Ros :0)

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ros :0)
Jeg genopliver lige rosetråden: Fokus på det positive=god motivation.

Og jeg vil starte med at rose mig selv for at have taget mig i selv i kraven og tabt 2 kilo her sidst i december, så der er plads til lidt ekstra over jul og nytår.
13 år20. december 2010 kl. 07:13
re: Ros :0)
Orv ja, den tråd kan jeg godt huske. Det var et fantastisk tiltag og man blev så glad og inspireret over at læse andres roser til sig selv.

Jeg vil gerne rose mig selv for, at jeg kun spiste een portion aftensmad i går og holdt mig fuldstændig fra slik, kage og søde julesager :)

13 år20. december 2010 kl. 10:15
Så skal der roses igen.

I dag er jeg rigtig glad for, at jeg synes, at jeg har fundet en god indstilling til kalorie balancen henover jul og nytår.

Jeg har jo virkelig holdt igen (efter en lidt for kalorierig december start) og har tabt de 2 kilo på det seneste, som jeg er rigtig glad for at være af med.

Da jeg rigtig gerne vil tabe 2 kilo mere, så er det lidt af et dilema, om der skal "gives los" til alle de jule- og nytårs frokoster, middage mv., der jo starter her om lidt - og formentlig tage de 2 kilo, jeg lige har tabt, på igen? Og så skulle starte det nye år med en 4 kilos vægttabs udfordring ...

Jeg er nået frem til, at det bedste, jeg kan gøre er at tage et kritisk blik på den "hvor er det altså synd for mig, hvis jeg ikke kan få alt det lækre, der hører til i julen" følelse ..

For hvad skulle der egentlig ske ved at holde lidt igen? Og hvor rart er det egentlig med al den overspisning og prop mæthed?

Så jeg vil prøve at være selektiv, og spise moderat af det virkelig gode - og så i øvrigt nyde, at nogle af mine flotte festkjoler nu vil sidde rigtig godt igen ... ;0)
13 år21. december 2010 kl. 10:52
Hurra, hurra - så var det lige røget 400 gr. mere siden i går :0)

Fra imorgen starter jo en række middage og julefrokoster i familien .. og der skal vælges og gives los de "rigtige" steder.

Jeg tror, at jeg skal have den "death by chokolate" dessert, som der er udsigt til i morgen .. og et glas eller to af den gode vin ..

Juleaften glæder jeg mig i sær til ris alamande (hvis altså den er god - ellers bliver det nemt at spare lidt kalorier der ;0)...), rigtig god rødvin ... chokolade og portvin mv. til kaffen .. mums ...

Ellers er der jo en del af de traditionelle juleretter, som jeg ikke spiser, fordi jeg er vegetar, men heldigvis medbringer jeg selv nogle gode vegetarretter til diverse julefrokoster .. og juleaften har jeg planlagt at tage et par skønne fyldte pandekager med (der hurtigt lige kan varmes i mikroovnen), og som tager pladsen fra and og flæskesteg .. og resten kan jeg jo også godt spise. .. elsker faktisk brune kartofler ;0)
13 år22. december 2010 kl. 18:32
I dag skal jeg have ros for, at jeg har taget en diæt dag her midt i julespiseriet.

Jeg har det meget bedre - både fysisk og med samvittigheden efter at maven har fået lidt ro efter alt det ekstra fedt og kulhydrater, der er indtaget de sidste dage.

Det har faktisk været rigtig rart med en dag, hvor frugt og grønt har spillet hovedrollen - og en alkoholfri dag med masser af the (og kaffe, ok ;0) .. det skal jo heller ikke blive for asketisk ..)

I morgen går det så løs igen med familie julefrokost - men derefter kommer der jo igen nogle dage, hvor der kan spises fornuftigt - inden det går løs med nytåret.

Glædelig jul til alle.
13 år25. december 2010 kl. 17:37
Jeg skal have ros for ikke at give op på trods af at vægten står musestille selvom jeg har ligget i stort kalorieunderskud i ugevis, men fortsætter! Normalt ville en sådan stilstand få mig til at miste modet og hoppe i trøstespisningsgrøften. Men denne gang holder jeg ved! Nu skal jeg dælme i mål. Og den holdning vil jeg rose mig selv for :)
Og ros til mig for at jeg har siddet og set de andre proppe sig med julemad uden selv at smage. Og ros til mig for at have lavet lækker julemad til de andre uden selv at smugspise af det. Og ros til mig for at have trænet tre gange denne uge selvom jeg er på ferie i jylland uden mit eget fitnesscenter. Er gået så vidt som til at melde mig ind i et center herovre bare mens jeg er her for at kunne træne alligevel. Ros til mig for det :-)

Og hvor er i andre dog også stærke, I fortjener masser af ros !!

Hjertelige julehilsner LittleNugget
13 år28. december 2010 kl. 10:10
I dag skal jeg have ros for, at jeg har taget en diætdag mere her mellem jule- og nytårsfestlighederne.

Igen kan jeg mærke, hvordan hele fordøjelsessystemet er lettet over en pause i kaloriefesten - og mentalt har jeg det også bedre med se frem til stor middag og alkohol mv. nytåraften.

Jeg skal også roses for, at jeg har gennemført mit trænningsprogram hver 2. dag hele julen - og jeg kan mærke, hvor meget bedre jeg har det efter hver gang, særligt i disse dage, hvor man ellers er ret inaktiv en stor del af tiden.

13 år28. december 2010 kl. 18:28
I dag skal jeg have ros for, at jeg er i gang igen - altså med vægttabet.

Som forudset (/frygtet) ovenfor, så endte jeg med at tage det par kilo på igen henover jul og nytår, som jeg havde tabt i december.

Så jeg vil starte med at rose mig selv for, at jeg var så forudseende at tabe nogle kilo lige op til jul og nytår .. ;0) .... så det var noget at give af ... og nu har jeg jo i frisk erindring, hvad det er, der skal til for at tabe de ønskede ca. 4 -5 kilo her i de kommende måneder.

Så fokus er tilbage på:

- Masser af grønt og frugt (dejlig nemt, når man er vegetar)
- Lav fedt/kalorie diæt
- Portions-kontrol
- Ingen alkohol
- Nattesøvn
- Træningsprogram hver 2. dag
- Positiv indstilling

Og jeg kan allerede mærke, at det går den rigtige vej, så første nytårsfortsæt er godt på vej :0)
13 år4. januar 2011 kl. 15:02
Jeg lægger forsigtogt ud med at klappe mig selv på skulderen, fordi jeg har taget mig sammen
13 år4. januar 2011 kl. 19:20
Jeg vil rose mig selv for min sunde grundindstilling, som jeg har holdt siden efteråret, hvor jeg ikke har været på Madital. Jeg er nu tilbage, så jeg kan holde øje med at jeg får motion og grønsager nok, og det ekstratiltag skal jeg også have ros for. (Jeg er også glad for at mit fokus denne gang ikke er på at få vægten ned, men på sundhed, bevægelsesfrihed og livmål i cm, som meget andet end vægten har indflydelse på).
13 år5. januar 2011 kl. 13:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });