#12 af bruger slettet
Nat spiseri/ædeflip - Vil af med den dårlige vane NU!
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Nat spiseri/ædeflip - Vil af med den dårlige vane NU!
Hej Erika Maria
Det lyder spændende - er det noget du vil dele med os andre?
Nielsigna
Det lyder spændende - er det noget du vil dele med os andre?
Nielsigna
13 år7. januar 2011 kl. 10:19
M_A (slettet)
Tja.. jae, jo.. Har nemlig fået lagt en kostplan sammen med træningsplan for at opnå specefikke træningsmål, som er større uskelmasse, så ved ikke helt. Tror de generelle råd ville være, at som i mit tilfælde, at få 2 g. protein pr. kg. kropsvægt og max 2.5 g. kulhydrat, samt lidt af det gode fedt. Jeg har prøvet at droppe kulhydraterne, men fik kun ondt i hovedet og havde ikke nok energi til at træne. Hertil kom, at jeg fik nogle ædeflip en eller to gange om ugen. Men efter jeg er begyndt at få flere kulhydrater, så er det stort set stoppet. Kulhydraterne spises hovedsageligt til morgenmad f.eks. 1 dl havregryn med soyamælk og proteinpulver og efter styrketræning 30 g. proteinpulver med en banan eller 5 riskiks(hvis det kun er cardio, så et almindelig mellemåltid. f.eks. 2 stk knækbrød med 40 g. pålæg), men får også 1 stk. rugbrød til min salat og 60 g. kød til frokost. Ellers handler det om at få fordelt måltiderne, hvor der maks må gå 3 timer imellem. Få spist protein til alle måltider, og aldrig spise kulhydrat alene. Skal drikker ca. 3 liter vand om dagen, plus ½-1 liter under træning.
13 år9. januar 2011 kl. 13:42
Activemom
Tak for tipsene, ErikaMaria!
Dem vil jeg da lige notere, og prøve af. Lyder meget fornuftigt med protein til hvert måltid. Har egentlig også en fornemmelse af, at jeg nok skal skrue mere op for de sunde kulhydrater, siden jeg dyrker så meget træning.
Og så skal blodsukkeret vidst også justeres lidt, så det ikke dykker i løbet af dagen.. gulerødder er super goe til dette formål. nok lidt bedre, end mine elskede Nupo barer. ;o)
Dem vil jeg da lige notere, og prøve af. Lyder meget fornuftigt med protein til hvert måltid. Har egentlig også en fornemmelse af, at jeg nok skal skrue mere op for de sunde kulhydrater, siden jeg dyrker så meget træning.
Og så skal blodsukkeret vidst også justeres lidt, så det ikke dykker i løbet af dagen.. gulerødder er super goe til dette formål. nok lidt bedre, end mine elskede Nupo barer. ;o)
13 år9. januar 2011 kl. 17:35
dot43 (slettet)
Hej Sarah, Ædeflip om aftenen kender vist mange overvægtige - jeg gør i hvert fald. For mig handler det overhovedet ikke om sult altså i fysiologisk forstand. Dengang jeg var 15 kg. overvægtig og spiste alt for meget havde jeg også ædeflip om aftenen.
For mig er det mere en psykisk trang end sult - altså uanset hver kroppen behøver, så behøver hovedet eller psyken "nogen" om aftenen. Og helst chokolade.
For mig er løsningen at jeg er begyndt at spise morgenmad og den skal være rigtig mums, masser af sød smag, som er det hovedet vil ha - de der lange aftener. Og så skal der forhandles, med mig selv altså: nu skal du bare lige holde ud 2 timer, og så sove og så venter der: kanel, vanille eller hvad der nu lyder tillokkende og sødt. der er ført mange forhandlinger mellem mig og mit alter ego det sidste års tid, men for hver aften bliver det lidt nemmere. taber jeg en sjælden gang kampem om et ædeflip, så er det altid i frugt - efter 4-5 æbler giver selv det mest ihærdige ædeflip op. Og det er trods alt bedre endie rittersport, som det var i gl. dage.
Så løftet om sød belønning så snart det bliver morgen er mit råd. Lyder åndsvagt, men det har virket for mig.
For mig er det mere en psykisk trang end sult - altså uanset hver kroppen behøver, så behøver hovedet eller psyken "nogen" om aftenen. Og helst chokolade.
For mig er løsningen at jeg er begyndt at spise morgenmad og den skal være rigtig mums, masser af sød smag, som er det hovedet vil ha - de der lange aftener. Og så skal der forhandles, med mig selv altså: nu skal du bare lige holde ud 2 timer, og så sove og så venter der: kanel, vanille eller hvad der nu lyder tillokkende og sødt. der er ført mange forhandlinger mellem mig og mit alter ego det sidste års tid, men for hver aften bliver det lidt nemmere. taber jeg en sjælden gang kampem om et ædeflip, så er det altid i frugt - efter 4-5 æbler giver selv det mest ihærdige ædeflip op. Og det er trods alt bedre endie rittersport, som det var i gl. dage.
Så løftet om sød belønning så snart det bliver morgen er mit råd. Lyder åndsvagt, men det har virket for mig.
13 år9. januar 2011 kl. 22:13
Jeg har fået lagt en kostplan, som er på ca. 1375 kcal. Her er målet at få ca. 118 g. protein, ca. 150 g kylhydrat og 33 g. fedt. Alt sammen fordelt over 6 måltider, hvor der max må gå 3 timer mellem hver.
Hertil skal jeg drikke 3 liter vand, spise protein til alle måltider og max spise 2 stk. frugt om dagen, men en masse grønssager.
Det har virket rigtig godt for mig må jeg sige..