Nat spiseri/ædeflip - Vil af med den dårlige vane NU!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Nat spiseri/ædeflip - Vil af med den dårlige vane NU!

Tja, overskriften siger faktisk en hel del..

Jeg er på kur, og skal bare liiige ha smidt de der irriterende 1-2 kgs, som henover julen har sneget sig på, igen, igen..
Ved godt, hvordan jeg skal bære mig ad, og jeg er nede og gi den gas for fuld skrue med crosstraining i fitnesscentret næsten hver dag..
Så det er ikke her, den er gal.. mit problem ligger i, at jeg gerne henad aftenen/sen aften plejer at kigge lidt for dybt i køleskabet, for noget til "den lille sult." Og haps, så ryger mit kcal indtag hurtigt op på alt fra 1800-2500 i alt. Og DET er jo IKKE meningen, når kiloene jo skal AF!

Nogen der har et par fif til, hvordan jeg undgår at havne i natlige ædeflip og småspiseri? Er efterhånden utroligt træt af det.. Det ødelægger al dagens disciplin og hårde slid.
Mit indtag burde gerne ligge på de 1300-1400 om dagen. Men for det meste ryger det op på mindst 1600..
Og det er på denne måde, at jeg stille og roligt har taget ca 1-1½ kilo på..
Jeg har tabt mig pænt effektivt før, hvor jeg altså var nede på 1200 kcal om dagen, inkl. motion.. Men den tid er åbenbart ovre for mig.
Nu må jeg sq ta mig lidt sammen, ikk!!?
Please.. any replies.. I need it :o)
13 år5. januar 2011 kl. 19:19
re: Nat spiseri/ædeflip - Vil af med den dårlige vane NU!
Det har ofte noget med et for lavt protin indtag (protin er ikke ond ved din slankekur!)
13 år5. januar 2011 kl. 19:58
Mange tak for svar. :o)
Hmm.. synes ellers, at der er skruet en del op for proteinerne.. Både i form af tun i vand, skyr, kvark, hytteost, rejer og æggehvide. Men måske skulle jeg justere det lidt anderledes, så at jeg næsten eliminerer kulhydraterne totalt, og erstatter dem helt med protein, istedet..
Men jeg skal jo oss ha noget energi, til al den træning jeg laver, ikk? Og kulhydrater er jo lissom kilden til energi..
Spiser meget havregryn. (lavet til havregrød.)
13 år5. januar 2011 kl. 20:15
Jeg ligger på ca. 1200 kcal i snit og har tabt 3,2 kg. i dec (1-24. dec) og det er uden motion.

Så jeg tænker, at det er ok, at du spiser 1400-1600 kcal, hvis du motionerer ihærdigt.

Hvis du ydermere kun skal af med 1-2 kilo, så forklarer det også en del, da de sidste sidder mere "fast". Jeg har 5-10 kilo to go.

Natmaden gør det self. ikke bedre - Kunne du evt. planlægge den på forhånd, så den ER indregnet i dit indtag??? Du skal jo ikke gå rundt og være sulten... Alternativ en stor lækker saftig appelsin + mandler og en kop the og hvis du efter theen stadig er sulten, så ½ proteinbar el. lidt græsk yoghurt. Eller den helt hardcore - INGEN mad efter kl. 19.00, sulten eller ej!!!

Pøj pøj
13 år5. januar 2011 kl. 20:48
Hvis du dyrker meget motion skal du over de 13-1400 kcal ellers er det klart du er sulten! Skru op for kalorieindtaget men med de sunde vaner. Det er klart man får ædeflip hvis man er sulten! Det er en klassisk og typisk fejl jeg også selv begår!
13 år5. januar 2011 kl. 22:12
Hvis jeg bare kendte svaret var jeg lykkelig : ) - min mand spiser om natten og jeg er ved at blive vanvittig!!!

uden grin - det har noget med hvornår du spiser - som der blev nævnt - prøv at få dit sene måltid ind i den daglige ration - og det har noget med proteiner og FEDT at gøre - nu kan jeg ikke se hvad du spiser men ofte får folk for lidt fedt - min 3 g pr. 100 kcal d.v.s min. 36 g hvis du spiser 1200 kcal om dagen. Proteiner skal helst være min. 1 g pr. kilo legemsvægt.

men prøv at få et aftenmåltid ind i dit program og se om det hjælper

m.v.h. Nielsigne
13 år6. januar 2011 kl. 11:18
groft sagt så er der kun et at gøre : Luk munden og gå i seng.

