Føler mig alene :(

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Føler mig alene :(
poison: Jeg vil egentlig rigtig rigtig gerne have min menstruation tilbage, for føler mig ærlig talt lidt ''forkert'' når jeg ikke har den. Er jo en ganske almindelig ung kvinde kropsmæssigt og måske det ville ændre lidt på det hvis jeg vidste kroppen fungerede..

Men jeg tænker bare en fortrydelsespille? Er det ikke lidt farlig/risikabelt(forstå mig ret)?
14 år23. februar 2010 kl. 19:18
Næh jeg har taget dem mange gange, det er self. ikke noget man skal gøre ofte men jeg spurgte sidst da jeg købte en på apoteket om det var slemt at tage dem ofte fordi jeg tog 3 stk sidste år(dog ikke for at sætte min mens igang, for man skal jo ikke gøre det hver måned, de efterfølgende menser burde komme af sig selv) men hun mente ikke at det var farligere at tage fortrydelsespiller et par gange om året end det fx er at tage p-piller hver dag, som mange jo gør...

Det tvinger nemlig kroppen til at lave en slimhinde og udstøde den, og dermed kommer cyklussen igang...
14 år23. februar 2010 kl. 21:16
Det kan være jeg skulle overveje, bare for at sætte skub i det. Frygter bare en vægtstigning igen,
14 år23. februar 2010 kl. 22:52
Snak med lægen om det, om hormonerne og få en henvisning til en psykolog. Jeg mener det ikke nedladende, men når tankerne roder rundt på den måde, er det på tide at få styr på det, og du kommer meget hurtigere igennem det med professionel hjælp.

Det er fint at søge støtte hos hinanden og vide at man ikke er alene med sit problem, men pas på hvad I råder hinanden til på lægmandsgrundlag. Jeg synes det lyder decideret ubehageligt at tage fortrydelsespiller på egen hånd; det er nogle delikate balancer man piller ved med voldsom effekt, og hormonerne har altså rigtig meget at sige for vores velbefindende.

Modig tråd! Held og lykke - og mange gode tanker til jer.
14 år24. februar 2010 kl. 08:36
Jeg hører slet ikke til i denne kategori, men læser nu alligevel med fordi det er spændende, at se hvordan vægten også kan give spekulationer.

Jeg synes det er godt at man har nogle at støtte sig op af, men jeg synes nu også du skal kontakte din læge. Jeg synes jo det må være svært at lave en kost og motionsplan, som er rigtig for kroppen, når man har haft så alvorlig en sygdom som dig, så jeg ville klart få hjælp til at få lavet kostplan og motionplan, så du kan tabe kiloene i et rigtigt tempo, og samtidig have en der holder øje med at det ikke går galt igen.

Det viser måske også overfor dem som ikke mener du bør tabe dig, at du tager det seriøst i og med at du har talt med din læge om det, og samtidig får en vejleder med på sidelinjen.

Bare lige en lille idé herfra. Held og lykke med det hele :)
14 år24. februar 2010 kl. 17:14
Som du kan se er du ikke alene :-)
Jeg er nu 39 og har haft en spiseforstyrrelse fra jeg var 16 til jeg var 27. Jeg er 173 og vejede 42 kg (og følte mig stadig tyk!!!) jeg har nu taget 30 kg på - lidt for meget, men pga min spiseforstyrrelse/lave vægt har jeg ødelagtmin krop rigtig meget, -bla kronisk diarre, svimmel, gigt, lungebetændelse flere gange om året da mit immunforsvar er ødelagt osv osv.
Jeg vejer mig heller ikke - kun når jeg er på sygehuset og jeg kan stadig ikke lide det. Jeg har været i behandling on/off siden jeg var 27 og de dumme vaner hænger stadig ved - men da jeg har været så heldig at blive gravid (/selvom jeg havde fået af vide at jeg ikke skulle regne med at kunne få børn) er jeg nødt til at komme ud af mine "jeg-er-ikke-sulten"-vaner, da min største frygt er, at begge mine dejlige piger selv begynder på dette helvede. Jeg kan sagtens følge dig når du siger at det er ok andre snakker om at tabe sig men hvis du gør er det fori du er ved at få tilbagefald. Jeg har hele min familie på nakken hvis jeg en dag ikke er sulten, eller hvis jeg fx vil motionere (har ikke lavet noget i ca 2 år pga sygdom ) så jeg kan smide de extra kilo der er sneget sig på. Jeg ved godt det er fordi de er omsorgsfulde og bange for et tilbagefald (har haft et par stykker ;-) )
Hm - ovenstående er vist lidt rodet, men det jeg prøver at sige er, at jeg forstår dig, men jeg forstår også den skade der kan ske på kroppen - tror mig, jeg betaler prisen nu. Jeg vil også fraråde dig at experimentere med fortrydelsespiller uden du har snakket med din læge - det er ikke en løftet pegefinger, blot et godt råd fra en ødelagt og slidt krop :-)
Held og lykke herfra
14 år26. februar 2010 kl. 07:07
Oliveoyl: Det jeg er allermest bange for er nok at jeg aldrig bliver i stand til at kunne få børn ..
Jeg tænker at hvis jeg har været så dybt egoistisk i mange år og gjort at min krop er fuldstændig smadret og jeg aldrig bliver i stand til at få børn .. Ja, så har jeg betalt en alt for høj pris.
Det er simpelthen bare ikke det værd.
Men set i bakspejlet - Hvad kunne jeg have gjort?
Det var min redningskrans..

Det værste er egentlig nok at min vægt svinger riiiiimelig meget lige for tiden.. eller, ved jo ikke om det er min vægt, men kan mærke på mit tøj at jeg har taget på..
Min dybeste angst er jo nok at det ikke stopper og jeg bare gradvist bliver ved med at tage på.
Jeg forstår af ærligt hjerte ikke hvorfor jeg tager på..
Jeg mæsker jeg ikke i ''junk'', chips, chokolade, sprut osv dagligt. Måske spiser jeg et stykker chokolade engang om ugen(ca. 20 g. ), drikker max. en gang om måneden. Pizza eller lignende er ögså max en gang om måneden. Jeg træner jo hver anden dag.
Tænker lidt om det er en masse hormoner der bare køre rundt i mig. Mine bryster er også begyndt at vokse - Føles som om det skete fra den ene dag til den anden.

Føler lidt jeg render rundt i et ''mutant-hylster'' ... Og bestemt ikke min krop.
Gud ved hvor længe det tager at vænne sig til det.
14 år26. februar 2010 kl. 14:01
Alle symptomerne peger på at du er gravid ;-)
14 år26. februar 2010 kl. 19:15
Jeg håber af et ærligt hjerte at der kommer ro i din krop igen, og jeg synes at du skal se at komme af sted til lægen. Ikke at dine symptomer i sig selv behøver betyde noget alvorligt, men det bekymrer dig jo, stakkel.

Undskyld hvis min joke ovenfor er upassende, - op med humøret!
14 år26. februar 2010 kl. 19:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });