gået i stå

Du læser en tråd i debat > vægttab

gået i stå
jeg har nu tabt mig fra 79 kg til 72 kg hen over sommeren, kun ved hjælp af ikke at spise for mange kcal.
inden for de sidste 2 uger er min lyst til at tabe mig dalet en hel del og vægten har også stået stille. Nu er jeg så begyndt at spise alt det usunde igen. Det gjorde jeg også før, men der tilpassede jeg det så jeg f.eks. først fik mad til aftensmad og så derefter noget chokolade måske. Nu spiser jeg både usund morgenmad, frokost og aftensmad og kan ikke komme væk derfra igen,
jeg ville faktisk bare høre om nogen af jer har været ude for det og måske har et tip til at få motivationen i top igen? :)
15 år28. oktober 2009 kl. 11:45
re: gået i stå
Hej scwicky, til lykke med dit vægttab. Det er super flot at du reagerer hurtigt på din adfærdsændring. Når jeg får det sådan, så skriver jeg mig en liste over ting jeg kan gøre her og nu. Det kan være du kan få nogen idéer:

* smide usund mad ud
* beslutte hvad jeg skal have at spise til næste måltid eller mellemmåltid
* gå en tur
* sjippe i mindst 5 minutter
* planlægge aftensmaden en uge frem
* købe en kasse grønsager hos Årstiderne
* spise en frugt eller fx en gulerod
* flytte whisky og likør ned i kælderen, så den ikke frister til aftenhyggen
* læse motiverende artiker på nettet (iForm, Chris MacDonald, DR-By på skrump)
* taste alt ind på Madital
* sætte en portion bønner i blød...
15 år28. oktober 2009 kl. 12:40
altså - man får jo nok ikke megen motivation ud af at sætte bønner i blød, men det at skrive listen giver en fornemmelse af at der er noget man kan gøre for at komme videre. Man skal jo egentlig bare gå ud af sin hoveddør for at være ude at gå, og man skal jo bare spise noget sundt for at spise noget sundt.

Du bestemmer selv!
15 år28. oktober 2009 kl. 12:42
det er svært at komme til det punkt hvor det hele er ved at falde sammen. jeg har selv stået i det og virkelig måtte tage mig sammen for ikke at falde i. jeg har sagt til mig selv alle gangene at jeg skal overholde alt min plan for motion men det er smadder svært men prøv og se om du ikke kan samle dig selv op. jeg tager billeder af mig selv for at holde motivationen. hvis jeg ikk er tilfreds med det jeg ser er det jo ikke så svært at sige nej tak.
15 år28. oktober 2009 kl. 15:34
tak for de gode råd :)..kan især godt lide det med at tage billeder af mig selv! :D også det med listen virker som god motivation..det vil jeg prøve på. Min motivation er kommet lidt op igen ved at jeg fandt et løbeprogram på motion-online.dk for begyndere hvor man kan komme helt op at labe 5 km. Det virker helt urealistisk for mig, så derfor vil jeg følge det de næste 8 uger :D og samtidig spise meget få kcal :)
15 år29. oktober 2009 kl. 13:39
At træne sig op til at løbe fem km er ret fantastisk! Jeg prøvede det sidste år. Det går meget hurtigere end man tror, og det er helt utroligt at mærke at man rykker - især var jeg overrasket over at opdage hvor meget psyken påvirkes. Når man først kan løbe 10 min i træk føles det ikke som en uoverstigelig ting at komme til at løbe 15 min ad gangen, kort efter løber du 2 x 15 min og så er du der faktisk før du aner det. Fra urealistisk til surrealistisk! :-) Go' optur!
15 år29. oktober 2009 kl. 21:43
Hej Scwicky
Jeg kender den pludselig manglende motivation ALT FOR GODT.
Jeg gjorde det, at jeg kom herind på siden. Men der er du jo allerede. Hehe.. Jeg oprettede et MÅL, og skriver alt min mad ind.

Jeg vil på det varmeste anbefale dig, at komme igang med løberiet. Jeg tog IFORM´s løbe guide fra 0 til 5 km på 12 uger. Efter det, tog jeg guiden 5-10km på 12 uger. Motion er godt for psyken, kropsfornemmelsen og derfor også sult-fornemmelsen. Og så er det super sundt.
Jeg er meget enig med Siri. Jeg bruger Iform, meget som motivations hjælper. Finder sunde nye opfkrifter på nettet.
Fyld køleskabet med skøn frugt og forskellige grøntsager.
Jeg lave selv madplan en uge frem. Så der synes jeg også Siri er super klog. *S*
Held og lykke
15 år2. november 2009 kl. 01:41
Jeg startede iforms løbeprogram 0-5 km før sommerferien. Jeg kunne seriøst ikke løbe 2 minutter! Frem til de første 10-12 minutter blev jeg ved med at tænke, at det jo var et helt urealistisk program, at det faktisk overhovedet ikke hjalp og at jeg ALDRIG ville komme til at løbe 30 minutter!

Men man når et punkt, hvor man er nødt til at indrømme, at det faktisk har hjulpet, at man faktisk er i bedre form og så en dag - så kan man løbe de 30 minutter!!!

Og det er en fantastisk optur!
15 år2. november 2009 kl. 08:11
det er nemlig rigtigt! dybest set handler det jo om at sætte det enen ben frem foran det andet... og så bare blive ved med det;O) - nej det erikke let at begynde! Jeg kan sagtens løbe 30-45 min i en køre, men jeg kommer vist aldrig dertil, hvor jeg bliver "høj" af at løbe. Måske lidt høj af at jeg faktisk kan! Jeg synes hvergang at de første 3-5 min er drøje, men så lige pludselig synes jeg at jeg kunne blive ved med at løbe i en uendelighed - og så er det lidt fedt!
15 år9. november 2009 kl. 11:34
Scwicky du er sej. Så lige din vægt idag er 70 kg så du har tabt 9 kg hvor er det flot!!!!

Selv kæmper jeg med motivationen og drømmen er 10 kg men kan jeg tabe 5 kg er jeg også glad. Gjorde det for 3 år siden dengang var jeg fuld motiveret. Nu er det som om jeg ikke kan finde motivationen helt. Jeg tog de 5 kg på igen efter 1 år pga en trafikulykke men vil så gerne smide bare 5 kg så er jeg glad og kunne jeg 10 kg ville jeg være verdens lykkeligste :-)

Men ville lige rose dig for dit flotte vægttab :-) Så tillykke med det. hilsen sommer75
15 år12. november 2009 kl. 16:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });