Lidt hjælp/opbakning :)

Du læser en tråd i debat > vægttab

Lidt hjælp/opbakning :)
jeg sidder netop nu med en kakaois fra DDV som min eftermiddagssnack. Virkelig lækker - og virkelig kaloriefattig!!
14 år23. maj 2010 kl. 16:09
re: Lidt hjælp/opbakning :)
Når jeg er på sukkerafvænning, kigger jeg ikke så meget på kalorierne - det vigtige er bare, at sulten bliver dæmpet, så sukkertrangen kan holdes nede. Jeg synes, der er mange lækre alternativer og sværger selv til gulerødder med dip, vindruer og cherrytomater, hvis det er noget hurtigt. Men der er ikke noget så træls som at have spist en hel masse sunde grøntsager og så alligevel ordne et par Ritter Sport bagefter - så hellere fylde ordentligt op! Spiser du nok til frokost? Hvis man skal holde den der sukkertrang nede, så skal man være MÆT.

For mig har Føtex' frikadeller for eksempel været et stort hit (ikke et kaloriefattigt et, men de kunne holde sukkertrangen væk), eller hvad med et lækkert stykke grovbrød med salat, røget laks, avocado og lidt dilddressing... mmmmmh!!! (Det er faktisk en ok version!) Eller rugbrød med lun leverpostej med en ordentlig badulje ristede champignons (dropper man baconen er den stadig lidt skæv, men næsten ok).

Jeg kæmper ofte kampen i butikken - det er her, jeg skal overbevise mig selv om, at det, jeg får med hjem, er MINDST lige så lækkert, som den sukkerbombe, jeg som regel har mest lyst til. Og så må det koste, hvad det koste vil... jeg ved jo, at når sukkeret er ude af kroppen, så bliver alting meget lettere, og jeg kan vælge endnu sundere alternativer.

mvh. tina
14 år24. maj 2010 kl. 00:27
re: Lidt hjælp/opbakning :)
Mange tak alle sammen! :)
Jeg kan se jeg måske skal spise lidt mere først på dagen, så det vil jeg da starte med i dag lige efter min løbetur.
Jo, finde noget der er ekstremt lækkert og så forkæle sig selv med det. En enkel hindbær smoothie med intet andet en banan og hindbær. Dét er lækkert.

14 år26. maj 2010 kl. 09:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });