#11 af jegviltabemignu (slettet)
Hvor mange kcal må jeg få, hjælp, jeg er ny ;-)
Du læser en tråd i debat > vægttabjegviltabemignu (slettet)
re: Hvor mange kcal må jeg få, hjælp, jeg er ny ;-)
1200 kcal.. Nu er jeg ingen ekspert, og mand, så kan ikke rigtig sammenligne, men det er under det halve af, hvad jeg skal have.. Det lyder voldsomt lavt.. Så vil jeg godt nok hellere opfordre dig til at snuppe dine 1700 kcal og så dyrke noget mere motion i stedet..
15 år22. september 2009 kl. 07:50
Futura (slettet)
Til Spifus:
Hvis du vil se, hvad en anden bruger spiser, skal du:
1. trykke på vedkommendes brugernavn,
2. så kommer du ind på vedkommendes profil,
3. og hvis vedkommende har givet andre lov til at læse i dagbogen, skal du trykke på "dagbog"...voila :-) så kan du se, hvad vedkommende har tastet ind.
PS: Mange har en offentlig tilgængelig dagbog, men ikke tastet maden ind (jeg gør det selv, synes det er en god hjælp til at få overblik).
Pøj-pøj med det, Futura
Hvis du vil se, hvad en anden bruger spiser, skal du:
1. trykke på vedkommendes brugernavn,
2. så kommer du ind på vedkommendes profil,
3. og hvis vedkommende har givet andre lov til at læse i dagbogen, skal du trykke på "dagbog"...voila :-) så kan du se, hvad vedkommende har tastet ind.
PS: Mange har en offentlig tilgængelig dagbog, men ikke tastet maden ind (jeg gør det selv, synes det er en god hjælp til at få overblik).
Pøj-pøj med det, Futura
15 år22. september 2009 kl. 08:24
bruger slettet
Jeg kunne godt tænke mig at fortælle hvordan det kan gå ved for lidt kalorier.... nemlig hvad der skete med mig for 2 år siden...
Jeg ville tabe mig ca. 10 kg. og da jeg (åbenbart) taber mig langsomt (hvilket jeg er blevet klar over senere) ville jeg sætte lidt mere gang i den ved at sætte kalorieforbruget ned til omkring 1000kcal. med det resultat at jeg fuldstændig fejlernærede min krop og er idag tilkendt fleksjob på 13 timer om ugen, simpelthen fordi jeg ødelagde mine muskler med for lidt ernæring, så tænk jer meeeeget grundigt om mht. kalorierne. Jeg slanker mig denne gang ved hjælp fra opskrifterne fra DDV og kan mærke at jeg denne gang får det rigtig for at tabe mig og det er bare så dejligt.
Jeg ville tabe mig ca. 10 kg. og da jeg (åbenbart) taber mig langsomt (hvilket jeg er blevet klar over senere) ville jeg sætte lidt mere gang i den ved at sætte kalorieforbruget ned til omkring 1000kcal. med det resultat at jeg fuldstændig fejlernærede min krop og er idag tilkendt fleksjob på 13 timer om ugen, simpelthen fordi jeg ødelagde mine muskler med for lidt ernæring, så tænk jer meeeeget grundigt om mht. kalorierne. Jeg slanker mig denne gang ved hjælp fra opskrifterne fra DDV og kan mærke at jeg denne gang får det rigtig for at tabe mig og det er bare så dejligt.
15 år22. september 2009 kl. 16:39
SiriS (slettet)
Nu har jeg læst din problembeskrivelse igen. 1200 kcal er din krops minimumbehov. Ud fra dit motionsniveau skal du indtage 1700 kcal for at holde vægten og ikke tabe dig. Du har altså mulighed for at komme i energiunderskud med 500 kcal om dagen - og nederst på siden får du en indikation af hvor mange gram kropsfedt du dermed burde have futtet af. Dette tal kan dog ikke overføres direkte til vægten.
Jeg er 159 cm høj og skal også have min 1200 kcal om dagen.
Jeg er 159 cm høj og skal også have min 1200 kcal om dagen.
15 år23. september 2009 kl. 07:29
spifus (slettet)
Ok, tak for hjælpen :-)
15 år23. september 2009 kl. 12:06