Først og fremmest ros for at være kommet i sving igen - og for at tage dig selv seriøst ;O)
Jeg har selv prøvet at få "top-trænet", få en skade og komme helt væk fra træningen - det tog mere end ½ år før jeg kom i gang igen. Vægten stod rimelig stille, men jeg kunne mærke på tøjet at jeg tog på.
Desværre så taber vi muskler og tager fedt på når vi stopper med at træne - hvis du fx. "kun" har taget 3 kg på, men har skåret meget ned på din træning, så kan du regne med at du har mistet muskelmasse og også taget dette på i fedt - du kan i realiteten have taget flere kg fedt på end du regner med.
Jeg hopper selv på en fedt/muskelvægt af og til - rart at følge med i udsvingene.
Hep hep, håber du kommer godt i gang!
#2 af TinaR (slettet)
Jeg fik udviklet et smart lille system, hvor jeg brugte motion til at få ekstra kalorier til de ting, jeg nu havde lyst til, og jeg kom ved gud også til at se bedre ud! Min ambition har aldrig været at blive mager, men at blive slank og stærk, og dér hjælper motion jo.
Jeg blev færdig med mit vægttab i januar i år, og har sådan set ikke haft de store problemer med at holde vægten. Med regelmæssig motion kan jeg indtage omk 2000 kcl om dagen, og det er jo godt nok.
Siden sommer er der så sket det at jeg i det store og hele holdt op med at veje mig, og at jeg i virkeligheden også skar ned på motionen. Løbeturene, som i foråret var på 5-10 km et par gange om ugen, blev nu på omkring 3; cykelturene hørte op (cyklen punkterede, og jeg har ikke fået den lappet...); og jeg holdt op med at gøre gymnastik/yoga - sjovt nok fordi jeg meldte mig ind i et fitness center, men bare ikke kom afsted.
Og så begyndte bukserne at stramme. Først tænkte jeg bare, at jeg var oppustet, men så gik jeg på vægten. Og ganske rigtig. Der var en vægtstigning på +3 kg. Ikke meget måske. Men + 3 bliver hurtigt til + 8 og så kører den.
Så nu er det op på hesten igen. De 3 ska af, og det kan kun gå for langsomt.
Så nu har jeg besluttet mig at lave en tråd for at forpligte mig selv, og her vil jeg skrive hvad jeg gør og hvordan det går. Forhåbentlig bliver den ikke lang -Jeg mener: 3 kg! Jeg giver det max en måned!!