13 år6. januar 2011 kl. 13:04
som de andre siger, kunne et løsningsforslag måske være at ligge et aftenmåltid, så du ikke skal gå sulten i seng.
Desværre kender jeg det selv alt for godt.
det jeg prøver at gøre er, hvis trangen til at proppe noget i munden bliver alt for stærk, jamen.. så snacker jeg gulerødder, salat, peberfrugt.. en eller anden form for grønsager. så går det ikke helt så galt.
13 år6. januar 2011 kl. 17:21
Mange tak for al den positive feedback, søde mennesker. :o)

Det gik faktisk godt i går aftes, hvor det lykkedes mig for første gang i lang tid, at få has på ædeflippene.. yes!
Efter aftensmaden kl 18, spiste jeg ikke noget som helst, og var ikke engang sulten omkring sengetid. Det var nok fordi, at jeg spiste lidt mere regelmæssigt, og sørgede for, at der ikke gik for mange timer imellem måltiderne. (Det kan jeg nemlig godt være lidt slem til. rigtigt dumt, I know.)
Nå, men jeg vågnede dog alligevel ved 1 tiden, hvor jeg bare SKULLE ha et eller andet..! MEN SÅ tænkte jeg, at nu går det lige så godt. Endnu et ædeflip vil bare gi mig totaaaaal dårlig samvittighed, så det skal bare IKKE ske.. Sarah, måske er du lidt små- sulten.. men nu styrer du dig altså. Hvis du starter, kan du jo slet ikke holde op igen..
Så jeg tog et par små pærer, som jeg heldigvis havde liggende i soveværelset. Og det dulmede ædetrangen en hel del, uden at overskride det daglige kcal indtag.. Pyyyyyha. Frugt i soveværelset er et MUST, og kan anbefales alle. :o)
Men ellers vil jeg give jer ret i, at både grøntsager og proteiner er rigtigt gode våben, når den lille sult trænger sig på.
Men altså, der var ikke noget flip den aften/nat, og det skal der hvertfald heller ikke være i nat!

Hvis der er noget andet, som jeg sagtens ku kværne mange af, så er det de der Nupo Barer.. specielt dem, med karamel... mmmmmmmm. De er også goe at ha ved hånden, når man har lyst til noget lækkert. (Dog i begrænsede mængder, så kuren ikke ryger helt af sporet!) for UHA, de smager næsten alt FOR godt.. Og så er de sundere for samvittigheden end de almindelige chocoladebarer. ;o)
Nogen, der har samme mening her?
13 år6. januar 2011 kl. 18:35
Og nielsigne.. jeg kan virkelig godt forstå, at det må være pissesvært at modstå fristelsen til at spise om natten, når din mand jo kan slippe godt afsted med det. Ret tarveligt, faktisk! :o)
Men ja, fedt spiller nok også en vigtig rolle i mæthedsfornemmelsen. Jeg har været fedtforskrækket i lang tid, hvor jeg næsten ikke så meget som rørte en dråbe olie.. Kan nu godt lide nødder. Og dette er jo en glimrende og velsmagende kilde til sundt fedt. Så måske sku jeg vove at ta springet, og lægge fedtforskrækkelsen lidt på hylden.
Der er jo også fed fisk og avocadoer.. elsker avocadoer! Så jeg må se, hvad jeg tør prøve. :o)
Tak for tippet, anyways.
13 år6. januar 2011 kl. 18:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });