Hej Siliks :).
hvis jeg skulle komme med et par råd til at tabe fedt, men ikke nødvendigvis vægt ville det være:
1: Styrketræning og en masse af det, det øger din muskelmasse som så sætter din forbrændning i vejret.
Som kvinde skal der virkeligt meget til for at du bliver pumpet og 3 gange styrkertræning om ugen ville kun gøre dig mere fast at se på.
2: Protien hjælper dine muskler til at udvikle sig og søgere for at de bliver på når du taber dig.
så masser at rejer, kylling, æg og fisk eller bønner og deslige.
Protien pulver før og efter træning, har vidst sig at være rigtig effektiv til muskel opbygning.
I det hele taget gælder det om, bevare så meget muskel så muligt under vægttabet hvis man ville se stram og lækker ud.
NB: husk at muskler vejer mere end fedt så din BMI ville måske stige en smule i forløbet.
Håber du kunne bruge det til noget :)
#2 af Noire (slettet)
Jeg har nu været herinde i 2 uger og det har været super spændende at lære noget om hvor meget protein/kulhydrat/fedt der er i det mad jeg spiser, samt at læse diverse indlæg her.
Jeg er kvinde, 30 år,166 cm høj og vejede da jeg startede 60,5kg, hvilket vil sige en BMI på 21, 8. Altså ganske fint! Problemet er bare at jeg ikke så 'fin' ud og det helt store chok kom da jeg fik målt min fedtprocent; 36,4%!
Jeg har valgt at forsøge mig med South Beach Kuren hvilket jeg indtil videre har været glad for. Vægttab på 2,6 kg på de første to uger. Kilomæssigt vil jeg gerne ned på 55 kg og en fedtprocent som normalvægtig (23-24%). Om 10 dage skal jeg igen have målt fedtprocent og glæder mig til at se om der er sket noget der (det burde der for har skruet gevaldigt op for træningen)
Mit indlæg her, er egentlig for at få lidt inspiration fra andre der har/har haft samme problem som mig. Nemlig at det største fokus ikke er på at få vægten ned, men mere at få omdannet noget af fedtet til muskler. Jeg har ikke en ambition om at se pumpet ud. Bare mere tight :-)
Gode råd til kost, motion mm er meget velkomne -eller gi' lyd hvis du som jeg har levet højt på at du var BMI-normalvægtig, men egentlig med en helt forkert fordeling af muskler/fedt.