Hvilken slankekur er bedst?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvilken slankekur er bedst?
Jeg har for besluttet mig for, at give mig selv hele 2011 til at komme stille og roligt ned på 60 runde, gode kilo - jeg er vist pt. på 67 (har gemt vægten væk indtil kur-start, for ikke at tvangsveje mig morgen og aften og blive helt deprimeret over de manglende resultater)

Jeg har været på konstant slankekur de sidste mange år, så jeg trænger til lidt afveksling og det er altid nemmest for mig at være på kur, lige i begyndelsen når alting er nyt og den sunde livsstil stadig er spændende! Men hvilken kur er egentlig bedst til sjovt, nemt og overskueligt vægttab?

* Atkins kuren?
* Nupo-kuren?
* DDV?
* Kalorieberegning på Madital? Og i så fald, hvor mange/få kalorier om dagen er bedst? (Synes ikke jeg ser resultater med 1500 kcal/pr dag)
* Kalorieberegning og motion?
* Flad-mave-kuren?

Hvad gør I? :)

13 år5. januar 2011 kl. 18:02
re: Hvilken slankekur er bedst?
Højt protein indhold og lav GI er bedst til at veligeholde et vægttab. ifølge dansk forskning.
finder lige linket til dig....
13 år5. januar 2011 kl. 18:56
13 år5. januar 2011 kl. 19:06
Meget protein og lavt GI er også den metode Flad-Mave-Kuren benytter.
13 år5. januar 2011 kl. 19:12
Aha! Så det vil altså være mest givtigt at investere i flad-mave-bogen..

Jeg var ellers blevet lidt lun på en kickstart med Nupo, men det er bare så djævelsk dyrt og vil man kunne holde ud at leve af væske i bare én uge? Og man må da få myldermave af alle de shakes og ingen fibre.. :/
13 år5. januar 2011 kl. 19:22
Hvilken kur er bedst.... hmm, svært spørgsmål.

Personlig er jeg IKKE til piller, pulver og andet mystisk. Jeg vil gerne tygge min mad og vil have noget sundt, spændende og varieret mad, som ikke ligger mile vidt fra min "normale" kost (vi spiser generelt sundt, men med små justeringer, ser jeg resultaterne og så har jeg en sød tand, som også skal kontrolleres for at tabe mig).

Mit svar til dig vil være Alm. Sund Fornuft for det er sådan du bedst holder det på den lange bane (er min overbevisning). Du kan jo ikke leve 4-ever på pulver, piller eller suppekur osv.

Derudover spiller din personlighed også ind, hvis du absolute skal vælge en "bestemt kur". Jeg har prøvet både ddv OG ww og jeg er helt klart mere til ww end ddv pga. "friheden" i programmet, der er for mange restriktioner i ddv med ting du SKAL spise og ting du ikke MÅ spise. Så det er også et spg. om temperament. Med ww tabte jeg 10 kg. på 3-4 mdr. og gik fra 73 til 63 kg. og det er virkelig lavt for mit vedkommende.

Som du kan regne ud, holdt jeg ikke vægten og efter graviditet m.m. er jeg på den igen, så pt. bruger jeg alm. sund fornuft kombineret med madital, men planen er at droppe madital på sigt (inden for 1-2 mdr.) og så køre solo. Derudover spiser jeg glædeligt monu fedt og pålægssalater jf. flad-mave-kuren. Motion er ikke strengt nødvendigt i mmin verden, da jeg VED af erfaring at maden alene kan gøre det, men man blir glad af at røre sig og kroppen blir mere "formet", tror jeg.

Så vælg den kur, som virker mest tiltalende for DIG. Hvis du synes mad er "kedelig" og det bare skal overståes, så kør du på med nupo i starten for at kick-starte, men siden hen skal du jo spise og hvis du gerne vil KVÆLES i grøntsager, så brug ddv (ingen fordomme her ;o)

Nå, det blev lidt langt, men håber det gav mening,

Held og lykke.

13 år5. januar 2011 kl. 20:22
Skulle måske lige tilføje, at jeg spiser ca. 1200 kcal i snit og er fint tilfreds med mine resultater.

Jeg har skiftet alt ris og pasta ud med fuldkorns varianten, men spiser dog kun et sted mellem 75-100g, når det er på menuen og supplerer så op med grøntsager for resten + kød og evt. sovs. Kartofler begrænser jeg også, men er godt tilfreds med mængden for jeg får det jo stadig ligesom resten af familien.

Brød spiser jeg sjældent pånær rugbrød, som jeg får hver dag og så en masse protein bl.a. skyr om morgenen og en proteinbar i løbet af dagen som mellemmåltid - Mellemmåltid er vigtig for mig, da jeg ellers blir forfalden til "junk".

Så mange proteiner og få kulhydrater og fedt efter velbefindende (avokado, nødder, mayo og remo m.m.)

Hmm, tror det var dét - Behøver ikke sige at slik og sukker m.m. er udelukket (med forbehold for lidt sukker på havregrøden, hvis jeg finder på at lave det for man skal jo variere kosten og grød kræver lidt sukker på, synes jeg, men dén ½ tsk. gør skam ingen skade).
13 år5. januar 2011 kl. 20:34
MGP09: Ja ja, du har jo helt ret - der er ingen nemme løsninger..

Jeg susede lige ned i føtex inden de lukkede her til aften og anskaffede flad-mave-bogen, men kan vist allerede nu udelukke dén mulighed for mig - jøsses nogle underlige kostråd! Det skal da helt sikkert nok virke, men jeg ville aldrig kunne blive mæt af en halv bøtte fromage frais og 18 mandler til morgenmad :(

Så tror jeg må konkludere, at det nok vil virke allerbedst for mig at tælle kalorier herinde, kombineret med så meget motion som jeg orker.. Og når vægten går i stå kan jeg evt. booste med en nupo-kur - som du selv skriver, så er jeg én af dem, der ikke har det store forhold til mad, udover at det skal holde mig mæt.. Min store passion er slik og kage og det er jo bare et no-go på enhver kur!

Med hensyn til ww, er det så ikke i store træk, bare rigtig meget det samme koncept som at tælle kalorier herinde? Har undersøgt deres hjemmeside for mere information om konceptet, men de udleverer jo ikke hemmeligheden før man er meldt ind, men hvis der skal regnes og tælles alt for mange kalorier, så står den sproglige student altså af :/
13 år5. januar 2011 kl. 21:51
hej Tykbass,

Held og lykke med dit projekt !
Med hensyn til fald mavekuren - hvis du har købt bogen, så prøv! Jeg troede heller ikke, at jeg ville blive mæt af flad mave kuren - men der tog jeg fejl. De første dage følte jeg faktisk ikke, at jeg kunne spise op.

Hvis du har et problem med slik og kager, kan du måske kigge på "knæk sukkertrangen" - den gjorde underværker for mig - lån den eventuelt på biblioteket - så du ser om det er noget for dig. Min yoyo-vægt har været stabilt på nedadgående siden juni 2010, hvor jeg fik en god diætist til at lave en kostplan til mig med masser af muligheder for variation, og med hensyn til mine smagsløg - helt uden sukker, men med masser af sødt:-)
13 år6. januar 2011 kl. 07:45
Hvilken kur

Sund fornuft - og viljen til at ville dette : )

Har prøvet den sunde fornuft og Slanke Doktoren og tabte mine 15 kg - men syntes at jeg trængte til variation og købte "spis maven flad" - jeg ÆÆÆLLSSker den bog - vidunderlige opskrifter og intet problem med at blive mæt af lidt skyr/fromage frais og især mandler -

Det du skal huske er at få en fornuftig fordeling af proteiner/fedt/kulhydrat og så spise mad du kan lide og nyd at spise. Det jeg selv har haft mest problemer med er at få kostfibre men det kommer med tiden.

har prøvet NUPO - i orden engang i mellem - hvis man ved at der er lidt tid til at "tænke" - det er jo så dyrt at man (jeg) helst ikke falder i og (over)spiser : )

m.v.h. Nielsigne
13 år6. januar 2011 kl. 11:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });