Ny tråd til ROS !

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Ny tråd til ROS !
Kære Futura ;O) HIP HIP HURRA!!!!! hvor der det - fristes jeg til at sige- FEDT, GODT GÅET, så lykkedes det!

Jeg er imponeret over din fornuftige holdning til "projektet" - det er helt klart det der er fremtid i. Jeg er fortsat lidt utålmodig, og kan ikke sige mig fri for, en bekymring for om det så kan holde i længden.. men jeg tænker, at dette kommer til at vare så længe, at jeg vel må lære det undervejs ;o).
Til min egen store glæde, kan jeg nu passe tøj der ikke har været ude af skabet i længe.. DYGTIIIIG
15 år14. september 2009 kl. 11:17
Tillykke Futura, hvor er det sejt gået :D

Synes i øvrigt, du tager det rigtig flot, at der ikke blev luft i budgettet til det, der egentlig skulle være din præmie (udover den åbenlyse præmie, der ligger i selve vægttabet, selvfølgelig) og bare klør på med andre former for motion. :) God stil.
15 år14. september 2009 kl. 17:43
Hej Sus og Dygtig

Tak for Jeres tillykkehilsener ;-)

M.h.t. "projektet" og tempoet forsøger jeg bare at bygge på tidligere erfaringer og gøre noget andet i håb om, at det så bliver holdbart :-)

Jeg har tidligere kørt "en skrap model" og tabt 25 kg på et lille halvt år: det var drøjt, jeg syntes, at jeg sultede, og jeg lærte ikke at spise sundt/hensigtsmæssigt, så "det tabte" vendte stille og roligt tilbage.

Da jeg var noget yngre fastede jeg flere gange (og drak kun vand i 5-6 dage ad gangen), og jeg vænnede mig også til at spise mindre for en tid...men jeg tror ikke, at det var godt for mit stofskifte.

Jeg har også prøvet "mellemvariationerne": impulsivt at gå i gang og bare spise meget lidt, hurtigt tabe mig en hel masse..."forsage" og småsulte...for så at blive monstersulten, overspise, tage på igen, miste gejsten og opgive projektet...Derfor har jeg valgt "en anden model" denne gang - i erkendelse af, at det jeg har gjort tidligere ikke førte til det ønskede resultat, og altså måtte jeg gøre noget andet. Jeg prøver mig frem - og virker det ikke, må jeg justere og gøre noget andet. Jeg VIL ned i vægt, og så må det tage den tid det tager at finde ud af det.

Vi er forskellige, har forskellige erfaringer, forskellige uvaner...og jeg tror, at vi hver især skal finde dét, der virker for os og passer til vores temperament...nogen skal have en kickstart i form at nupo ell. lignenede, andre skal følge en bestemt måltidsfordeling, bestemte madvarer, bestemte kure, gå på et slanke- og motionshold,...det vigtige er, at vi hver især finder dét, der passer til os på et givent tidspunkt.

Jeg ønsker os alle god vind med "projektet" - og synes, at det er dejligt, at vi kan bruge siden her til inspiration, debat, støtte og glæde...i medgang og modgang :D

15 år14. september 2009 kl. 19:31
Futura - hvor har du bare ret!!! Har også selv prøvet alverden og indset at det er den langsommere tilgang der virker.. Det leder mig så til min ros...

Jeg skal have ros for at smide 100 g siden torsdag selvom jeg overhovedet ikke har skænket mad en tanke og ikke skrevet op eller noget... Jeg tænker at det må tildels være pgs. mine nye vaner der simpelthen bare virker selvom jeg ikke taster alt ind...

og så skal jeg have ros for at jeg om 2 timer begiver mig ned til min 3. spinnings time.... :o) Troede aldrig det kunne være så fedt og det blover kun bedre:o)

15 år15. september 2009 kl. 14:37
Hej med jer, jeg har ikke skrevet her tidligere men har fulgt med fra sidelinjen og har brugt jeres succes'er som motivation for at holde mig selv i nakken :)

Nu har jeg lige læst Futuras indlæg om hendes projekt og sidder og glædes over at der er ligheder mellem vores projekter. Jeg har også besluttet mig for at gøre det på den "langsomme" måde, men på en måde hvor jeg ved jeg kan være tro mod mig selv og mine forventninger til fremtiden. Jeg har været i gang i næsten 4 mdr og har tabt mig 3,1 kg (+ de 1,5 jeg tog på i ferien og tabt igen" dvs. 4,6 kg i alt) . Jeg ved godt at det ikke lyder af meget, men jeg har jo tabt mig istedet for at have taget yderligere på :) I disse 4 mdr har jeg lavet om på mange små ting i dagligdagen som jeg synes jeg vil rose mig selv for:
Jeg er begyndt at gå til vejning hos sygeplejersken i det lokale lægehus
2 skiver franskbrød med ost til morgenmad er blevet til 1 sk rugbrød - osten smager for godt, den vil jeg have. :)
Den store frokosttallerken er skiftet ud med den lille når der er buffet i kantinen og istedet for at tage alt, er jeg begyndt at se hvad der er inden jeg tager så jeg kan vælge det jeg allerhelst vil have :)
Bilen bliver parkeret lidt fra arb istedet for i p-kælder.
Jeg er begyndt at spille volley 1 gang om ugen og fitness 1 gang om ugen.

Der var nogle af de vigtigste, og jeg er stolt af mig selv :)
15 år15. september 2009 kl. 21:03
Det har du da også god grund til, Pinnagiggan :)
Det er vel netop de små ændringer, som vi kan leve og trives med, der "holder" og bliver til nye gode, sunde vaner.

Velkommen til!
Og fortsat held & lykke med at indarbejde nye vaner, Futura
15 år16. september 2009 kl. 08:57
Det er SÅ rigtigt det I skriver med at finde det rigtige tempo og langsomt vænne kroppen og hjernen til den nye livsstil. Jeg tillader også mig selv chokolade dagligt. Med tiden håber jeg at jeg kan gøre det mindre. Men jeg ved med mig selv at nægtede jeg mig selv chokoladen ville jeg en dag gå amok og spise en masse.

Nå men jeg vil da lige rose mig selv for at ha drukket godt med vand de sidste dage. Og for at være kommet igang igen (igen igen).
15 år16. september 2009 kl. 13:13
Jeg har også altid haft en svaghed for chokolade!! men det har jeg besluttet mig for skal være slut - jeg får faktisk også reflux af det! - og når det ikke er der, så mangler jeg det, til min store forundring, ikke! jeg har ellers købt 72 % chokolade hjem, i en god kvallitet, hjem, så der var noget jeg kunne tage, hvis det brændte på! - jeg får ikke taget af det ??
ROS: min dejllige søn kom glad hjem fra sit FØTEX flaskedrenge job, med en stor æske Anton Berg chokolade. Firmaet har fødselsdag, og forærede alle ansatte en æske... Han lukkede den glad op og bød mig et stykke - jeg kunne næsten ikke nænne at sige nej, men gjorde det! Heldigvis blev han ikke ked af det - ud over, om han skulle smide den væk, så den ikke fristede mig <3. den står i stuen på reolen, og jeg har endnu ikke rørt den - jeg var lige henne og linde på låget, men NEJ - JEG GJORDE DET IKKE- det er helt godt gået ;O)
15 år17. september 2009 kl. 12:17
Ja det er sejt !!!

Dagens ros til mig er at jeg startede dagen med en jordbær-smoothie efterfulgt af en løbetur. Fortsatte med en lille bolle og ellers kun frugt indtil middag. Til den netop overståede frokost stod valget mellem medister og kyllingelår. Jeg tog kyllingelår og godt med grøntsager til. MUMS.

Den største ros jeg skal ha i dag er at jeg allerede har drukket 1200 ml vand. Det er fandme noget nyt. Hurra for en vandflaske (fra Kildevæld) med en god drikketud, som jeg købte en dag i krise på en tankstation. Med den i hånden får jeg drukket en masse. Mest fordi jeg udnytter turen til og fra arbejde.
15 år17. september 2009 kl. 12:32
Jeg trænger til at rose mig selv, for efter at vægten har stået stille på PRÆCIS samme vægt - hverken rørt sig op eller ned er den nu til morgen gået ned. Og dagen i dag har indtil videre været rigtig god. Så jeg skal ha ros fordi ...

- jeg ikke satte alt overstyr da det hele stod stille - ja jeg er faktisk ikke rigtig kommet igang endnu. Men alligevel ødelagde jeg ikke det hele med overspisning.
- jeg faktisk er blevet rigtig dygtig til at få drukket noget vand. Her til middag har jeg allerede indtaget 1,4 l vand.
- jeg ikke har tømt den ellers rigtig lækre æske med fyldte chokolader, men nydt dem i meget beherskede mængder i løbet af weekenden.
- jeg formår at samle mig et okay sundt måltid i vores kantine, som ellers ikke for tiden servere det bedste slankemad. I dag var der panerede stegte sild - bryder mig ikke om alle benene, så dem kunne jeg hurtigt fravælge. Men så var der farseret ribbensteg. Jeg fyldte godt op med en broccoli-salat (ikke den med den fede dressing) - bare broccoli og grønne linser og porrer. Og så nogle kogte grøntsager og så lige et enkelt stykke af det ret fede kød. Synes faktisk selv det blev en sund tallerken ud fra de muligheder der var.
15 år21. september 2009 kl. 13:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });