Logbog - mandag

Du læser en tråd i debat > vægttab

Logbog - mandag
En rigtig god slankedag - nok den bedste hidtil.

Når jeg har skiftet min lille datter, har jeg sagt "Slank og Rank" højt for mig selv. Jeg kan mærke at ryggen retter sig op, når jeg siger ordene højt. Min appetit har været helt under kontrol og jeg har med største selvfølgelighed spist lidt rugbrød og et æble, mens børnene fik pandekager til eftermiddagsmad.

Måske er det en slags selvhypnose eller omprogrammering af underbevidstheden jeg foretager. Jeg læste en gang i en slankebog at det var en god ide at sige sit ønske om at blive slank højt, men jeg synes det lød ret åndssvagt. Nu er jeg ikke så sikker...

Maddag
Havregrød m pære, et glas mælk
En halv skive rugbrød m ost
Tre halve og et par gulerødder
En halv m ost og et æble
Osso Buco m kartoffelmos.

Hilsen Asta Elise

NB Er jeg virkelig den eneste som føler behov for at melde tilbage dagligt? Hvis der er flere, som gerne vil fortælle om det hele går op i kage eller om slankeplanen nogelunde holder, skal I være hjerteligt velkommen til at skrive videre i dise logbogs tråde.
18 år14. marts 2006 kl. 09:05
re: Logbog - mandag
Hej Asta Elise

Jeg har ikke brug for at melde ind dagligt, men jeg læser jeres indlæg og følger med :-)

Jeg synes, du klarer det rigtig flot. Og du har bestemt ret I, at det er godt at tale positivt til sig selv hver dag og minde sig selv om, hvad det er man ønsker. Så du gør det rigtige, selvom det godt kan føles lidt fjollet i starten.

Jeg tænker mig selv som slank hver dag. Forestiller mig følelsen, når jeg når målet. Det hjælper mig til at holde stand mod fristelserne. For de er jo hindringer på vej mod målet, ikke.

Her går det fint. Jeg holder det halve kilo om ugen, jeg har sat som mål, jeg skal tabe mig :-)

Knus Anna
18 år14. marts 2006 kl. 09:59
re: Logbog - mandag
Jeg vil da rigtig gerne melde tilbage dagligt... det har jeg et stort behov for, for af en eller anden grund skal jeg virkelig været struktureret i min dagligedag for at få det hele til at fungere.
Vejer du dig hver dag eller 1 gang om ugen?
Jeg havde vejedag i går og vægten sagde minus 200 g. Jeg vejer mig hver uge. Synes det hele er gået lidt i stå, men hellere tabe mig langsomt og så det bliver væk end hurtigt og det hele ryger på igen.

Min maddag ser således ud i dag.
Morgen: 2 skiver brød med smør (UPS!!)
formiddag: en pære + gulerod
frokost: 1 skive rugbrød med et eller andet pålæg plus agurk og gulerod
eftermiddag: ½ skive brød med ost
aftensmad: tarteletter og god salat
aftenhygge: sikkert en pære hvis jeg overhovedet spiser noget...

Håber dne her uge vil vise et lidt større vægttab en hidtil...

Det der med at du siger tingene højt... gad vide om jeg skulle prøve det, det lyder jo som om det hjælper *s*
18 år14. marts 2006 kl. 10:22
re: re: Logbog - mandag
Hej Fifmikkel og Anna

Der så meget stille ud her på siden, da jeg kom første gang. Derfor tænkte jeg at det var en god ide at skrive maddage - Så var der i hvert fald lidt liv. Jeg synes det er hyggligt at skrive dem og det er rart at læse at andre også har lyst til at læse eller skrive med.

Mht vejning. Jeg vejer mig godt nok hver dag, hvis det praktisk kan lade sig gøre, men det er torsdagsvejningen der tæller.

Hilsen Asta Elise
18 år14. marts 2006 kl. 11:05
re: re: re: Logbog - mandag
Jeg har faktisk også brug at skrive hver dag, men jeg holdt op igen fordi jeg synes det gik fint og så var jeg faktisk i tvivl om I overhovedet gad læse det, fordi der kun var os to Asta Elise.Nu vil jeg så begynde igen.
Maddag:
jordbær med cheasy yoghurt m/vanillesmag
musli + hasselnøddekerner
2/2 rugbrød med kyllingbryst, salat
1 banan
millionbøf med kartofler. ovnbagte rodfrugter
1 appelsin

Det var så en god maddag synes jeg selv.

Var på arbejde fra 6:45 - 15 og var ikke ude og motionere
Jeg skriver min arbejdtid, fordi det har betydning for hvad jeg spiser.
18 år14. marts 2006 kl. 12:43
re: re: re: re: Logbog - mandag
Til Fifmikkel. Din maddag ser da fin ud. Så pyt med smørret. Ser du 200 gram om ugen. Det er da fint. Det bliver da til næsten 1 kilo om måneden, såååh. Lidt har også ret :-)

Og du kan roligt tro på Asta Elise. Det hjælpe at sige det højt. Prøv det

Anna
18 år14. marts 2006 kl. 22:37
re: re: re: re: Logbog - mandag
Og til Kirsten

Selvfølgelig gider vi da læse, hvad du skriver. Det er bare ikke altid, der er overskud/tid til at kommentere. Især ikke, når det ser godt ud. De ovnbagte rodfrugter lyder lækkert

Anna
18 år14. marts 2006 kl. 22:40
re: re: re: re: re: Logbog - mandag
PS. Jeg har slet ikke temperament til at notere ned, hvad jeg spiser. Jeg fører regnskab med vægten og motionen. Ellers prøver jeg at spise ca. 1 kg. grønt/frugt hver dag. Ikke særlig meget brød. Og så kun kød til aftensmaden, ellers ikke. Min frokost består af grøntsager og frugt skåret ud i hapser (det bruger jeg en masse tid på). Den diæt virker, så jeg er holdt op med at føre regnskab. Og når jeg overholder mine motionsplaner er der også plads til lidt synd ind imellem (et glas rødvin, lidt slik osv.).

Jeg har prøvet vægtvogterne, men det kan jeg altså ikke. Jeg bliver sindsyg af at skulle holde regnskab med madindtaget.
18 år14. marts 2006 kl. 22:44
PS. Jeg har slet ikke temperament til at notere ned, hvad jeg spiser. Jeg fører regnskab med vægten og motionen. Ellers prøver jeg at spise ca. 1 kg. grønt/frugt hver dag. Ikke særlig meget brød. Og så kun kød til aftensmaden, ellers ikke. Min frokost består af grøntsager og frugt skåret ud i hapser (det bruger jeg en masse tid på). Den diæt virker, så jeg er holdt op med at føre regnskab. Og når jeg overholder mine motionsplaner er der også plads til lidt synd ind imellem (et glas rødvin, lidt slik osv.).

Jeg har prøvet vægtvogterne, men det kan jeg altså ikke. Jeg bliver sindsyg af at skulle holde regnskab med madindtaget.

Derfor melder jeg heller ikke ind :-)

Anna

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });