Travlhed versus 'det gode liv'

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Travlhed versus 'det gode liv'
Og så lidt mere til SiriS:

Du skriver det her længere oppe: "For mig er 'tilbagefald' ihvertfald betinget af at 'livet' kommer og vælter mig omkuld. Jeg er ret hurtig til at rejse mig igen og gå videre, men jeg synes faktisk det er dybt irriterende hele tiden se sig selv blive slået af banen. Jeg føler ikke, det har noget med manglende rygrad at gøre, men måske er mine vaner bare ikke ordentligt indkørte, eller måske er de ikke helt tilpasset mit liv og skal revideres.

Nogen erfaringer og tanker i den forbindelse, I andre har lyst til at dele? Jeg har tankemylder omkring det nu og kører lidt i ring. Må videre med mit arbejde... ;-)"

Du mangler hverken rygrad eller er unormal. Tro mig! Du er bare følsom og som et følsomt gemyt selv, har jeg let ved at blive slået af pinden. Jeg bliver seriøst ked af det, når der sker dumme ting og tager det meget til mig.

Andetsteds kan jeg læse at du selv mener at du har haft begrænset succes som designer/grafiker. Det skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i, for det ved jeg jo ikke, men det er du ikke ene om at synes eller opleve. Der er mange i din branche, der slet ikke arbejder i branchen eller arbejder ulønnet, så du er bestemt ingen fiasko.

Netværk er jo gerne noget de mest succesfulde søger for at kunne vise deres succes frem. Andre har alt for travlt med at arbejde til at få tid til sådan noget... ...se istedet på antallet af timer du bruger på din beskæftigelse og vurdér din succes ud fra det. Og måske tager du dig heller ikke så godt betalt som andre, hvis det er det rent økonomiske aspekt i det, der bekymrer dig.

Bare sådan lige for at muntre dig lidt op. Jeg har - og gør stadig - puslet en del med lignende tanker. Jeg er jo for pokker uden både børn og familie og er 35 år gammel. Bor til leje, har ingen bil og knokler 12 timer i døgnet hver eneste dag. Synes alle andre har meget mere succes end mig, men det jeg har lært er at man skal være glad for det man laver og dem man laver det med. Resten er kun krymmel på kagen og der er mange der slet ikke har den kage!

Så cheer up! Alt er godt!

Mvh /DG
15 år22. september 2009 kl. 00:31
DG

Tak for interessen. Jeg vil ikke reklamere her i tråden, men har lagt et link til min hjemmeside på min profil. Bare klik på mit navn. :-)
15 år22. september 2009 kl. 16:11
- og tusind tak for de varmende ord. Det støtter den stemme der siger, at det ikke er så slemt endda.
15 år22. september 2009 kl. 16:13
Til SiriS: Velbekomme og jeg tjekker det lige ud en af dagene her!

Mvh /DG
15 år23. september 2009 kl. 01:01
Hey nu har jeg meldt mig ind i et iværksætternetværk. jeg må ud af busken. Klapper mig selv på skulderen for det.
15 år25. september 2009 kl. 12:30
Det bliver da rigtig godt. Held og lykke med det.
15 år29. september 2009 kl. 10:09
Super!
Nej, endnu mere super, fordi du skrev, at dér havde du modstand på. "Dén, der overvinder sig selv, er større end dén, der overvinder andre".
God vind! Futura
15 år29. september 2009 kl. 21:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });