Lidt hjælp/opbakning :)

Du læser en tråd i debat > vægttab

Lidt hjælp/opbakning :)
Jeg vejer 68 kg og er 168 cm. Jeg skal ned på 60-62 kg. (Hvis jeg kommer længere ned ser jeg mærkværdig ud)
Jeg dyrker motion regelmæssigt, løber 2-3 gange om ugen og cykler altid. Starter til boksning igen næste uge. Når dét starter op igen taber jeg mig helt sikkert! Men det er mine madvaner jeg vil have styr på, og det er dér motivationen går sig en lille tur..

Jeg har taget beslutningen om en sukkerafvænning, og den er godt nok tiltrængt. Jeg er nu på dag 6 og har vist tabt mig et halvt kg.. Men jeg spiser alt muligt om eftermiddagen fordi jeg har lyst til sukker. Jeg er bange for min vægt endda vil stige på grund af det.. Hvad har i gjort?!!

Det skal siges jeg før har taget spise orgier, og spist MEGET sukker. Det her er klart femskridt.

Lidt hjælp tak :) !
14 år20. maj 2010 kl. 15:35
re: Lidt hjælp/opbakning :)
Glemte at sige at jeg spiser sundt og kcal. fattigt indtil om eftermiddagen når jeg kommer hjem.
14 år20. maj 2010 kl. 15:35
hvis du gerne vil have lidt sødt, når du kommer hjem, så kunne du tage en coca cola zero(den er jo sukkerfri) der er der ingen kalorier i. eller du kunne have en skål med skrællede gulerøder og vand stående i køldeskabet.

det plejer jeg at gøre når jeg kommer hjem fra skole, så jeg ikke falder i og snupper en is eller andet sødt :D
14 år20. maj 2010 kl. 15:41
- vil også lige sige, at jeg synes det er rigtig flot at du har besluttet dig for at bliver fri fra sukker, selvom jeg ved det er svært.

- det er godt at du dyrker meget sport (:
14 år20. maj 2010 kl. 15:46
Mange tak!! :)
Hmm.. Jeg er ikke meget for overraffinede varer ;) - men rigtig godt forslag ellers! Kan sikkert finde noget lign. til at dæmpe trangen lidt..
Jeg ELSKER gulerødder. Det undrer mig jeg ikke er orange.. Så det er en ide jeg helt sikkert vil bruge, tænker flere forskellige grønsager og noget dip/dressing agtigt til..

Mange tak for det hurtige svar!!

- Et side spørgsmål.. Hvor meget spiser i generelt til aftensmad? Jeg har en ide om jeg spiser ret meget. (Kunne i give mål i spiseskeer, fx 3 spsk ris eller noget..)
14 år20. maj 2010 kl. 15:50
Hvis du har lyst til noget søds, så riv et æble. Bland evt lidt nødder i for de gode, sunde fedtsyrer (man skal spise omkring 20 nødder/mandler dagligt).

Et æble er i sig selv sødt, men river man det så smager det endnu sødere - og der kommer jo ikke flere kalorier i det af den grund :-)

Desuden mætter revet æble og revet gulerod godt.

Bland evt op med gulerod og/eller appelsinstykker hvis du vil have et lille måltid ud af det. To stykker frugt om eftermiddagen er jo meget passende alligevel.
14 år21. maj 2010 kl. 08:21
Tjoe, lyder da som en god ide :) !

Jeg faldt i i går. Jeg var ude til en grillaften og fik spist noget chokolade. Øv.
Nogen der ved om "den kolde tyrker" mht. sukker skal starte forfra når man er faldet i, eller skal man bare fortsætte?
14 år22. maj 2010 kl. 13:52
Jeg ved ikke hvad forskellen er på at starte forfra og fortsætte. Fortsæt med ikke at spise sukker eller begynd igen med ikke at spise sukker, vælg selv :-)
14 år22. maj 2010 kl. 17:34
Om du skal starte forfra el. kan fortsaette kommer mest an paa hvor lang tid dit tilbagefald varede, og kun i mindre grad hvor meget du spiste.

Saadan som du beskriver det, kan du blot fortsaette.

Du faar selvfoelgelig en dags tid hvor sukkertrangen er lidt staerkere igen, men efter en dags tid skulle du vaere hvor du var foer du faldt i.

Ideen med reven guleroedder og lidt revet aeble er det, jeg selv har udskiftet slik med. Saa hvis du elsker guleroedder, ... bare se at komme igang! ;-)
14 år23. maj 2010 kl. 06:06
ofte skyldes den sult og trang til søde sager om eftermiddagen at du får for lidt energi først på dagen. Du ville højst sandsynligt kunne forebygge det ved at tilføje lidt mere mad til de første måltider, hvis du alligevel ved du kommer til at ryge i noget om eftermiddagen, er det bedre at spise det mere fordelt, på den måde holder du dit blodsukker mere stabilt og herved mindskes trangen til at gå amok i mad :)
14 år23. maj 2010 kl. 06:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });