#12 af SiriS (slettet)
Charlotte hartvig, skrump dig glad ..
Du læser en tråd i debat > vægttabSiriS (slettet)
re: Charlotte hartvig, skrump dig glad ..
Kalorietælling, simpelthen. Hun gør det overskueligt med eksempler/ menuer til måltider, som man så kan jonglere med. Der er til 1 kg og 1/2 kg vægttab om ugen. Hun bruger sødemidler og lightprodukter, men også hvis man ikke går ind for det, er der noget at hente.
Hun har tidligere rådgivet folk til at skære ned på fedtet, og den skrækhistorie gør at hun ikke er på noget mad-ideologisk korstog.
Hun har tidligere rådgivet folk til at skære ned på fedtet, og den skrækhistorie gør at hun ikke er på noget mad-ideologisk korstog.
15 år25. september 2009 kl. 12:18
Sandra87 (slettet)
re: Charlotte hartvig, skrump dig glad ..
Nu har jeg fundet bogen :) og går igang fra mandag da weekenden lige skal overståes først .. hehe
SiriS : jeg læste også lige det med motion vs. vægttab, jeg tror bare at hun mener at man altid får printet ind at man SKAL dyrke masser af motion for at tabe sig, men hun har fundet ud af at man godt fravælge motion i nogle perioder og stadig tabe sig, så længe kalorierne passer, for som hun skriver skal motionen være sjov og ikke en sur pligt,som man skal bruge et par timer på hver dag , for hvis man spiser rigtigt er den ikke afgørende for at man taber sig :)
Så må mann jo bare affinde sig med at man ikke må spise så meget ,, :)
SiriS : jeg læste også lige det med motion vs. vægttab, jeg tror bare at hun mener at man altid får printet ind at man SKAL dyrke masser af motion for at tabe sig, men hun har fundet ud af at man godt fravælge motion i nogle perioder og stadig tabe sig, så længe kalorierne passer, for som hun skriver skal motionen være sjov og ikke en sur pligt,som man skal bruge et par timer på hver dag , for hvis man spiser rigtigt er den ikke afgørende for at man taber sig :)
Så må mann jo bare affinde sig med at man ikke må spise så meget ,, :)
15 år1. oktober 2009 kl. 18:05
Sandra87 (slettet)
Spørgsmål, proteinpulver ?
Har lige et spørgsmål som jeg håber der er nogle der vil besvare..
Går ud fra at hvis man holder sig på de 1200 kalorier på dagen er den væske man indtager vand. Men de dage jeg træner indtager jeg jo proteinpulver med 300-400 ml skummetmælk, og da der er 250 ml mælk i et mellemmåltid (100 kalorier) skal jeg så bare lade være med at spise og så tage de 250 ml + lidt ekstra mælk efter træning ? og i proteinpulveret er der jo også ca 150 kalorier, so what to do ?
Eller skal jeg bare tænke at jeg jo træner de dage, så det går lige op :)
Håber I forstår hvad jeg mener :)
Går ud fra at hvis man holder sig på de 1200 kalorier på dagen er den væske man indtager vand. Men de dage jeg træner indtager jeg jo proteinpulver med 300-400 ml skummetmælk, og da der er 250 ml mælk i et mellemmåltid (100 kalorier) skal jeg så bare lade være med at spise og så tage de 250 ml + lidt ekstra mælk efter træning ? og i proteinpulveret er der jo også ca 150 kalorier, so what to do ?
Eller skal jeg bare tænke at jeg jo træner de dage, så det går lige op :)
Håber I forstår hvad jeg mener :)
15 år1. oktober 2009 kl. 20:03
dutti (slettet)
re: Spørgsmål, proteinpulver ?
Du skal tage højde for at der er begrænsninger for hvor mange g protein din krop kan optage af gangen, og umiddelbart lyder det også som en stor shake.
Hvor mange g proteinpulver er der i den?
du kunne sagtens lave en mindre shake feks 20 g pulver og 250 g skummetmælk. Så er der vidst en passende mængde protein i for en kvinde og ja de dage træner du jo, så det går nok lige at du tager den shake uden at droppe andre måltider;)
Hvor mange g proteinpulver er der i den?
du kunne sagtens lave en mindre shake feks 20 g pulver og 250 g skummetmælk. Så er der vidst en passende mængde protein i for en kvinde og ja de dage træner du jo, så det går nok lige at du tager den shake uden at droppe andre måltider;)
15 år1. oktober 2009 kl. 22:55
SiriS (slettet)
Alle kalorier du indtager tæller jo, jeg ville regne dem som et mellemmåltid. Men der er jo ikke noget der er forbudt, så tager det bare længere tid at gå ned i vægt.
15 år2. oktober 2009 kl. 08:55
dutti (slettet)
Det at indtage den shake, kan gøre træningen mere effektiv for så er der jo føde til musklerne og det er vigtigt for at du kan blive ved at holde til træningen/ stige i intensitet. Selvom du selvfølgelig også kan indtage noget andet, det vigtige er bare at du får protein og lidt kulhydrat.
Men det burde ikke være den shake - hvis du altså gør den lidt mindre. Der vælter hele kostplanen. Du skal også tænke på, at når du opbygger muskelmasse, vil dine forbrænding blive højere, i det at muskelceller er aktive celler, de bruger hele tiden energi, - dermed højere forbrænding - til forskel fra fedtceller.
Men hvis du kun har lavet konditionstræning, kan du godt droppe shaken. - Det vigtige er bare du får nok protein i løbet af dagen.
Men det burde ikke være den shake - hvis du altså gør den lidt mindre. Der vælter hele kostplanen. Du skal også tænke på, at når du opbygger muskelmasse, vil dine forbrænding blive højere, i det at muskelceller er aktive celler, de bruger hele tiden energi, - dermed højere forbrænding - til forskel fra fedtceller.
Men hvis du kun har lavet konditionstræning, kan du godt droppe shaken. - Det vigtige er bare du får nok protein i løbet af dagen.
15 år2. oktober 2009 kl. 10:14
Sandra87 (slettet)
Okay tak :)
Jamen altså indtager det jeg har fået at vide af instruktørene, og det der står på indholdsfortegnelsen (30 g) så tager 30-40 g lige efter træning. Nej det er ikke konditionstræning, men træning i fitnescenter, ca to timer, og det er nok , knap halvanden time styrke (lidt op og ned hvor hurtig jeg kommer igennem midt program)og ca en halv time kondition ( plus lidt mere nogle gange)..
Så ja er vigtigt jeg hvertfald får proteiner nok ..
Jamen altså indtager det jeg har fået at vide af instruktørene, og det der står på indholdsfortegnelsen (30 g) så tager 30-40 g lige efter træning. Nej det er ikke konditionstræning, men træning i fitnescenter, ca to timer, og det er nok , knap halvanden time styrke (lidt op og ned hvor hurtig jeg kommer igennem midt program)og ca en halv time kondition ( plus lidt mere nogle gange)..
Så ja er vigtigt jeg hvertfald får proteiner nok ..
15 år3. oktober 2009 kl. 12:26
dutti (slettet)
Ja det er vigtigt man får protein nokn det har du fuldstændig ret i, men hvornår man skal indtage den, afhænger også meget af hvilken form for træning man udfører, men uanset hvad er der en begrænsning for hvor meget kroppen kan optage af gangen. hvor mange g protein er der pr 100 i dit proteinpulver?
Det lyder som en mængde man anbefaler mænd der styrketræner og er MEGET muskeløse. Kvinder kan ikke optage så meget på en gang.
nu ved jeg ikke om du er vejledt af en fitness instruktør eller en der er uddannet kostvejleder? der kan være meget forskellige holdninger der hvert fald til kosten;)
Det lyder som en mængde man anbefaler mænd der styrketræner og er MEGET muskeløse. Kvinder kan ikke optage så meget på en gang.
nu ved jeg ikke om du er vejledt af en fitness instruktør eller en der er uddannet kostvejleder? der kan være meget forskellige holdninger der hvert fald til kosten;)
15 år3. oktober 2009 kl. 14:58
Jeg gider nemlig ikke sådan noget Lene Hansson agtigt hvor man ikke må mixe kød med hverken brød, pasta, ris eller kartofler. Så får jeg nogle mærkelige måltider ;-)
Egentlig tænker jeg bare at det jo handler om at forbrænde mere end man spiser. Men derfor kan der jo godt være nogle gode råd i en bog til at opnå det.