. Jeg svinger bare hele tiden, så et vægttab over weekenden ville være rart. Min vægt er 59.3 i dag.
13 år11. marts 2011 kl. 11:06
TAK for de opmuntrene ord!:) Jeg er sikker på at vi nok skal komme fornuftigt gennem fredag aften..! Jeg vil tænke meget på dig og derved selv blive motiveret. Det er jo pinligt at skulle skrive at man er faldet i fælden..
Nu er det først på eftermiddagen og jeg har ikke rørt wienerbrødet. Lysten bliver også min-dre og mindre.. Yes! Ddet er bare kanon. Men lige før frokost gik jeg forbi og der lå et lille stykke frøsnapper og tænkte "mmhhh.. dén hapser jeg når jeg går forbi næste gang". Hel-digvis var det væk da jeg gik forbi senere. Tak kære kollega, hvem end du er;) Jeg har en banan liggende til eftermiddagen og så glæder jeg mig bare til at spise linsesuppe i aften og pandekager til dessert.. Jeg har et max på 3 pandekager. Håber jeg spiser 2 og gulerød-der/agurkstave for resten. Hvordan går det hos Jer? Er i blevet fristet med noget indtil videre på sådan er lækker fredag?:)
13 år11. marts 2011 kl. 13:36
Er det ikke bare fantastisk Meol, at du nu nærmer dig pandekage-tidspunktet og endda kan spise dem med god samvittighed, fordi der er plads i "regnskabet"?

Sådan går jeg i hvert fald min aften i møde... Jeg har indtil videre holdt mig i skindet med æg til morgenmad og medbragt frokost. Kokken er syg så jeg var forberedt på at der blev serveret pålægskagemand, og nej, det dur ikke i dag!

Jeg vil også have dig/jer i baghovedet og glæde mig til vi imorgen alle kan skrive, at vores mål for dagen/aftenen er overholdt! Ja, det vil nemlig være en skam allerede at falde i på weekendens første dag...
13 år11. marts 2011 kl. 14:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });