#2 af MariaTP (slettet)
Gå så væk kilo!!!!
Du læser en tråd i debat > vægttabMariaTP (slettet)
re: Gå så væk kilo!!!!
Ovenstående er mit indlæg - jeg var åbenbart blevet logget af...
Mvh
Maria
Mvh
Maria
14 år23. november 2010 kl. 23:22
Katja W (slettet)
Tillykke med tråden :o)
Morsomt med de smuleys. :o) Det er bestemt ikke alle mine som der er glade. Jeg har også halvsyge spredt ud over siden *S* Men jeg holder bare øje med, at de ting jeg synes er vigtigst for mig, har en glad smiley
Fisk, vand og frugt/grønt. :o)
Katja W
Morsomt med de smuleys. :o) Det er bestemt ikke alle mine som der er glade. Jeg har også halvsyge spredt ud over siden *S* Men jeg holder bare øje med, at de ting jeg synes er vigtigst for mig, har en glad smiley
Fisk, vand og frugt/grønt. :o)
Katja W
14 år24. november 2010 kl. 00:35
MariaTP (slettet)
Nå, det er sørme svært det der med at passe på kalorieindtaget. :-( Jeg har det med at snyde lidt, og så skriver jeg det ikke ind, for jeg kan ikke overskue at se det "sort på hvidt". ;-)
Men åbenbart gør jeg noget rigtigt, for nu vejer jeg 70,1. Weee!
Men åbenbart gør jeg noget rigtigt, for nu vejer jeg 70,1. Weee!
13 år29. november 2010 kl. 21:09
gothic queen (slettet)
hej maria. jeg har heller aldrig lutter glade smileys. men må indrømme at ofte taster jeg ikk min aftens mad ind, for jeg føler jeg ka det hele nu. har vejet min mad i snart 3 måneder og da jeg er meget kræsen er det meget det samme hele tiden. men jeg tager mig rigtig fint alligevel, snart 21 kg efter to børn. så sys du ska prøve at spise farverigt, varieret og bar ta en portion mindre. det har hjulpet mig meget. :)
13 år30. november 2010 kl. 12:48
viviskov
Det er lykkes mig at få de fleste smileys til at være glade, med undtagelse af fedtsyre fordeling, men det hænger sammen med at mange fedtsyrer ikke er oplyst.
Først havde jeg svært ved at få fedt nok, men er begyndt at spise lidt mandler....så nu får jeg fedt nok.
Jeg spiser næsten ingen brød, men kornflakes til morgenmad og masser af grønt i løbet af dagen, så er kulhydraterne hjemme.
I forhold til protein, så er det forbavsende lidt kød man skal spise, men man kan få rimeligt meget fisk (fordi det åbenbart vejer mindre end man tror)
Håber det kan hjælpe dig lidt
Først havde jeg svært ved at få fedt nok, men er begyndt at spise lidt mandler....så nu får jeg fedt nok.
Jeg spiser næsten ingen brød, men kornflakes til morgenmad og masser af grønt i løbet af dagen, så er kulhydraterne hjemme.
I forhold til protein, så er det forbavsende lidt kød man skal spise, men man kan få rimeligt meget fisk (fordi det åbenbart vejer mindre end man tror)
Håber det kan hjælpe dig lidt
13 år1. december 2010 kl. 12:08
MariaTP (slettet)
Viviskov: det er lidt sjovt, det har jeg også konstateret. 125 gram fisk (ææælsker en dåse makrel i tomat på rugbrød til frokost) og så er proteinprocenterne gode. I dag har jeg både spist leverpostej til frokost og kylling til aftensmad, og det var åbenbart for meget protein... (Men ikke for mange kalorier - der er stadig plads til mine mandler til kaffen i aften).
Jeg synes dog det er svært at nå 600 g. frugt og grønt - troede ellers jeg spiste masser af grønt i løbet af dagen, men det gør jeg så åbenbart ikke. I dag har jeg spist 600 g. gulerod til min kylling, så var dén hjemme. Men er pænt mæt nu... ;-)
Og nu vejer jeg i øvrigt 68,2 kg. :-)
Jeg synes dog det er svært at nå 600 g. frugt og grønt - troede ellers jeg spiste masser af grønt i løbet af dagen, men det gør jeg så åbenbart ikke. I dag har jeg spist 600 g. gulerod til min kylling, så var dén hjemme. Men er pænt mæt nu... ;-)
Og nu vejer jeg i øvrigt 68,2 kg. :-)
13 år8. december 2010 kl. 18:02
bruger slettet
Wow hvor er det flot du allerede har tabt dig så meget..
Jeg har over flere gange lavet en profil her inde og ender altid med at veje 67 igen.. (er 164 høj så "burde" ligge omkring i hvert fald 60).
Hvad har du gjort siden du har tabt dig? Har du nogle gode råd.
Hilsen Charlotte
Jeg har over flere gange lavet en profil her inde og ender altid med at veje 67 igen.. (er 164 høj så "burde" ligge omkring i hvert fald 60).
Hvad har du gjort siden du har tabt dig? Har du nogle gode råd.
Hilsen Charlotte
13 år14. december 2010 kl. 12:42
MariaTP (slettet)
Hej Charlotte,
Jamen jeg gør altså ikke andet end at taste maden ind og så sørge for at overholde antallet. Tror bare det hurtige vægttab var i starten...
I øvrigt har jeg været frygtelig slem hen over julen, så har ikke tabt mig spor! Efter ca. 1½ uge her på madital igen, med start efter nytår, vejer jeg det samme, som jeg gjorde, da jeg "slap" inden jul.
Altså 68,2.
Så nu er jeg på hesten igen. (Også i bogstaveligste forstand, da jeg nu rent faktisk kommer ud at ride 2-3 gange om ugen). Glæder mig til sneen smelter, så jeg kan komme ud at løbe. (Hvis jeg da ellers kan lette r... fra sofaen...)
Jeg har lokket min mand med på vognen. Han vil gerne tabe sig 15 kg. Han kan kun holde en kur, hvis maden er spændende, så jeg har godt nok lagt mig i selen for at finde på! Sikke kreativ jeg kan være. (Faktisk har vi aldrig fået så god mad som nu)
Og nu er de 600 g. frugt og grønt intet problem overhovedet. :-)
Godt nytår!
Maria
Jamen jeg gør altså ikke andet end at taste maden ind og så sørge for at overholde antallet. Tror bare det hurtige vægttab var i starten...
I øvrigt har jeg været frygtelig slem hen over julen, så har ikke tabt mig spor! Efter ca. 1½ uge her på madital igen, med start efter nytår, vejer jeg det samme, som jeg gjorde, da jeg "slap" inden jul.
Altså 68,2.
Så nu er jeg på hesten igen. (Også i bogstaveligste forstand, da jeg nu rent faktisk kommer ud at ride 2-3 gange om ugen). Glæder mig til sneen smelter, så jeg kan komme ud at løbe. (Hvis jeg da ellers kan lette r... fra sofaen...)
Jeg har lokket min mand med på vognen. Han vil gerne tabe sig 15 kg. Han kan kun holde en kur, hvis maden er spændende, så jeg har godt nok lagt mig i selen for at finde på! Sikke kreativ jeg kan være. (Faktisk har vi aldrig fået så god mad som nu)
Og nu er de 600 g. frugt og grønt intet problem overhovedet. :-)
Godt nytår!
Maria
13 år12. januar 2011 kl. 18:31
MariaTP (slettet)
Weeeeee! 67,3!
13 år26. januar 2011 kl. 13:31
Jeg er mor til to, den yngste er 20 mdr. Under begge graviditeter tog jeg temmelig meget på (omkring 25 kg.), men begge gange er det røget af igen. Så nu vejer jeg altså nøjagtigt det sammen, som da jeg blev gravid - 71 kg. Hvilket er 13 kg. mere end mit slutmål. (Men ikke så slemt som frygtet, for jeg troede, jeg vejede 74. ;-))
Foreløbig angriber jeg kalorieindtaget. Så må vi se, hvordan det kommer til at gå med motionen.... Jeg rider normalt 2-3 gange om ugen og er også medlem af et fitnesscenter, men....
Jeg synes det er ok at finde mad, der holder sig inden for kaloriegrænserne, men det er mega svært også at få det til at passe med fordelingen på måltiderne, de rigtige fedtsyrer, protein og kulhydrater og hids dig op og kom herned!
Hvordan gør I andre? Har I virkelig happy-smileys på det hele? Min smileys ser generelt halvsyge ud, synes jeg...
Mvh
Maria