#1 af bruger slettet
Ny i dette forum...
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
Ny i dette forum...
...og har brug for et kæmpe vægttab. Aner bare ikke hvordan jeg skal starte på det, da det faktisk virker ret uoverskueligt. Jeg vejer 93 kilo og vil gerne et godt stykke ned - har ikke rigtig sat mig et mål for en slutvægt. Men hvordan griber man det hele an? Mærkeligt nok er vores hus altid fyldt med friske grøntsager og masser af frugt, men jeg mangler inspiration og vejledning. Udover det, har jeg nogle rigtig usunde og dumme vaner som jeg kæmper for at lægge bag mig.
15 år13. november 2009 kl. 13:01
bruger slettet
re: Ny i dette forum...
...og undskyld at jeg ikke skriver mere, men er faktisk ret flov over at min situation. Jeg tænker så meget på at mine børn får sund og nærende mad, men jeg er ligeglad med hvad jeg fylder i mig selv. Jeg er nået til et punkt, hvor jeg er begyndt at få kvalme over hvordan jeg ser ud :-(
15 år13. november 2009 kl. 13:17
Lillefix (slettet)
Hej nellepige, og velkommen til :o) Jeg er også selv ret ny herinde, men det er en helt anden historie...
Efter min korte tid her, kender jeg allerede Regel nr. 1: Det er IKKE flovt! Ikke her. Jo, det er mega pinligt at gå rundt ude i samfundet og ligne en hval. Og nej, det er ikke rart at føle at man ikke engang kan finde ud af at have kontrol over sin egen krop, og hvad man putter i den. Hvordan skulle man så kunne have styr på noget som helst andet? Men her, i dette forum, er der intet der er pinligt. Så det er bare om at få læsset af!!!
Og så til det med vægttabet. Jeg er ikke den rette at spørge, da mit problem ikke er et typisk vægtproblem, og jeg ikke er den typiske bruger herinde. Alligevel vil jeg sige, at bare dét at skrive sin mad og motion ind her på siden hver dag, er en kæmpe hjælp og motivation i sig selv. Man bliver super bevidst om kalorieindholdet i de forskellige fødevarer, og om hvad man kan "tillade" sig at proppe sig med. Og ikke mindst er det rigtig rart at bladre rundt i de mange debatindlæg herinde, for at få inspiration og opbakning.
Held og lykke med projektet, og endnu en gang velkommen til. Håber du kunne bruge mit, måske lidt rodede, svar til noget.
Efter min korte tid her, kender jeg allerede Regel nr. 1: Det er IKKE flovt! Ikke her. Jo, det er mega pinligt at gå rundt ude i samfundet og ligne en hval. Og nej, det er ikke rart at føle at man ikke engang kan finde ud af at have kontrol over sin egen krop, og hvad man putter i den. Hvordan skulle man så kunne have styr på noget som helst andet? Men her, i dette forum, er der intet der er pinligt. Så det er bare om at få læsset af!!!
Og så til det med vægttabet. Jeg er ikke den rette at spørge, da mit problem ikke er et typisk vægtproblem, og jeg ikke er den typiske bruger herinde. Alligevel vil jeg sige, at bare dét at skrive sin mad og motion ind her på siden hver dag, er en kæmpe hjælp og motivation i sig selv. Man bliver super bevidst om kalorieindholdet i de forskellige fødevarer, og om hvad man kan "tillade" sig at proppe sig med. Og ikke mindst er det rigtig rart at bladre rundt i de mange debatindlæg herinde, for at få inspiration og opbakning.
Held og lykke med projektet, og endnu en gang velkommen til. Håber du kunne bruge mit, måske lidt rodede, svar til noget.
15 år13. november 2009 kl. 13:55
biologi c
velkommen til Nelle, prøv at taste all din mad ind.
ris,pasta og kartofler er der faktisk meget energi i. defor er der så mange der lever af det.
der er ca. 1 til 4 gange mindre energi i rødbeder, græskar, løg...
vi har en vægttabsstafet om torsdagen hvor vi håber du vil være med.
ris,pasta og kartofler er der faktisk meget energi i. defor er der så mange der lever af det.
der er ca. 1 til 4 gange mindre energi i rødbeder, græskar, løg...
vi har en vægttabsstafet om torsdagen hvor vi håber du vil være med.
