Thermogenic Diet Formula ? ?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Thermogenic Diet Formula ? ?
Hejsa.

Jeg har i flere måneder været igang med sund kost samt dyrket motion, og har også tabt mig 5 kg. Nu har min vægt bare stået stille / steget lidt ( vejer nu 75 kg og er 172 høj) den sidste 1½ - 2 måneder, og det er jeg virkelig ked af, da jeg stadig er 85 cm rundt om maven (har læst man helst skal være under 80), så jeg ved der stadig er en masse fedt at tage af. Derfor vil jeg gerne prøve Thermogenic Diet Formula i en måned, for at se om det vil hjælpe. Jeg ved de ikke i sig selv giver vægttab, og der skal sund kost og motion til, men håber det vil sætte skub i min forbrænding.

Er der nogen der har erfaringer med dette produkt? Det skulle hvis være rimelig nyt, og indeholder IKKE efedrin - det der er farligt. Det kunne jeg ikke drømme om at tage.

Mange hilsner Anja
18 år27. marts 2006 kl. 19:21
re: Thermogenic Diet Formula ? ?
Hej Anja,

Jeg kan kraftigt fraråde dig at anvende produktet. Det indeholder ekstrakt af de umodne frugter af citrus aurantium (pomerans), der indeholder relativt store mængder synefrin, der er et stof tæt beslægtet med efedrin og med samme risiko. Det anvendes pt som erstatning for efedrin, der blev forbudt i kosttilskud, og det er kun et spørgsmål om tid før de danske myndigheder advarer mod det. Flere andre lande, fx Sverige gør. Se slv.se

De andre virksomme urter i produktet er grøn te , chili og maté, dvs hhv antioxidanter, fordøjelsesstimulerende og koffein. Det er en meget dyr måde at købe dem på.

hilsen
Elsebeth
18 år27. marts 2006 kl. 22:15
Hej Anja

Hvem siger, du skal være under 80 rundt om maven? Har du synligt fedt? Har du grund til at tro, at du er overvægtig? Din BMI ser jo fin ud.

Hvilken form for motion dyrker du? Måske du bare har brug for at blive strammet op, eller?

Og jeg giver epm ret. Hold dig fra produktet. Jeg er sikker på, at du nok skal klare dig uden. Det er normalt at stå stille i perioder. Det er selvfølgelig surt, fordi det så er svært at finde motivationen frem til at fortsætte den linje, man har valgt, med sund kost og motion, når det nu ikke giver pote.

Prøv at se på din kost og motion igen. Er der noget du kan gøre anderledes?

Pøj pøj

Anna
18 år27. marts 2006 kl. 22:43
re: re: Thermogenic Diet Formula ? ?
Jeg kender ikke produktet.

Det jeg reagere på ar at jeg også har læst det med at kvinder skal veje under 80 cm om livet og mænd 94. Hvis den er over er risikoen for hjerte/karsygdomme og diabetes større. Vi ved jo godt at æbleformet har større risiko end pæreformet.

Faktisk skulle taljemåletgive et mere præcist billede af riskioen for sygdomme end bmi
18 år27. marts 2006 kl. 23:40
Hej med jer.

Ja jeg havde i aftes en lang samtale med en af mine veninder, og kunne godt mærke de piller ikke er noget for mig alligevel. Det føltes ikke rigtig, og vil hellere tabe mig på den naturlige måde, og er også bange for de ville ødelægge min forbrændig, så jeg tager på igen bagefter.

Mht motion, så laver jeg pilates hver dag. ( Nogle gange springer jeg lørdag og søndag over) Derudover går jeg en tur i minimum ½ time om dagen. Spiser ikke efter kl 18 ( så vidt det er muligt), spiser ingen slik og chips, og spiser generelt meget sundt, og prøver minimum at få 5 måltider om dagen (meget frugt og grønt).

Fra på mandag begynder jeg igen at cykle til og fra skole (5,2 km hver vej), og så har jeg tænkt på at begynde at løbe fra i morgen.
Har fundet et løbeprogram for begyndere på iform.dk, som ser meget overkommelig ud.
Starter f.eks. med at gå i 5 minutter og løbe i 1 minut og gå i 5 min. osv. Meget overkommelig for en virkelig antiløber som mig ;)
Det burde sætte skub i forbrændingen, så der sker noget.

Mit problem består i weekender, hvor jeg er sammen med venner og kæresten og skal ud og spise og virkelig blir udsat for en masse lækkert, men desværre også usundt mad osv, men jeg må bare hænge i, og prøve at modstå at spise for meget.

Min BMI er nu på 25,4, og jeg er overvægtig. Et realistisk mål for mig er 68 kg. (bmi ca 23) og det vil jeg kæmpe for. Det med livvidde læste jeg her: (et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)

Rigtig mange tak for jeres tilbagemeldinger, jeg vil helt sikkert ikke købe dem, eller noget lignende.

Har derimod fået motivtion til at få motioneret noget mere, tror det er der jeg skal sætte ind.

Håber det går godt med jeres vægttab. Hilsen Anja
18 år28. marts 2006 kl. 00:30
Hej Anja

Jamen, en BMI på lige over 25 er jo heller ikke galt. Overvægtig, tja, lettere overvægtig vil jeg sige. Og så kommer det igen an på, hvordan din kropsbygning er. Selvfølgelig skal du mærke efter på dig selv, og hvis du føler, at 68 kilo er idealet for dig, skal du selvfølgelig arbejde for det. Og så er BMI tallet jo ikke en standard, der er helt fast, kun vejledende, så alt skal tages med et gran salt. Jeg skal f.eks. veje ca. 70-75 kilo (jeg er 169 høj). Jeg ved, at jeg ved ca. 75 kilo er normalvægtig, også selvom BMI siger noget andet :-)

Når du ikke har flere kilo du skal tabe, skal du desværre nok arbejde lidt mere for det. Som du selv siger, weekend skeje ud. Det er nok ikke smart. Men cyklen. Det synes jeg er alletiders. Selvfølgelig skal den nok give bonus. Du har fuldstændig ret i, at du skal sætte ind på motionen. Så skal du nok se, så kommer vægttabet også :-)

Jeg ønsker dig rigtig held og lykke med projektet, og godt du har valgt at se bort fra pillerne.

Anna
18 år28. marts 2006 kl. 07:56
Hej Anja,
Du kan proeve med nogle naturlige midler til at oege forbraendingen:
Chili (ovenpaa maden)
Kanel (paa morgenmad)
Ingefaer (proev thai havregroed m.ingefaer & banan)
Groen the
(det var vidst ogsaa hvad der var i pillerne?)
Mvh Lone
18 år28. marts 2006 kl. 10:33
Hej igen.

Ville bare sige tak for de gode råd.
Jeg spiser chili på maden nu, og drikker grøn te når jeg har chancen for det. Jeg er begyndt på det løbeprogram, og selvom vægten stadig ikke har bevæget sig, føler jeg mig sund, så nu beder jeg bare til motivationen holder.
Tak for støtten herinde. Pøj pøj til jer alle.
18 år29. marts 2006 kl. 18:01
re: re: re: Thermogenic Diet Formula ? ?
ville lige sikre mig - når du skriver man max må måle 80 på maven, så mener du i virkeligheden taljen ikke? for det er i hvert fald hvad jeg har hørt... det er også lidt forskelligt hvor man hører det henne, i et program jeg så forleden sagde de 86 for kvinder tror jeg.. men har også læst 80cm... så man skal vidst ikke tage det så nøje. men husk - talje - ikke mave! for så er vi vidst en del der er oppe i den farlige del af kurven!

godt du ik tog de piller - lyder farligt!

mht weekenden er der jo ingen der siger at det skal være kedeligt bare fordi du ik kan skeje ud. altså jeg mener - mad med måde! har du det ikke også meget bedre hvis du bare nippede til det lækre du nu bliver fristet af i stedet for bare at rov-fråde. hver gang du bliver fristet, så tænk at du er nået så langt! og tænkt på hvor kort nydelsen varer, men hvor længe følelsen af at man har det godt med hvad man har spist varer!
gid jeg kunne følge mit råd selv! men vi ved jo alle det er møghamrende svært. (ellers måske om du ku få samme følelse som mig - jeg får simpelthen så dårlig samvittighed når jeg skal til at spise noget usundt, bare ved tanken om at det bliver tastet ind, og så får jeg en sur smiley...)
held og lykke
18 år31. marts 2006 kl. 01:07
re: re: re: re: Thermogenic Diet Formula ? ?
Hej Skatterpatter.

Ja, det er omkring taljen, altså et par centimeter over navlen, man skal måle sig. Der hvor de fleste er tyndest i taljen.

Puha, kender godt den med den dårlige samvittighed. Hader den. Dog er jeg også ved at lære, at man ikke kan undgå at falde i en gang imellem, og når man gør, gælder det bare om ikke at give op, men fortsætte med det sunde bagefter.

Når jeg ikke er sammen med min kæreste i weekenderne går det også fint, jeg sørger bare for ikke købe noget usundt.
Men når jeg er sammen med ham, og han køber slik, chips, eller take out mad, er det svært at sige fra. Men jeg prøver. Og hver gang det lykkes, er det jo en lille sejr. Er begyndt at spise gajoler, når han spiser chips osv. Det hjælper lidt.
Heldigvis har jeg nogle dejlige veninder, der er klar på frugt når der skal hygges, så med dem er der ingen problemer.

Som du selv siger, så er det forbandet svært i praksis, for man ved jo godt hvad der skal til for at tabe sig, det er med at gøre det..

Efter jeg begyndte på det løbeprogram motiverer det mig også til ikke gå amok i slik og lignende. Det er rart når motivationen er der :)

Håber det går godt med dig og dit vægttab.
Mange hilsner Anja
18 år31. marts 2006 kl. 13:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });