Hej
Du er ikke alene, din historie minder frygtelig meget om min..
Jeg fik anoreksi som 13årig og dengang vejede jeg omkring 77kg og jeg var også 171cm.. Nu er jeg 175cm.. Da jeg var 15 var jeg også helt nede på omkring 45-47kg.. Jeg faldt om et par gange om det fik mig til at indse at jeg blev nødt til at spise igen.. Nu har jeg revet mig løs af anoreksien men jeg vejer nu omkring 60-61kg og har bulimi.. Og jeg har det simpelthen så ufatteligt dårligt med min vægt. Men jeg har fået at vide at min menstruation stopper hvis jeg vejer mindre end 60, med den muskelmængde jeg har... Så er fanget i det dilemma..
Men min menstruation kom først da jeg var 16, jeg blev nødt til at få den sat igang med hormonpiller af min læge, fordi anoreksien havde sat mit system helt i stå..
Det kunne du evt prøve?
Grunden til din mens ikke kommer tilbage, kan være at du svinger meget i vægt? Det kan også være du træner meget og at du har en meget lav fedt%
Btw jeg synes det er stærkt at du ikke vejer dig, jeg har/er så afhængig af min vægt og det er så træls og jeg kan slet ikke fungere uden...
Knus
#2 af bruger slettet
Må hellere lige give historien, så det hele ikke føles som en malplacering.
Jeg er en 21-årige pige.
Fra jeg var 13-18 år led jeg af spiseforstyrrelse.
Jeg har altid været en stor pige og til min konfirmation vejede jeg 75 kg. (Er 171 cm høj).
Da jeg efter konfirmationen så billederne, kunne jeg simpelthen ikke holde ud hvad jeg så..
I løbet af 3½ måned tabte jeg mig ned til 51 kg.
Blev indlagt og så startede årelange behandlingsforløb.
Da min vægt var på sit mindste vejde jeg 44 kg.
Der skete mange ting i mit liv og efter en del år med en meget lav vægt, begyndte jeg at tage på. Jeg begyndte ligeledes at træne og på ca. 5 måneder gik jeg fra at veje 52-63 kg.
Alle synes jeg så fantastisk ud og var lykkelige - Pigbarnet var på vej til at blive rask.
Men vægtøgningen har bare fortsat - Ja, til trods for at jeg ikke har vejet mig, VED jeg at jeg det sidste år har taget yderligere på og har en fornemmelse af at jeg ligger omkring de 70-73 kg igen.
Jeg er gået en del tøjstørrelser op.
Sidste vinter kunne jeg passe en str. 29 i bukser og nu skal jeg have en str. 31..
Jeg har pr. definition valgt at jeg ikke ville veje mig - Det ville på ingen måde være smart, men jeg har et ønske om at tabe nogle kg alligevel.
Vil gerne tilbage på de 65-63 kg.
Mit dilemma er egentlig at jeg føler mig utroligt alene med min følelse. Jeg synes ikke jeg har nogle utopiske tanker om hvordan jeg gerne vil se ud og drømme jo bestemt ikke om en vægt på 45 kg igen.
Jeg konditionstræner rigtig meget - 4 gange om ugen i 1½-2 timer af gangen. Er egentlig i en formidabel form.
Folk prøver at sige at jeg skal vænne mig til at se ud som jeg gør.
Ved godt de frygter at ''mere vil have mere'' når jeg først går igang. Men vil virkelig understrege at det ikke er tilfældet. Jeg er ganske realistisk i mit syn. Ønsker på ingen måde at se knogler der stikker frem, vil blot gerne føle mig en smule mere feminim.
Samtidig er mit dilemma at min menstruation endnu ikke er kommet efter jeg har taget på.
Det er klart at min krop er ordenlig forvirret og sikkert ikke tør stole på mig og min behandling af den.
Synes bare jeg er kørt fast mellem alle andre der jogger rundt i deres legale vægttab. Jeg ''må'' ikke i andres øjne, til trods for at jeg har lidt at give af.
Jeg taber mig dog pt heller ikke, for føler at jeg er kørt rigtig meget fast i maden.
Phew, ja... Det var vist lige en ''udtømning'' fra mig.