15 år13. november 2009 kl. 15:03
SiriS (slettet)
Hej og velkommen!
Jeg er i gang med at tabe 10 kg, men det går mega langsomt. :-)
Jeg har det langsigtede mål og et nyt delmål hver uge, og langsomt bliver jeg mere og mere realistisk i mine forventninger og nyder processen meget. Tager en dag ad gangen. Øver mig på nye vaner, og siger mere ja til sundt end nej til overfødigt. Jo mere ja, jeg siger, jo mindre plads er der til det overflødige! Jeg er også gået i gang med at få mere motion. Og som tiden går bliver jeg også bedre til at sortere i de ting jeg gider bruge min tid på, så der sker noget over hele linien.
Mit bedste råd til dig er: Efter du har taget det første skridt, så tag det næste, og det næste, og det næste...
God tur!
Venlig hilsen Siri
Jeg er i gang med at tabe 10 kg, men det går mega langsomt. :-)
Jeg har det langsigtede mål og et nyt delmål hver uge, og langsomt bliver jeg mere og mere realistisk i mine forventninger og nyder processen meget. Tager en dag ad gangen. Øver mig på nye vaner, og siger mere ja til sundt end nej til overfødigt. Jo mere ja, jeg siger, jo mindre plads er der til det overflødige! Jeg er også gået i gang med at få mere motion. Og som tiden går bliver jeg også bedre til at sortere i de ting jeg gider bruge min tid på, så der sker noget over hele linien.
Mit bedste råd til dig er: Efter du har taget det første skridt, så tag det næste, og det næste, og det næste...
God tur!
Venlig hilsen Siri
15 år13. november 2009 kl. 17:20
lailadk (slettet)
Hre: Ny i dette forum...
Hej
jeg kender godt det med at synes at det er pinligt. Jeg vejer det samme som dig og er ved at være ret depri. Men det er da en god idee att begynde at skrive op hvad du spiser. Altså op med humøret , det skal nok blive til noget men det går kun i små skridte ad gangen
Hilsen Laila
jeg kender godt det med at synes at det er pinligt. Jeg vejer det samme som dig og er ved at være ret depri. Men det er da en god idee att begynde at skrive op hvad du spiser. Altså op med humøret , det skal nok blive til noget men det går kun i små skridte ad gangen
Hilsen Laila
15 år20. november 2009 kl. 09:16
lotte2208 (slettet)
hej nelle pigen jeg skriver til dig fordi jeg godt kan sætte mig i samme sted. da jeg startede på kur for 9 mdr siden vejede jeg 88 kg jeg er 158 høj.. det er lige lidt rigeligt til en pige på 30 år syntes jeg. når jeg kiggede mig i spejlet blev jeg så ked af det og græd flere gange om ugen jeg begyndte at lyve over for mig selv med at det hva ok man ser ud som man er. det er ok du vejer lidt for meget din mand elsker dig og alt det der men det store problem hva jo at jeg ikke elskede mig selv. jeg startede den 6 januar 2009 på meget skrap kur skriv alt ned jeg indtao og drak kun vand og kaffe ingen brød, kartofler og ris mest grøndsager og frugt og kød. det hjalp jeg har nu tabt mig fra 88 til 59,7 det er næsten 30 kg det er meget godt syntes jeg over den periode. så tænk over det du kan ga at være ked af det resten af dit liv eller du kan tage en periode med motion og gode kostvaner i 9 mdr og blive den kvinde du gerne vil være jeg gik for str 48 til str 36 som jeg er i dag. jeg kæmper stadig lidt med kosten men nu kan jeg tillade mig at synde lidt en gang imellem.
håber du kan bruge det til noget hilsen lotte
håber du kan bruge det til noget hilsen lotte
15 år20. november 2009 kl. 13:46
SiriS (slettet)
Hvor er det dejligt at læse din historie, Lotte, hvor er det flot, dit vægttab!
15 år20. november 2009 kl. 14:04
biologi c
rigtig flot Lotte.
15 år20. november 2009 kl. 14:40
lailadk (slettet)
Hej
det er bare godt gået!!!
Hilsen Laila
det er bare godt gået!!!
Hilsen Laila