Der sker ikke en s...!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Der sker ikke en s...!
Min vægt ligger urokkeligt fast lige omkring de 84 kg.

På fitnesscenterets fedtprocentmåler kan jeg se at jeg taber mig i fedt, men at den samlede vægt ikke rokker sig en bønne.

Fakta:
Jeg har trænet gennemsnitligt 5 dage om ugen siden 1.1. 01 - Spinning, powerwalk, svømning
Jeg spiser som jeg skal, med et daglig kcal underskud som burde berettige til et dagligt vægttab på 200-300 gram.
Jeg skal mærke en mindre forskel i tøjet, og se en lille forandring i mit ansigt, men efter mere en to måneder, burder der da for dylan ske lidt mere end det?

HVAD GØR JEG FORKERT?

Og nej da jeg skal godkendes til en operation hvor det forudsættes at jeg har et BMI på maks. 25 = 80 kg så kan jeg ikke nøjes med at glæde mig over de tabte fedtkg, min totale vægt SKAL ned på 80.

HVORDAN KOMMER JEG VIDERE (nedad)?
14 år3. marts 2010 kl. 15:55
re: Der sker ikke en s...!
Jeg tror det kommer lige pludselig.

For mig går det også uendelig langsomt.

Jeg har været inde og kigge på din dagbog og de dage du taster ind ser da ok ud, men spiser du mere de dage du ikke taster ind eller er det bare fordi du ikke får det gjort?
14 år3. marts 2010 kl. 16:10
Der sker ikke en s...!
Jeg bruger dagbogen til at tjekke om jeg er på ret spor, har ikke mulighed / brug for at taste hver dag.
De dage hvor jeg ikke taster har jeg nogenlunde det samme kalorie indtag.
Jeg synder meget lidt, og har ikke de store problemer med fristelser.

Min træningsvejleder har rådet mig til at variere motionen mere ed jeg gjorde til at starte med, hvor de stod på spinning 6 gang om ugen. Nu spinner jeg maks to dage i træk, hvorefter jeg så tager enten en hviledag eller en dag med svømning eller powerwalk.
14 år3. marts 2010 kl. 18:48
Øv!
Drikker du nok? (Jeg har ikke tjekket dine optegnelser.)
Vægten skal nu nok bevæge sig nedad.
Håber der er lidt tid til du skal godkendes.
Det er super godt gået med al den motion du dyrker! Det må du jo endelig blive ved med, også selv om motivationen godtnok dykker lidt, når det ønskede resultat udebliver. og jo, du kan roligt glæde dig over de tabte fedtprocenter og dine nye muskler, for din nye krop forbrænder mere og gør det lettere for dig at holde vægten - ja og tabe dig. Lige pludselig rasler det af dig, så bare bliv ved!
14 år3. marts 2010 kl. 20:28
Kan det være at du ikke taber dig fordi du øger din muskelmasse ved at træne? Du skriver jo at din fedt procent bliver lavere.
Muskler vejer jo mere end fedt.

Hilsen Anna
14 år3. marts 2010 kl. 20:37
Siris: Ja jeg drkker rigeligt, 3-4 liter vand, grøn the, alm the og kaffe om dagen. Jeg har ikke spor svært ved at holde motivationen til at træne. Men jeg begynder at synes det er lidt surt at skulle give afkald på de meget få usinde madvarer jeg sætter pris på, når det nu alligevel ikke batter det store.
Og i øvrigt tak for supporten, jeg skal nok holde på!
Nemiu: Ja, træningen har den effekt at jeg bygger muskler, producerer mere blod, og at mine muskler lagrer mere sukker (som binder vand). Så det er sikkert EN DEL af forklaringen på det udeblivende vægttab.
Meeen...efter knap to mdr på et retriktivt kalorieindtag og rigtig meget motion ville jeg mene at mit 80kgs mål allerede burde være nået.
Æv!
14 år3. marts 2010 kl. 20:57
Det er her måske lidt personligt, men kommer du ordentligt på toilettet?
Der er oprettet en tråd i vægttab + 10 kg, om suppekuren der netop er udviklet til patienter der hurtigt skal tabe sig inden en operation. Måske det var det du skulle prøve.
14 år4. marts 2010 kl. 09:03
Prøv evt. også i en periode at taste alt ind. Hvis du ikke har adgang til computer, så har Lone også gjort det muligt at bruge sin mobil, hvis den har internetforbindelse på (et forældet link til en gammel mobiludgave af madital.dk er fjernet - nu vises produktet altid godt på mobilen).
14 år4. marts 2010 kl. 09:05
angående operationen hvem hars agt at dit BMi må maks være 25???
BMI er meget usikkert jeg kender flere der er i superform og har en lav fedtprocent men deres BMI ligger på omkring 25-27 pga muskelmassen jeg tabte mig lige under 19 kg over 4 måneder og begyndte her midt februar til styrketræning og mit vægtab er gået i stå efter jeg har kun tabt mig 300 gr (ifølge BMI mangler jeg 6,5kg) .
Har du prøvet hofte/talje målet som er mere præcist omkring ens krops sundhed...
14 år4. marts 2010 kl. 10:52
Jeg er helt med på at et BMI bare er et retningsangivende tal. Men ikke desto mindre bruges det meget indenfor den medicinske verden.
Og det er et ufravgeligt krav for min operation...
14 år4. marts 2010 kl. 10:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });